Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-08@03:06:37 GMT

توسعه فضای ورزشی با چاشنی مسائل فرهنگی

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۸۳۶۱۱

توسعه فضای ورزشی با چاشنی مسائل فرهنگی

شهرداری قم با بهره برداری از دو سالن ورزشی در مناطق مختلف شهری و راه اندازی شش سالن دیگر در مناطق، نشان داد که وارد فاز توسعه نشاط و شادابی در میان همشهریان شده است، نشاطی که در این ایام ارزشمند و ماندگار است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، اینکه همیشه فکر و خیال داشتیم که برای یک فوتبال دسته جمعی باید کجا بریم که خلوت باشه و یا اینکه اگر بخواهیم سالن بگیریم باید سراغ کدوم سالن بریم که نوبت داشته باشه، همیشه یک موضوعی بوده که از قدیم برای افرادی که اهل ورزش هستند، دغدغه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رشته های ورزشی دیگر که هیچ، مثلا قبلا کلا شاید یک یا دو سالن ورزشی در قم مجهز به تشک تاتامی بود که ورزشکارها از آن استفاده می کردند و اگر کسی می خواست به صورت حرفه ای ورزش هایی که نیاز به این تشک را داشت، دنبال کند با مشکلات بسیاری مواجه بود.

 

این مشکلات دست به دست هم داد که نگاه مدیریت شهری به سمت و سویی سوق پیدا کند که خودشان کمبودهای شهری در خصوص امکانات ورزشی را تکمیل و طرح راه اندازی هشت سالن در هشت منطقه شهری را استارت بزنند.

 

شهرداری قم معتقد بود که این کار نه تنها کمک گسترده ای به جوانان و نوجوانان قمی خواهد کرد بلکه کمک شایانی به توسعه ورزش در سطح شهر و ایجاد یک فضای نشاط است، موضوعی که خیلی ها ازش غافل هستند و روز به روز، جوانان کشور و به ویژه قم را درگیر خودش می کند.

 

از همان ابتدا به سرعت برنامه ریزی ها انجام و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم با هماهنگی معاونت های مربوطه و هشت منطقه شهری، کار را به دست گرفتند و برنامه ریزی های لازم را انجام دادند.

 

پروسه انتخاب زمین و انتخاب پیمانکار و ساخت و سازها و تجهیز کردن به وسائل ورزشی و غیره و غیره به این راحتی نبود، اما با یک کار جهادی انجام و امروز دو سالن ورزشی از هشت سالن، به بهره برداری رسیده است و جوانان شهر از آن استفاده می کنند.

 

مابقی سالن ها نیز در دستور کار است که اگر چه به دلیل افزایش قیمت ها  و نوسانات ارزی، کار را با مشکل مواجه کرده، اما حرکت ها همچنان ادامه دارد و مابقی سالن ها در حال احداث است.

 

*بهره برداری از دو سالن ورزشی

مهدی مقیمی مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم است که در این خصوص می گوید: یکی از دغدغه های جدی ما توسعه فضاهای ورزشی به دلیل ایجاد روحیه نشاط و شادابی در جامعه است که به همین منظور تصمیم بر این شد، سالن های ورزشی در هشت منطقه شهرداری قم ایجاد شود.

 

وی گفت: سالن های دو منطقه یک و شش شهرداری قم، افتتاح و به بهره برداری رسید که ورزشکاران از آن فضا استفاده و با نازل ترین قیمت از خدمات این سالن های مجهز استفاده می کنند.

مقیمی گفت: یکی از مهمترین موضوعات تجهیز سالن ها بود که با مساعدت سازمان، موفق شدیم این موضوع را نیز اجرایی و در دستور کار قرار دهیم و سالن های مجهز و به روز را در اختیار جوانان و نوجوانان شهر قرار دهیم.

 

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم گفت: سیستم گازرسانی به این سالن ها نیز انجام و در حال حاضر علاقه مندان به ورزش از آن استفاده و مورد استقبال نیز قرار گرفته است.

 

*پیمانکاران را انتخاب کردیم

وی با بیان اینکه برای اینکه کارها جلو بیفتد، پیمانکار بهره بردار را نیز قبلا از طریق مزایده انتخاب شده است گفت: به محض اینکه کار عمرانی و تجهیز سالن ها به اتمام رسید، پیمانکار مشغول به کار شد و هیچ خللی در خدمت رسانی ایجاد نشد.

 

مقیمی با اشاره به نامگذاری سالن های ورزشی گفت: سالن منطقه یک به نام سرلشکر خلبان اکبری نامگذاری شد که یکی از شهدای پر افتخار استان قم به شمار می رود و با توجه به جایگاه عظیمی که دارند و خدمات ارزشمندی که انجام دادند، متاسفانه هیچ فضا یا محلی به نام این شهید والا مقام نبود و افتخار می کنیم که یکی از سالن های ما به نام این شهید والا مقام نامگذاری شده است.

 

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم گفت: سالن منطقه شش نیز به نام شهید والا مقام شهید غلامپور نامگذاری شد که به نام ایشان نیز هیچ مجموعه ای نامگذاری نشده و از شهدایی است که به گواه همرزمان ایشان، اقدامات ارزشمندی را انجام دادند.

 

وی در خصوص محل دقیق احداث سالن های ورزشی گفت: سالن ورزشی در منطقه یک، در خیابان هنرستان واقع شده است و سالن ورزشی منطقه شش نیز روبروی ساختمان شورای شهر و کنار بوستان اردیبهشت قرار گرفته است.

 

*راه اندازی سالن های ورزشی دیگر در آینده نزدیک

مقیمی گفت: سالن های ورزشی دارای یک سالن چند منظوره، تشک های تاتامی، حمام، سکوهای تماشاگر، سالن های بدن سازی و.... است که می کوشد در راستای خدمات رسانی به جوانان و نوجوانان و ایجاد یک فضای نشاط و طراوت گام بردارد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم در خصوص راه اندازی دیگر سالن های ورزشی مناطق گفت: سه سالن دیگر نیز قرار بود تا پایان امسال به بهره برداری برسد اما به دلیل مشکلات نوسانات قیمت، مشکلاتی ایجاد و برنامه داریم تا پیش از تابستان 99 در اختیار همشهریان قرار گیرد.

 

وی تصریح کرد: دو منطقه دیگر نیز در حدود 35 درصد پیشرفت داشته و کارها در حال پیگیری و پیشرفت است و امیدواریم بتوانیم هر چه زودتر به اتمام برسانیم، یک منطقه نیز مشکلاتی برای پیمانکار پیش آمده که در تلاش هستیم رفع کنیم.

 

*قدردانی مردم از شهرداری

سعید ولی خانی یکی از همشهریان منطقه یک قم است که از سالن ورزشی که توسط شهرداری قم احداث شده، استفاده می کند، در خصوص راه اندازی این سالن ها گفت: ما در این منطقه مشکلات بسیاری برای ورزش داشتیم که مجبور بودیم به مناطق دیگر رفته و یا در محلات فوتبال بازی کنیم که مشکلاتی برای دیگر همشهریان ایجاد می شد.

 

وی ادامه داد: اما این سالن مشکل ما را حل کرده است و خوشبختانه شاهد هستیم که تمامی امکانات را نیز دارد و با کمترین قیمت ممکن، در اختیار ما قرار گرفته است.

 

رضا مرادی نیز یکی از همشهریان منطقه شش قم است که ضمن قدردانی از تلاش ها و اهتمام شهرداری قم نسبت به ساخت این مجموعه ورزشی در منطقه شش که یکی از مناطق کم برخوردار به شمار می رود گفت: منطقه ما یکی از مناطق محرومی است که متاسفانه از نظر امکانات تفریحی و ورزشی دارای مشکل هستیم.

 

وی بیان داشت: اما راه اندازی این سالن ورزشی، بسیار ارزشمند است و به خوبی از آن مراقبت کرده و از سوی دیگر مشکل ورزش جوانان این منطقه را برطرف کرد.

عباسعلی باقری نیز یکی از همشهریان قمی است که فرزندان وی از سالن های ورزشی استفاده می کنند، وی نیز در خصوص راه اندازی این سالن های ورزشی گفت: واقعا از زمانی که این سالن راه اندازی شد، بخشی از مشکلات این نوجوان ها برطرف شد، چرا که می خواستند در کوچه ها بازی کنند اما این سالن هم محلی برای ادامه ورزش به صورت حرفه ای شد و هم محله ها آرام شدند.

 

یکی از ویژگی های این سالن ها این است که از مناطق محروم و کم برخوردار آغاز به کار که موجی از شادی و نشاط را در بین مردم ایجاد و گسترش داد، از سوی دیگر اهتمام به گسترش این مجموعه ها باید در دستور کار مسئولان شهری باشد که بتوانند بخش عمده ای از عقب ماندگی های تفریحی و ورزشی شهر را جبران و حتی مسئولیت دیگر نهاد را نیز انجام دهند، موضوعی که این روزها در شهرداری قم به چشم می خورد و شهرداری برای اینکه کارها پیش برود، مجبور است تمام ظرفیت خود را برای بهبود وضعیت موجود به کار بندد.

پایان پیام/343

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد طرح ملی فهما خبرگزاری شبستان اصفهان حماسه 9 دی اردبیل نماز جمعه استان بوشهر فهما افتتاح سالن ورزشی سالن سالن ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۸۳۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات دیوارکشی اطراف آرامستان شیخ شهاب‌الدین (آزادان)

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان از دیوارکشی و ساماندهی آرامستان شیخ شهاب‌الدین محله آزادان خبر داد و گفت: این پروژه شامل دیوارکشی محوطه، ساماندهی محوطه، بدنه‌سازی و ساماندهی فضای آرامستان و بتن قبور است.

سیدسلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به درخواست اهالی محله آزادان این منطقه و رفاه حال شهروندان، اطراف این آرامستان به‌زودی توسط شهرداری دیوارگذاری خواهد شد.

وی افزود: این پروژه شامل دیوارکشی محوطه، ساماندهی محوطه، بدنه‌سازی و ساماندهی فضای آرامستان و بتن قبور در مدت زمان چهار ماه در مرحله تحویل زمین و آغاز به‌کار است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان تصریح کرد: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال انجام می‌شود.

قاضی‌عسگر با اشاره به اهمیت این پروژه گفت: محصورکردن آرامستان شیخ شهاب‌الدین محله آزادان برای صیانت از اموات، کنترل تردد و توسعه و فضاسازی مناسب و خدمات‌رسانی بهتر به شهروندان از اهمیت بسزایی برخوردار است و منطقه ۹ شهرداری برای اجرا و اتمام این پروژه تلاش خواهد کرد.

کد خبر 750725

دیگر خبرها

  • احداث فاز نخست بوستان جلالیه در محله گل محمدی
  • بهسازی و توسعه بوستان‌های منطقه ۵ قم
  • پیش‌بینی بودجه تملک فضای سبز برای سال جاری در منطقه ۲
  • چهار سالن ورزشی دانش‌آموزی در زنجان آماده افتتاح است
  • بازدید بیش از ۲٠ هزار گردشگر از اماکن تاریخی شهرداری کاشان
  • (ویدیو) تعبیر خواب شهرداری زاکانی برای پارک‌های تهران
  • تعرفه سالن های ورزشی شهرداری در سال جدید چقدر است؟
  • تعرفه سالن های ورزش شهرداری در سال جدید چقدر است؟
  • اعضای شورای شهر حق دخالت در انتصابات شهرداری را ندارند
  • آغاز عملیات دیوارکشی اطراف آرامستان شیخ شهاب‌الدین (آزادان)