Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساختمان آموزشکده پیرادامپزشکی دانشگاه اردکان شنبه، ۷ دی ماه با حضور باقری، قائم مقام وزیر علوم و جمعی دیگر از مسئولان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ساختمان آموزشکده پیرادامپزشکی دانشگاه اردکان شنبه، ۷ دی ماه با حضور عبدالرضا باقری، قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و جمعی دیگر از مسئولان شهرستان به بهره‌برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ساختمان این آموزشکده در زمینی به مساحت ۲۴۰۰ مترمربع در ۳ طبقه احداث گردیده و برای احداث آن بیش از ۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است که نیمی از هزینه آن را خیر نیک اندیش اردکانی حاج جلال تقوی‌زاده پرداخته و نیم دیگر آن از اعتبارات دولتی تأمین شده است. این ساختمان دارای بخش‌های آموزشی، اداری، سالن کنفرانس، نمازخانه و آزمایشگاه‌های تخصصی می‌باشد.

گروه دامپزشکی از سال ۱۳۹۱ در دانشگاه اردکان کار خود را آغاز کرده و در حال حاضر در مقاطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته (علوم آزمایشگاهی) و کارشناسی ارشد در رشته زیست جانوری سلولی –تکوینی دایر می‌باشد.

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه به همراه نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه‌های اردکان و میبد در جلسه شورای دانشگاه اردکان شرکت کرد و اولویت‌های آموزش عالی استان و شهرستان را مورد گفتگو و تبادل نظر قرار داد.

وی در این جلسه با اشاره به نقش ویژه خیرین در استان یزد در احداث بنا‌های آموزشی از همراهی خیرین در جهت رشد مراکز آموزش عالی قدردانی کرد.

باقری همچنین به رسالت‌گرایی دانشگاه‌ها در نقاط مختلف کشور اشاره کرد و با بیان پتانسیل‌های ارزنده اردکان اظهار داشت: دانشگاه اردکان علی‌رغم اینکه دانشگاه نوپا می‌باشد؛ می‌تواند مأموریت‌های بزرگی را در تسریع محور‌های توسعه منطقه برعهده داشته باشد.
نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی نیز با تشکر از عنایات وزارت علوم در رشد شاخص‌های آموزش عالی در اردکان و همچنین گام‌های مؤثر دانشگاهیان و خیرین شهرستان، برخی از افتخارات دانشگاه اردکان را برشمرد.

محمدرضا تابش، قبولی بیش از ۵۰ درصد دانشجویان کارشناسی در مقاطع تحصیلات تکمیلی، بهره‌مندی از مرکز آموزش عالی حضرت خدیجه (س) به عنوان تنها مرکز آموزش عالی استان ویژه خواهران و راه‌اندازی پژوهشکده گیاهان دارویی و سنتی را از جمله این افتخارات عنوان کرد.

فاطمه بهجتی اردکانی رئیس دانشگاه اردکان نیز در این نشست اظهار داشت: آموزشکده پیرادامپزشکی دانشگاه اردکان که در بین استان‌های مرکز کشور منحصر به فرد می‌باشد یکی از مأموریت‌های اصلی این دانشگاه را بر عهده خواهد داشت.

وی با اشاره به چشم‌انداز دانشگاه اردکان تأکید کرد: جهت دست‌یابی به برنامه‌های ترسیم شده در روند توسعه دانشگاه اردکان بایستی همه دانشگاهیان و مسئولان، دانشگاه را یاری رسانند.

بهروز شهابی زاد فرماندار اردکان نیز در سخنانی بابیان اینکه اعضای هیئت علمی دانشگاه اردکان در حال حاضر در بسیاری از کمیته‌ها و کارگروه‌های شهرستان حضور مؤثری دارند؛ آمادگی فرمانداری را جهت هرگونه همکاری در جهت توسعه و پیشرفت دانشگاه اعلام نمود.
در پایان این جلسه از حاج جلال تقوی زاده اردکانی خیر ساختمان آموزشکده پیرادامپزشکی و همچنین مسعود رهایی فرد عضو هیئت علمی دانشکده فنی مهندسی که اخیراً در بین یک درصد دانشمندان برتر جهان قرار گرفته است، تجلیل و قدردانی شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه اردکان قائم مقام وزیر علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۸۵۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰۱ مدرسه در استان بوشهر

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: طی دو سال گذشته، ۴۶ فضای آموزشی با اعتبار حدود ۵۰۰ میلیارد تومان افتتاح و عملیات ساخت ۵۵ مدرسه با ۶۰۰ میلیارد تومان در استان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از بوشهر، علی موحدی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۱۱۱ شهید معلم و ۴۷۱ شهید دانش‌آموز استان بوشهر اظهار کرد: به مناسبت هفته معلم برنامه‌های مختلفی در سراسر استان اجرا خواهد شد.

وی افزود: نواخته شدن زنگ سپاس معلم، غبارروبی گلزار شهدا با حضور رئیس سازمان بسیج فرهنگیان، و تجلیل از معلمان و مربیان پرورشی نمونه استانی و منطقه‌ای از مهم‌ترین برنامه‌هاست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به نوسازی ناوگان خودرویی آموزش و پرورش استان پس از ۱۰ سال، عنوان کرد: خرید ۶۰ خودرو سواری و کامیونت و تعمیر و بازسازی بیش از ۶۰ خودرو باری و عمومی در طرح شهید زالی با اعتبار بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال انجام شده است.

موحدی با اشاره به افزایش ۲۵۰ درصدی درآمدهای اختصاصی آموزش و پرورش استان بوشهر طی ۲ سال و کسب رتبه برتر کشور اضافه کرد: ۲۸۸ میلیارد ریال تجهیزات آموزشی و اداری از محل طرح‌های تملک دارایی استانی و نفت و گاز توزیع شده است.

وی ادامه داد: اجرای طرح‌های روستا مرکزی و تجهیز مدارس ۴ شهرستان جنوبی استان از طریق طرح‌های آلایندگی و کمک‌های شورای راهبردی منطقه انرژی پارس به ارزشی بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال انجام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه در حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی طرح دانش‌آموز تراز انقلاب اسلامی به یک گفتمان ملی تبدیل شده است، تاکید کرد: چهارمین دوره این طرح برگزار شده و ۱۳۰ دانش‌آموز تراز بر مبنای شاخص‌ها انتخاب می‌شوند.

موحدی از افتتاح ۴۶ فضای آموزشی با اعتبار حدود ۵۰۰ میلیارد تومان و آغاز عملیات ساخت ۵۵ مدرسه با اعتبار حدود ۶۰۰ میلیارد تومان با همکاری اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خبر داد و گفت: فردا هنرستان انقلاب اسلامی در بهمنی افتتاح و آغاز عملیات اجرایی یک مدرسه در منطقه تنگک با حضور رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه بوشهر مسئولیت سه دبیرخانه کشوری را بر عهده دارد، افزود: استان بوشهر میزبان ملی دبیرخانه‌های کیفیت بخشی فعالیت‌های پرورشی، جشنواره اردوهای برتر تدریس درس تفکر و درس زندگی و دبیرخانه امر به معروف و نهی از منکر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر از صدور مجوز ۳۹ رشته محل جدید در هنرستان‌ها خبر داد و تصریح کرد: این رشته‌ها بر اساس بوم استان‌ها تقسیم‌بندی شده، به طوری که در شهرستان‌های ساحلی، رشته‌های دریا محور و نفت و گاز و سایر شهرستان‌ها در حوزه کشاورزی برنامه‌ریزی شده، همچنین سند چشم‌انداز پنج ساله توسعه آموزش متوسطه استان بوشهر تدوین شده است.

منبع: فارس

کد خبر 748813

دیگر خبرها

  • دستاوردهای آموزش عالی در ۴۰ سال گذشته در کشور بی‌نظیر بوده است
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است
  • افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰۱ مدرسه در استان بوشهر
  • پارسانیا: باید ارتباط میان بنیادهای معرفتی و محیط‌های علمی را مشخص کنیم
  • باید ارتباط میان بنیادهای معرفتی و محیط‌های علمی را مشخص کنیم
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد