Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رئیس بیمارستان آیت‌الله روحانی‌ بابل در استان مازندران گفت: این عمل جراحی با بهره‌برداری از دومین دستگاه آنژیوگرافی انجام شد.

دکتر سید ابراهیم حجازیان افزود: با بهره‌برداری از دستگاه دوم آنژیوگرافی، نخستین عمل تهاجمی اندوواسکولار عروق مغز در دانشگاه‌های علوم پزشکی شمال کشور برروی بیمار مرد میانسال با خونریزی مغزی و تشخیص آنوریسم (پارگی شریان‌های مغزی) با روش اندوواسکولار بدون باز کردن جمجمعه تحت درمان کامل قرار گرفت و یکشنبه هفتم دی پس از ۴۸ ساعت با حال عمومی مساعد ترخیص شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: امروزه شاهد بهره‌برداری از دومین دستگاه آنژیوگرافی در بابل هستیم که علاوه بر آنژیوی قلبی برای بیماران مغز و اعصاب و عروق محیطی نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

دکتر حجازیان اضافه کرد: دستگاه دوم آنژیوگرافی این مرکز جزء پیشرفته‌ترین دستگاه‌های دنیا است و امکانات متعددی از جمله آنژیوگرافی دیجیتال سابتراکشن دارد به همین دلیل با وجود دستگاه آنژیوگرافی جدید، خدمات وسیعی از اقدامات درمانی و تشخیصی در بیماری‌های عروق کرونر قلبی در بزرگسالان، بیماری‌های عروق قلبی در کودکان، بیماری‌های عروق مغز و نخاع، بیماری عروق محیطی از جمله عروق دست و پا، داخل شکم و سایر نقاط بدن در این مرکز به شهروندان ارائه می‌شود.

وی بیان کرد: آنژیوگرافی یک آزمایش پزشکی کم‌تهاجمی است و تصویر بسیار شفاف، دقیق و کاملی از عروق تولید می‌کند که وجود چنین تصاویری به خصوص در مواردی که قرار است جراحی انجام شود، مفید خواهد بود؛ گفت: با آنژیوگرافی برخی از بیماری‌ها بدون نیاز به عمل جراحی باز، درمان می‌شوند و اگر جراحی همچنان ضروری باشد، می‌توان با کمک آنژیوگرافی آن را دقیق‌تر انجام داد.

دکتر حجازیان افزود: تاکنون بیش از ۷۰۰ بیمار از خدمات طرح ۲۴۷ ویژه بیماران قلبی و طرح ۷۲۴ ویژه بیماران با مشکلات مغزی در این بیمارستان بهره‌مند شدند و این بیماران کسانی بوده‌اند که توانسته‌اند در کمتر از ۲ ساعت از مشکل قلبی یا مغزی به بیمارستان برسند و تحت مداوای کامل قرار بگیرند.

وی اضافه کرد: از زمان راه‌اندازی بخش آنژیوگرافی بیمارستان آیت‌الله روحانی از سال ۱۳۸۹ تاکنون بیش از ۳۲ هزار بیمار مورد آنژیوگرافی و هشت هزار بیمار مورد بالون آنژوپلاستی و استنت‌گذاری و نزدیک به ۵ هزار مورد عمل جراحی قلب باز در این بیمارستان قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از خدمات قابل توجه این بیمارستان، وجود بخش قلب کودکان و آنژیوگرافی اطفال می‌باشد و در حال حاضر نزدیک به ۷۰۰ مورد اعمال مداخله‌ای قلب عروقی کودکان انجام داده و توانسته گام‌های مثبتی در پیشرفت و ترقی اقدامات مداخله‌ای بردارد.

این مسئول با بیان اینکه دیگر مراجعه به تهران نیاز نیست و تمامی اعمال ذکر شده در این مرکز با بالاترین کیفیت انجام می‌شود؛ اظهار کرد: خدماتی که در بخش قلب کودکان بیمارستان آیت‌الله روحانی در امر درمان بیماری‌های قلب کودکان انجام شده، موجب گردیده که تمایل بیماران از سایر شهرها و استان‌های همجوار جهت مراجعه بیشتر شود به طوری که بیش از ۷۰ درصد مراجعان غیر از شهرستان بابل هستند.

کد خبر 474009 برچسب‌ها استان مازندران جراحی مغز

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان مازندران جراحی مغز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۸۶۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح بیمارستان درمان تالاسمی در ننگرهار

برای نخستین بار مرکز درمانی بیماری تالاسمی یا کم خونی در ولایت ننگرهار فعالیت خود را آغاز نمود. 

در مراسم افتتاح این مرکز درمانی دکتر محمد حسن غیاثی معین پلان و پالیسی وزارت صحت عامه افغانستان از راه اندازی این مرکز درمانی استقبال نموده و گفت: با تامین امنیت، زمینه خوبی برای سرمایه گذاری در کشور فراهم شده است.

وی از جانب وزارت صحت عامه به مسئولان این مرکز درمانی وعده همکاری داد.

مولوی امین الله شریف رئیس صحت عامه ولایت ننگرهار در حالی که خون خود را به این مرکز درمانی هدیه نمود از جوانان خواست تا برای نجات زندگی کودکان مبتلا به بیماری تالاسمی به صورت رایگان به این مرکز درمانی خون هدیه نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • سردار شکارچی: مسئولان و فعالان رسانه‌ای کشور باید آرایش تهاجمی بگیرند
  • نماینده همدان در مجلس خبرگان رهبری به علت عارضه مغزی در بیمارستان بستری شد
  • درخواست مقام عالیرتبه نظامی: فعالان رسانه‌ای کشور آرایش تهاجمی بگیرند
  • مسئولان و فعالان رسانه‌ای کشور باید آرایش تهاجمی بگیرند
  • افتتاح بیمارستان درمان تالاسمی در ننگرهار
  • آغاز نخستین بازرسی و نظارت خانه‌های محیط زیست کشور از گیلان
  • کودکان زیادی بر اثر سو تغذیه در غزه جان باختند
  • بهت پزشکان داوطلب غزه از شدت جراحات در بیمارستان‌ها
  • انجام عمل جراحی تعبیه کاتتر صفاقی به روش لاپاراسکوپی در سنندج
  • راه اندازی مرکز متمرکز جراحی شکاف کام و لب در بیمارستان الزهرا (س) زاهدان