Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکا فقط به دنبال نفت سوریه است، گفت: ملت سوریه نیاز به قیّم ندارند و باید بتوانند بدون فشار بیرونی قانون اساسی کشورشان را تدوین و تصویب کنند.

به گزارش قدس آنلاین: علی لاریجانی در دیدار جمعی از روسای قبایل عشایر سوریه با اشاره به نقش تعیین کننده قبایل سوریه در ایجاد ثبات در این کشور، افزود: نقش سوریه در چند دهه اخیر در جریان مقاومت بسیار اثرگذار بوده، آن هم در شرایطی که برخی کشورها نمی‌خواهند این کشور آرام باشد و خسارات زیادی به آن وارد کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دوره بحران سوریه سپری شده و اکنون به دوران بازسازی آن رسیده‌ایم، عنوان کرد: خوشبختانه شیوخ عشایر در شرایط حساس کنونی سوریه، تحلیل درستی از وضعیت دارند و از توطئه برخی کشورها علیه خود آگاه هستند.

رییس مجلس شورای اسلامی با یادآوری این موضوع که برخی از کشورهای منطقه مدعی بودند سوریه ظرف مدت کوتاهی سقوط خواهد کرد، اظهار داشت: سوریه توانست بر توطئه خطرناک آنها توفیق یابد و مردم این کشور نیز غیرت دینی خوبی از خود نشان دادند که نقش شما روسای قبایل در این قضیه بسیار مهم بوده است.

لاریجانی ادامه داد: ارتش آبدیده سوریه نیز کفایت بسیار خوبی در مقابله با تروریسم از خود نشان داد.

وی با بیان این که حل برخی مشکلات سوریه  باعث می‌شود هیچ کشوری جرأت اقدام ماجراجویانه علیه سوریه را پیدا نکند،گفت: حضور تروریست‌ها در منطقه ادلب آثار سوء فراوانی دارد و این معضل باید هرچه سریع‌تر برطرف شود همچنین نقش موذیانه آمریکا در قبال سوریه که امروز به خوبی شفاف شده باید مدنظر قرار گیرد.

رییس قوه مقننه ادامه داد: اظهارات ترامپ به خوبی نشان داد که آنها صرفا به دنبال نفت هستند و این موضوع برای کشوری که مدعی ابرقدرتی جهان است، آبروریزی محسوب می‌شود زیرا کسی که مدعی مدیریت جهان است، امروز تنها به یک سارق بدل شده است که دوره آن دوامی نخواهد داشت.

لاریجانی در ادامه با اشاره به مذاکرات آستانه عنوان کرد: همکاری‌های ایران، ترکیه و روسیه در چارچوب این مذاکرات بسیار مثمرثمر بوده است ضمن اینکه در حال حاضر موضوع قانون اساسی در آینده سوریه نقش محوری دارد که باید توسط ملت سوریه تدوین و به تصویب برسد چرا که ملت رشید سوریه نیاز به قیّم ندارند و باید بتوانند قانون اساسی کشورشان را بدون فشار بیرونی تدوین کنند.

 شرط گذاری برخی کشورها برای بازسازی سوریه شرم‌آور است

وی افزود: برخی کشورها برای بازسازی و حمایت از سوریه شرط گذاشته‌اند که این موضوع شرم‌آور است و همین‌ها باعث خسارت‌های بسیار به این کشور شد، در حالی که ملت سوریه باید برای آنها شرط بگذارند.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با هر اقدامی علیه تمامیت ارضی سوریه و با هر تحرک تعرض‌آمیزی نسبت به این کشور مخالف بوده و از سوریه در مبارزه با تروریسم و در زمینه بازسازی حمایت می‌کند.

لاریجانی با اشاره به حملات هر از چندگاه اسرائیلی‌ها به مواضع سوریه گفت: این حملات از روی عصبانیت نسبت به تسلط سوریه بر کشور خود و پیشرفت‌هایی است که هر روز به آن دست پیدا می‌کند.

روسای برخی قبایل عشایر سوریه نیز در این دیدار ضمن قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی در زمان مبارزه با تروریسم، نقش ایران در روزهای بحرانی سوریه را سازنده بسیار حیاتی بوده عنوان کردند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: علی لاریجانی عشایر سوریه سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۸۷۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت اوکراین به دنبال راه حل های جدید برای مقابله با تهاجم روسیه

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، دولت اوکراین تصمیم خود برای تغییر در وضعیت حکومت نظامی را که از فوریه ۲۰۲۲ میلادی در این کشور اجرایی شده، به شورای اروپا اعلام کرد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین با امضای این فرمان تصمیم پارلمان کشورش برای گسترش حکومت نظامی در این کشور را تایید کرد. 

این فرمان که در ۲۳ آوریل صادر شد، شامل ایجاد مناطق نظامی در خط مقدم است که برخی از مناطق اشغالی را نیز دربرمی‌گیرد. در این مناطق اشغالی دولت اکنون این اختیار را دارد که بطور موقت اموال عمومی را برای اهداف نظامی تصرف کند.

شهر زاپوریژیا واقع در جنوب اوکراین از جمله این مناطق است که از زمان حمله روسیه در فوریه ۲۰۲۲ تا حد زیادی ویران شده است و بسیاری از دارایی‌ها در جریان بیش از دو سال نبرد سنگین تخریب یا رها شده‌اند.

بر اساس قانون حکومت نظامی که از ۲۴ ماه فوریه ۲۰۲۲ اجرایی شده، فرماندهی نظامی اوکراین می‌تواند آزادی رفت‌وآمد شهروندان را محدود و اموال خصوصی یا مشترک را برای نیازهای دولتی مصادره کند.

تعلیق بندهای حقوق بشری کنوانسیون اروپا در اجرای حکومت نظامی

دولت اوکراین در راستای افزایش تدابیر حکومت نظامی خود، در اوایل ماه آوریل شورای اروپا را از تعلیق برخی از بندهای کنوانسیون اروپایی حقوق بشر و آزادی  مطلع کرد.

بر اساس این درخواست، دولت اوکراین مفاد این کنوانسیون مانند مصون ماندن مسکن، محرمانه بودن مکاتبات، عدم مداخله در زندگی شخصی و خانوادگی، آزادی رفت و آمد و انتخاب آزادانه محل سکونت و عدم استفاده و تصرف دارایی‌ها را رعایت نخواهد کرد.

در حالی که این تغییرات مطابق با کاربردهای معمول در حکومت نظامی است، اما برجسته کردن آنها می‌تواند در تضاد با تضمین‌های حقوق بشری باشد که اوکراین می‌بایست در جهت درخواست عضویتش در اتحادیه اروپا انجام دهد.

مقابله با فرار مشمولان

فرمان جدید همچنین شامل محدودیت‌هایی در انجام خدمات کنسولی برای اوکراینی‌های خارج از کشور است که در صورت عدم به‌روزرسانی مدارک مربوط به ثبت نام نظامی‌شان اعمال خواهد شد. به این ترتیب مردان مشمول خدمت اجباری برای تمدید پاسپورت یا تهیه سایر مدارکشان در زمان حضور در خارج از کشور، ممکن است با مشکل مواجه ‌شوند.

دیده‌بان حقوق بشری هلسینکی در اوکراین از این تصمیم به ویژه برای اوکراینی‌هایی که نیاز به کمک اضطراری یا فوری از نمایندگان کنسولی در خارج از کشور دارند، انتقاد کرده است.

با این حال دیمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین از این تصمیم در حساب کاربری خود در «ایکس» دفاع کرد و نوشت: «مردی در سن سربازی به خارج از کشور می‌رود و سپس بازگردد و بخواهد از این کشور خدمات دریافت کند. اینطور نمی‌شود. در کشور ما جنگ است.»

این اقدام چند هفته پس از آن صورت می‌گیرد که زلنسکی برای تقویت ارتش این کشور، قانونی را امضا کرد که حداقل سن خدمت اجباری را از ۲۷ سال به ۲۵ سال کاهش می دهد.

بر اساس مقررات حکومت نظامی، مردان در اوکراین ابتدا به خدمت نظامی عادی فراخوانده می‌شوند و سپس می‌توانند توسط دولت برای جنگ در خط مقدم بسیج شوند.

راهکار اوکراین برای دمیدن جان تازه به ارتش با فرض تشدید جنگ از سوی روسیه

اوکراین برای تقویت نیروهایش در جبهه‌های جنوبی و شرقی به نیروهای تازه‌نفس نیاز دارد. این در حالی است که روسیه با تسلیحات و نیروهای نظامی بیشتری که در اختیار دارد همچنان به تلاش‌های خود برای تصرف اراضی اوکراین ادامه می‌دهد.

از زمان تهاجم گسترده روسیه، میلیون‌ها نفر از شهروندان اوکراین عمدتا به کشورهای اروپایی همسایه گریخته‌اند.

آژانس آمار اتحادیه اروپا (یوروستات) می‌گوید ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار اوکراینی در کشورهای اتحادیه اروپا زندگی می‌کنند که حدود ۸۶۰ هزار نفر از آن‌ها را مردان بالای ۱۸ سال تشکیل می‌دهند.

 

دیگر خبرها

  • نقش ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری زنجان با سوریه
  • دولت اوکراین به دنبال راه حل های جدید برای مقابله با تهاجم روسیه
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال
  • چین در «ایندو-پاسفیک» راهبرد «قورباغه آب‌پز» را دنبال می‌کند