Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی شصت و چهارمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان، سید صادق موسوی در آستانه برگزاری چهارمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان-آسوریک در پیامی به جشنواره نوشت: «هر بامداد، خورشید از خاستگاه پهلوانان اساطیری ایران زمین بوسه بر خاک این «مرز پر گهر» می‌زند و به شوق دیرپای تماشای قرن‌ها تمدن و اصالت، گیسوانش را از فراز تفتان بر این «سرچشمه هنر» می‌افشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرزمین سیستان و بلوچستان، میراث‌دار هزاران ساله فرهنگ و هنر جهانیان است و خشت خشت بنای کهن‌اش، ردی از فرهیختگی نیاکان نیک‌اندیش را به یادگار دارد.

سرزمینی که فردوسی بزرگ، رستم‌اش را آن‌جا بر بدسگالان چیره می‌سازد؛ سنگ‌نگاره‌های دره‌ نگارانش بر تارک فرهنگ بشریت می‌درخشد و سفالین منقوش پنج هزار ساله‌اش سر بر آسمان هنر بی‌مرز دنیای امروزین می‌ساید.

امروز چامه مفاخره «بز» و «آسوریک» شهر سوخته، بار دیگر در دالان تاریخ طنین انداخته و در این جدل بی‌پایان، آنچه «چون میخی بر زمین کوبیده شده»، درفش افراشته هنرمندان شایسته ایران ‌زمین در همیشه‌ ادوار است.

و اینک زاهدان، شصت و چهارمین وعده‌گاه هنرمندان جوان است و «آسوریک»، فرصت مبارکی است که فیلمسازان، فیلمنامه‌نویسان و عکاسان برگزیده از جای‌جای میهن پرشکوه‌مان، رقابتی شورانگیز را رقم بزنند و خاطراتی شیرین بیافرینند. شیرینی این دیدار، گوارایتان»

شصت و چهارمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان «آسوریک» از تاریخ ۹ الی ۱۲ دی ماه سال ۱۳۹۸ به مدت چهار روز در استان سیستان و بلوچستان، شهر زاهدان با حضور استان‌های (خراسان شمالی، سمنان، لرستان، ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، یزد، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، تهران و سیستان و بلوچستان) توسط انجمن سینمای جوانان ایران دفتر زاهدان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

برچسب‌ها جشنواره سینما فیلم کوتاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جشنواره سینما فیلم کوتاه جشنواره سینما فیلم کوتاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۹۱۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره ملی منتظران در خاش برگزار شد

ایسنا/سیستان و بلوچستان جشنواره ملی "منتظران" با هدف پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه فعال و محله با نشاط، با همکاری ارگان‌های مختلف در بوستان بانوان شهرداری خاش برگزار شد.

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان در گفت وگو با ایسنا در خصوص برگزاری این جشنواره اظهار کرد: جشنواره ملی "منتظران" در ۳۱۳ مکان ایران با هدف تقویت و احیای ورزش های بومی و محلی و ایجاد شور و نشاط در میان مردم و کاهش آسیب های اجتماعی برگزار شد .

محمد دهمرده ادامه داد: شهرهای زابل، قصرفند، زاهدان، خاش، سراوان و مهرستان در سیستان و بلوچستان مورد هدف هستند و هم اینک در مراحل پایانی این جشنواره قرار داریم.

وی بیان کرد: بیش از ۱۰۰ نفر از جوانان و نوجوانان دختر و پسر خاش به اجرای برنامه های ورزشی و سرگرمی لی لی، هفت سنگ مهارتی، کپک و تیرکمان سنتی پرداختند.

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: علاوه بر اجرای موسیقی محلی، غرفه های صنایع دستی، پخت نان و غذاهای بومی و محلی در حاشیه این جشنواره برپا شد.

وی افزود: بوستان‌های خانواده و بانوان شهرداری خاش از ظرفیت‌های مهم سرگرمی و تفریحی بانوان، کودکان و نوجوانان این شهرستان به شمار می رود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیشرفت‌های خیره کننده ایران در حوزه سلامت مادران
  • برگزاری جشنواره منتظران در دیار علم و فرهنگ
  • کنایه روزنامه جمهوری اسلامی به مولوی عبدالحمید
  • کنایه جمهوری اسلامی به مولوی عبدالحمید: ادعایتان درباره مدارس دینی اهل سنت تکذیب شد /تروریست ها در انوارالحرمین پنهان شده بودند
  • جشنواره ملی منتظران در خاش برگزار شد
  • هوای سیستان بارانی شد + فیلم
  • ورود عمره گزاران دو استان به فرودگاه بین المللی زاهدان
  • سیستان بارانی شد
  • آزمون حفظ قرآن در سیستان و بلوچستان برگزار شد
  • ظرفیت علمی و پژوهشی استادان سیستان و بلوچستان باید بالفعل شود