Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از مقامات مدیریت بحران استرالیا از ساکنین و گردشگران منطقه «گیپسلند» ایالت ویکتوریا، درخواست کرد هرچه سریع‌تر این ناحیه را تخلیه کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با ادامه آتش‌سوزی‌های گسترده در استرالیا، مقامات ایالت «ویکتوریا» از ساکنین و گردشگران منطقه «گیپسلند»، ناحیه‌ای به وسعت نیمی از کشور بلژیک، درخواست کرد هرچه سریع‌تر این محدوده را ترک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته روزنامه «گاردین»، «اندرو کریسپ» کمیسیونر مدیریت بحران این منطقه، روز یکشنبه این دستور را صادر کرد. همچنین جشنواره آبشارها به‌دلیل خطر گسترش سریع آتش در این منطقه نیمه‌کاره مانده و لغو شد.

روز یکشنبه سه آتش‌سوزی فعال در شرق گیپسلند در منطقه‌ای به وسعت ۱۳ هزار هکتار گزارش شد. این در حالی است که حدود ۳۰ هزار نفر در حال گذراندن تعظیلات سال نو در این قطب گردشگری استرالیا هستند.

کریسپ در این باره گفت: «آنچه که اکنون اعلام می‌کنیم بر اساس شرایطی است که فردا در سرتاسر ایالت با آن مواجه خواهیم شد اما به‌طور ویژه در شرق گیپسلند، اگر در حال گذراندن تعطیلات هستید زمان تخلیه آن فرا رسیده است».

وی افزود در حال حاضر ۵۵۰ کارمند آتش‌نشانی و ۳۰۰ فرد داوطلب به‌کمک ۷۰ بالگرد و هواپیمای آب‌پاش در حال مقابله با شعله‌های آتش هستند «اما خودرو [آتش‌نشانی] کافی برای در این محدوده وجود ندارد. پس روی این حساب نکنید که از خانه شما محافظت کنند. باید از آنجا خارج شوید».

آتش‌سوزی‌هایی که از چند ماه پیش در استرالیا آغاز شد، تاکنون نزدیک به ۵ میلیون هکتار از جنگل‌ها و اراضی این کشور را سوزانده، ۹ نفر را کشته و بیش از ۹۵۰ خانه را ویران کرده است. در این میان ایالت نیو ساوث ولز بیشترین خسارت را دیده و ۸۵۰ واحد از خانه‌های تخریب‌شده در این ایالت قرار داشته است.

در استرالیا فصل‌های سال با نیمکره شمالی تفاوت دارند و اکنون در استرالیا تازه ابتدای تابستان است و از همین رو مقام‌های این کشور خود را برای مقابله با حجم بیشتری از آتش‌سوزی همزمان با افزایش دما آماده می‌کنند.

گرمای هوا و آتش‌سوزی تابستانی در استرالیا امری متداول است، اما آتش‌سوزی‌های امسال ماه‌ها زودتر از موعد معمول آغاز شده و افزایش شدید دما و بادهای گرم هم آن را تشدید کرده است.

انتهای پیام/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: استرالیا تخلیه منطقه ویکتوریا بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۹۳۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از ستمدیدگان توصیه صریح دین اسلام است

شیخ محمود، مدرس دانشگاه و امام مسجد نور شهر آروا در اوگاندا در گفتگو با خبرگزاری تقریب دوستی و وحدت قلوب را مبنا و پایه اسلام و نقطه اتصال ملت های مسلمان خواند و بیان داشت: اگرچه وجود افکار متفاوت و گرایش های متضاد در میان ملت های مسلمان امری طبیعی است اما همه اندیشمندان و فعالان مذهبی باید ذیل هدف بزرگ تری که مصلحت حفظ دین اسلام را در نظر دارد، این تفاوت ها را نادیده بگیرند و با حس برادری به سمت هدف مشترک حرکت کنند. این نزدیکی تنها در صورتی ممکن می شود که هر یک از گروهها نگاه برتر و سلطه طلبانه ای بر دیگری نداشته باشد بلکه باید نگاه اصلی آنها، جلوگیری از ادامه ظلم و تفرقه افکنی دشمنان باشد و از ارزش های متعالی اسلام محافظت کنند.

او به ریشه های تمدن اسلامی که فرهنگ فکری مشترکی را به ملت های مسلمان حاکم کرده است، اشاره کرد و افزود: ملت های مسلمان اشتراکات فرهنگی بسیاری دارند که آنها را به هم نزدیک می کند و هدف از پیگیری تقریب مذاهب، دستیابی به ظرفیت های قابل اجرا برای افزایش توانمندی و قدرت ملت های مسلمان است.  

شیخ محمود به تحولات منطقه خاورمیانه اشاره کرد و افزود: جنگ خشونت باری که در بیش از 7 ماه گذشته میان اسرائیل و فلسطین روی داده و به شهادت هزاران نفر از مردم مسلمان فلسطینی منجر شده، نشان می دهد کشورهای اسلامی باید یک سازکار عملی برای ایجاد وحدت را در دستور کار قرار دهند و و به طور عملی وارد میدان عمل شده و به حمایت از مردم مسلمان فلسطین بپردازند.

او با بیان اینکه دستور صریح دین اسلام دوری مسلمانان از جنگ‌ بوده است اما وقتی مساله ستمدیدگان در میان باشد، حمایت از آنها ضروری است، ادامه داد: با وجود اتفاقات تاسف بار در غزه برخی از دولت های اسلامی همچنان همکاری های اقتصادی خود را با اسرائیل ادامه می دهند و نتیجه آن این شده که اسرائیل در جنگ غزه فرصت بیشتری برای ادامه جنگ خشونت بار خود به دست آورده است. بنابراین در حالی که همه دولت های مسلمان باید از اسرائیل دوری کنند و بنا به توصیه اسلام نباید با دشمنان در زمینه مسائل اساسی جهان اسلام رابطه برقرار می کردند، این دستور را نادیده گرفتند که حاصل آن امروز در حوادث فلسطین نمایان شد.

شیخ محمود همچنین افزود ضروری است که کشورهای مسلمان با درس آموزی از اقدامات گذشته در کنار یکدیگر بایستند، یک جبهه قوی تشکیل دهند و توجه خود را معطوف به حل و فصل مناقشه تاریخی در سرزمین فلسطین نمایند.  

دیگر خبرها

  • اعلام تخلیه ساکنان شرقی رفح برای حمله اسرائیل/حملات شدید حزب الله به مواضع نظامی اسرائیل با 70 موشک/ حماس: دستور تخلیه رفح تحولی خطرناک است
  • واکنش حماس به دستور تخلیه رفح
  • عضو حماس: دستور تخلیه رفح تحولی خطرناک است
  • دستور ارتش اسرائیل برای تخلیه شرق رفح
  • روز ۲۱۳ طوفان‌الاقصی|دستور ارتش اسرائیل برای تخلیه رفح
  • جزئیات بیشتر از آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت
  • حمایت از ستمدیدگان توصیه صریح دین اسلام است
  • سیل شدید در برزیل؛ بیش از ۷۰ نفر مفقود شده‌اند + فیلم
  • اسرائیل برنامه‌ حمله به رفح را به آمریکا گزارش داد
  • تخلیه آب منازل مسکونی و رهاسازی ۳۰ خودروی گرفتار در آبگرفتگی های دزفول