Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی «استراتژیک کالچر» در تحلیلی نوشت: جرج واشنگتن اولین رئیس جمهور آمریکا در نطق خداحافظی خود در سال ۱۷۹۶ به آمریکایی‌ها هشدار داد «پیوند احساسی و قوی یک ملت با ملت دیگر طیفی از شرارت‌ها را به بار می‌آورد. چنین پیوندی باعث ایجاد توهم وجود منافع مشترک می‌شود حال آن که هیچ منافع مشترک واقعی در کار نیست و علاوه بر این به خصومت با دشمنان طرف دیگر و (در نهایت) خیانت به ملت قبلی با مشارکت دادن آن در نزاع‌ها و جنگ‌های ملت دیگر منجر می‌شود بدون اینکه توجیه کافی برای آن وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

استراتژیک کالچر افزود: در آمریکای امروز، هیچ «پیوند احساسی» قوی‌تری از پیوند آن با اسرائیل وجود ندارد. این پیوند چنان مورد بهره‌برداری رسانه‌ای و سیاسی قرار می‌گیرد که (به اصطلاح) دولت یهود به کرات بهترین دوست و نزدیکترین متحد آمریکا خطاب می‌شود. اما اسرائیل با منافع منطقه‌ای خاص خودش که پیش برنده سیاست‌های آن است، در واقع نه دوست است نه متحد.

از نظر سیاستمداران کهنه کار با افکار قدیمی مانند نانسی پلوسی، جو بایدن و چاک شومر هیچ سطحی از تنزل روابط میان اسرائیل و آمریکا قابل تصور نیست، چه در قالب همکاری یا کمک نظامی.

ترامپ موضع‌گیری‌های دیرینه سیاست خارجی آمریکا را به طور بی‌سابقه‌ای به نفع اسرائیل تغییر داده است. وی از توافق هسته‌ای ایران خارج شد، سفارت آمریکا را از تل‌آویو به قدس (اشغالی) منتقل کرد، الحاق بلندی‌های جولان را به اسرائیل به رسمیت شناخت، شهرک‌های غیرقانونی در کرانه باختری را غیرقانونی نمی‌داند و کمک مالی به فلسطینیان و سازمان ملل را کاهش داده است و تلویحا می‌گوید که اقدامات (به اصطلاح) دولت یهود در الحاق بخش زیادی از بقیه سرزمین فلسطینی را نیز تصویب خواهد کرد. دیوید فریدمن، سفیر ترامپ در اسرائیل، نیز تیراندازی نظامیان اسرائیلی به تظاهرکنندگان غیرمسلح و بی‌رحمی‌های هر روزه را که در مورد فلسطینیان بیچاره صورت می‌گیرد، توجیه می‌کند.

ممکن است رویداد‌های بدتری در راه باشد. مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، به تازگی درباره یک پیمان دفاعی رسمی گفت‌وگو کرده‌اند که آمریکا را به مداخله به نفع اسرائیل در صورت وارد شدن آن در جنگ موظف می‌کند حتی اگر آن جنگ را (به اصطلاح) دولت یهود آغاز کرده باشد. 

در ادامه این تحلیل با اشاره به صحبت‌های دونالد ترامپ در فلوریدا در نشست ملی شورای آمریکایی-اسرائیلی (IAC) که انتقاد‌های برخی گروه‌های یهودی را برانگیخت، آمده است: ترامپ همچنین ابایی ندارد که یهودیان را با پول ارتباط دهد. البته همه بخوبی می‌دانند که لابی اسرائیل در آمریکا و اروپا در واقع کلا با پول مرتبط است. پول راه دسترسی به قدرت را فراهم می‌سازد.

مطمئنا گروهی از اولیگارش‌های میلیاردر شامل شلدون آدلسون، پل سینگر، رون لودر و برنارد مارکوس هستند که به لحاظ سیاسی محافظه‌کار هستند و ترامپ و دیگر جمهوری خواهان را تامین مالی می‌کنند. علت این کار آن‌ها این نیست که ترامپ برای آمریکا خوب است بلکه بخاطر این است که او موهبتی برای اسرائیل است و می‌توان او را به آسانی خرید یا به هر کاری ترغیب کرد.

رئیس جمهور آمریکا صرف نظر از هر کاری که انجام دهد، موفق نخواهد شد آرای بسیاری از یهودیان را کسب نماید. طبق نظرسنجی گالوپ، میزان حمایت از وی در میان رای‌دهندگان یهودی در سراسر آمریکا ۲۹ درصد است ضمن آنکه فقط ۱۷ درصد یهودیان در سال ۲۰۱۷ به عنوان جمهوری خواه رای دادند. حتی بسیاری از یهودیان، کارشناسان و اعضای کنگره ظاهرا مایلند شاهد گرفتار شدن این رئیس جمهور خود شیفته در جلسات استماع برای استیضاح باشند.

استراتژیک کالچر در ادامه نوشت: رئیس جمهور آمریکا انتخاب شده است تا نماینده منافع تمامی آمریکایی‌ها باشد نه فقط یک اقلیت ثروتمند و قدرتمند که می‌تواند پول هنگفتی را در اختیار ستاد انتخاباتی وی قرار دهد. قابل تصور نیست که یک سیاستمدار ملی بطور پیوسته از یک گروه نژادی خاص تمجید کند. این مسئله کاملا توهین‌آمیز و غیرقابل قبول است، بخصوص در این مورد که چنین لطفی، خسارات بزرگی به منافع واقعی آمریکا وارد می‌کند و می‌تواند به آسانی به جنگی بزرگ منجر شود که آمریکایی‌ها را به کشتن دهد.

در پایان این تحلیل آمده است: با این وجود، این مسئله دردناک که چه کسی به چه چیزی وفادار است، واقعیت دارد، بخصوص وقتی که یک گروه قدرتمند وابسته به یک «دولت» خارجی قادر است نظام حاکم را در جهت منافع خود به بازی بگیرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دونالد ترامپ رژیم صهیونیستی روابط آمریکا با اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۹۷۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟

اگرچه ایالات متحده کمک‌های تازه‌ای را برای اوکراین تصویب و بریتانیا اخیرا از بزرگترین کمک نظامی‌اش به کی‌یف رونمایی کرد، اما زمان خواهد برد تا اوکراین قدرتش را به واسطه این کمک‌های جدید احیا کند و البته در عین حال کمبود نیروهای اوکراینی نقطه ضعف دیگری برای این کشور در مقابل جنگ با روسیه تلقی می‌شود.

به گزارش ایسنا، به محض آنکه «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا لایحه کمک به اوکراین را امضا کرد، ارتش ایالات متحده شروع به ارسال تجهیزات مورد نیاز به خط مقدم کرد. با این حال، بعید است اوکراین بتواند پیشرفت چشمگیری را در مقابل برتری‌های روسیه کسب کند.

روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی می‌نویسد: «رای مثبت کنگره جهت ارسال کمک به اوکراین موجب افزایش روحیه برای کی‌یف شده است اما کمبود نیرو دغدغه‌ای بزرگ و حیاتی برای این کشور قلمداد می‌شود. از طرفی شاید کمک‌های آمریکا انگیزه‌ای برای کشورهای اروپایی ایجاد کند تا کمک‌های خود را به اوکراین افزایش دهند؛ همانگونه که نخست‌وزیر بریتانیا در جریان سفرش به ورشو از یک بسته کمکی نظامی ۵۰۰ میلیون پوندی رونمایی کرد.»

این روزنامه انگلیسی در ادامه می‌نویسد: «اوکراین ابتدا امیدوار بود که کمک‌های واشنگتن در ابتدای سال جاری میلادی به دستش برسد اما ظاهرا انتظار می‌رود سال ۲۰۲۴ همچنان برای اوکراین به معنای حفظ خطوط باشد تا بازپس‌گیری قلمروهایش. هفته گذشته لایحه کمک‌ آمریکا به اوکراین تصویب شد و زمان خواهد برد تا اوکراین وضعیت دشوار خود را که از ماه‌های اول ۲۰۲۴ گریبان‌گیر آن شده، بهبود ببخشد. هم‌چنین یگان‌های جدید باید آموزش ببینند و زمان می‌برد تا اوکراین کاملا از کمک‌های آمریکا بهره‌مند شود.»

فایننشال تایمز با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده می‌نویسد: «کی‌یف شاید برای به رخ کشیدن دستاوردهای نظامی پیش از انتخابات نوامبر ایالات متحده و توجیه این کمک‌ها، تحت فشار قرار بگیرد و آمریکا (دولت جو بایدن) از او دستاوردهای نظامی بخواهد. اما اوکراین همچنان به جذب منابع نیاز دارد و در عین حال با توجه به انتخابات آتی آمریکا و حضور چهره‌ای جمهوری‌خواه نظیر دونالد ترامپ، آینده روند این کمک‌ها به اوکراین مشخص نیست.»

این روزنامه هم‌چنین تاکید می‌کند: «در حال حاضر بهترین راه اوکراین برای تداوم مبارزه با روسیه، ادامه دادن انواع حملاتی است که اخیرا در حال افزایش هستند. طی این حملات از پهپادهای دوربرد علیه پالایشگاه‌های نفت و سایر اهداف با ارزش استراتژیک در روسیه استفاده شده است اما اوکراین نمی‌تواند از موشک‌های دوربرد اتکمز یا موشک‌های کروز سایه طوفان که سوناک در ورشو این هفته وعده داد، برای حمله به اهدافی در روسیه استفاده کند.»

فایننشال تایمز در پایان با اشاره به قدرت روسیه می‌نویسد: «در حالیکه هیچ راه آسانی برای به زانو درآوردن روسیه وجود ندارد، اما شاید در این مسیر نقاط آسیب‌پذیر این کشور فاش شود. از لحاظ انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا هم حتی اگر ترامپ پیروز شود، ضمانتی برای خرسندی پوتین ارائه نمی‌دهد زیرا ترامپ احتمالا بخواهد برنامه صلح خودش را در پیش بگیرد.»

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • با بودجه ۳میلیارد تومانی در کجای پایتخت می‌توان خرید؟/ جدول قیمت‌ها
  • ویدیو/ عملیات تنبیهی ایران علیه اسرائیل نقطه عطف استراتژیکی در منطقه خاورمیانه بود
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید
  • مزیت خرید کتاب الکترونیک چیست؟
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • حمله به ۱۰۲ کشتی اسرائیلی آمریکایی و انگلیسی در ۲۰۲ روز
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • افزایش چهار برابری درآمدهای نفتی ایران با شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها
  • ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است | درآمدهای نفتی ایران از سال ۲۰۲۰ چهار برابر شده