Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاری که سازمان حفاظت محیط زیست سال‌ها با مماشات از انجامش طفره رفت، ساعاتی پیش و توسط دیگران جامعه عمل پوشید؛ دیگرانی که احتمالا نگران «برندشان» هستند نه چیز دیگری!
به گزارش «تابناک»، درباره تعطیلی دلفیناریوم برج میلاد تهران سخن می‌گوییم که به تاکید مدیران این برج، اگرچه در مالکیت این مجموعه است، در اجاره پیمانکاری است که مجوز فعالیتش را سازمان حفاظت محیط زیست تایید می‌کند و حالا یک رویداد موجب شده تا برج میلاد فعالیتش را متوقف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کدام رویداد؟ مرگ «آلفا»، دلفین ماده این مجموعه که موجب شده «کاسیا» یعنی دلفین نر مجبور به نمایش دادن‌های بیشتر برای سرگرم کردن تماشاچیانی باشد که در گوششان خوانده شده «میهمان مرتفع‌ترین دلفیناریوم جهان» هستند. مجموعه‌ای که بسیاری از نمایش دهندگان مرده و کشته شده اند و خم به ابرویشان نیامده الا این بار!
البته این توقف فعالیت موقتی است و نه برج میلاد تمایلی بر چشم پوشی بر درآمدش از این محل دارد و نه برای سازمان حفاظت محیط زیست اهمیتی دارد که چه رویدادی در این مجموعه به وقوع پیوسته که بخواهد بدان واکنش نشان داده و مثلا مجوز فعالیت این مجموعه را باطل کند!  
این را می‌شود از واکنش این سازمان به مرگ چند شیر دریایی در دلفیناریوم برج میلاد دریافت یا حتی فاجعه‌ای که چند سال پیش رقم زدند تا همگان متوجه شوند که مالکان دلفین‌هایی که مثلا لحظات مفرحی را برای مردم رقم می‌زنند، از جمله وارد کنندگان سیرک‌های حیوانات به ایران هستند و ید طولایی در حیوان آزاری دارند.
رویدادی که دست بر قضا آن هم در چنین روز‌هایی در سال ۹۴ به وقوع پیوست و از این قرار بود که سیرکی پرتغالی پس از پایان کارش در ایران، راهی ترکیه شده بود که ساعاتی بعد تلاش دلفیناریوم برج میلاد برای بازگشت شان به ایران موفق شد و کوسه‌ها و فوک‌های سیرک در مسیر برج میلاد قرار گرفتند.
فرجام ماجرا البته متفاوت شد چراکه سه کوسه بر اثر نقص سیستم اکسیژن رسانی کشته شدند و سازمان حفاظت محیط زیست مدعی شد که در جریان بازگشت این سیرک قرار نداشته و خواستار ضبط وثیقه ۴۶۰ میلیون تومانی دلفیناریوم در مرز بازرگان برای ورود این سیرک است. تب و تاب تندی که خیلی زود فروکش کرد تا گرد فراموشی ماجرا را بپوشاند.
حالا چهار سال از آن ماجرا و قرار گرفتن این مجموعه در کانون اخبار شوم محیط زیستی می‌گذرد که خبر می‌رسد دلفیناریوم تعطیل شد. خبری که مرجع مخابره اش نه سازمان حفاظت محیط زیست، که روابط عمومی برج میلاد است که ظاهرا از آسیب وارد آمده به برندشان عصبانی است نه بیشتر!
به این بریده‌ها از خبر دقت کنید:
به گزارش فارس، کسری مدیر روابط عمومی برج میلاد درباره مرگ مشکوک یک دلفین در مجموعه دلفیناریوم برج میلاد اظهار داشت: مدیریت برج میلاد از جنبه‌های حقوقی در حال بررسی بر روی این مساله است و متاسفانه پیمانکار مجموعه دلفیناریوم مرگ یک دلفین را در طی روز‌های اخیر به ما دیر اطلاع داده بودند، ولی پیمانکار اعلام کرده که این قضیه به محیط‌زیست اطلاع داده شده بود.
مدیر روابط عمومی برج میلاد اعلام کرد: به پیمانکار مجموعه دلفیناریوم اعلام کرده‌ایم که برگزاری مراسم در این مجموعه را کنسل کنند و فعالیت این مجموعه تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود. در صورتی که تخلف پیمانکار محرز شود، برخورد‌های لازم انجام خواهد گرفت و واحد حقوقی برج میلاد پیگیر این موضوع است.
خط و نشان‌هایی که می‌شود پایان ماجرا را هم در سیمایشان دید. اینکه تعطیلی دلفیناریوم موقتی است و برج میلاد هم به مانند سازمان حفاظت محیط زیست به این نقطه نرسیده که از وجود چنین مجموعه‌هایی احساس شرم کند؛ مجموعه‌هایی که برخلاف ظاهر موجه و جذابشان، کانون آزار حیوانات هستند و مرگ آلفا و کتمانش نشانه‌ای خوب برای اثبات این مدعاست.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات مجلس یازدهم رمز پویا گابریل کالدرون باشگاه استقلال خودروی ملی ترکیه احمد خرم مهدی تاج اف ای تی اف رزمایش دریایی ایران چین روسیه مرگ آلفا دلفین دلفیناریوم برج میلاد سیرک کوسه شیر تعطیل موقت انتخابات مجلس یازدهم رمز پویا گابریل کالدرون باشگاه استقلال خودروی ملی ترکیه احمد خرم مهدی تاج اف ای تی اف رزمایش دریایی ایران چین روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۹۷۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری متخلفان شکار و صید در مازندران

روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زست مازندران اعلام کرد:ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان طی یک هفته گذشته حین گشت و کنترل درشهر‌های چالوس، نور، بابلسر، آمل، سوادکوه و کیاسر متخلفان شکار و صید را به همراه ۲ قبضه سلاح شکاری، سه رشته تور (سالیک) و لاشه یک راس بزغاله وحشی و سه طاقه قرقاول دستگیر و در میانکاله ۲۰ رشته دام صید ماهی غیر مجاز جمع آوری کردند.

در چالوس ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان در فصل تخم ریزی سفید ماهیان حین گشت و کنترل در رودخانه حفاظت شده سردآبرود ۲ رشته تور (سیالیک) و یک شاخه دام کشف و ضبط کردند.

ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان نور (واحد محیط بانی رزن) حین گشت وکنترل در رودخانه بلده از یک متخلف یک رشته سالیک کشف وضبط کردند.

در ماموریت دیگری ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان نور (واحد محیط بانی رزن) از دو متخلف ۵ قطعه پرنده (دو قطعه بلبل، سه قطعه سهره) کشف وضبط کردند.

در بابلسر ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان حین گشت وکنترل در ساحل علی آباد میر ۱۴ رشته دام صید ماهی‌های استخوانی تخریب و جمع آوری کردند.

ماموران یگان حفاظت محیط زیست آمل در ماموریت مشترک با ماموران نیروی انتظامی ۱ قبضه سلاح شکاری قاچاق و تعدادی فشنگ کشف و ضبط و درماموریت دیگری از یک شکارچی غیرمجاز تاکسیدرمی ۱ بهله عقاب، لاشه ۱ راس بزغاله وحشی و تعدادی فشنگ کشف وضبط کردند.

در سوادکوه ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان حین گشت کنترل درمنطقه تیراندازی ممنوع لفور از متخلف یک قبضه سلاح شکاری و لاشه دوطاقه قرقاول نر کشف وضبط کردند.

ماموران یگان حفاظت اداره پارک ملی کیاسر حین گشت و کنترل در منطقه شکار ممنوع ازیک متخلف لاشه یک طاقه قرقاول کشف وضبط کردند.

ماموران پناهگاه حیات وحش میانکاله مستقر در آشوراده ۲۰ رشته دام صید ماهی غیر مجاز جمع آوری کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • دستگیری متخلفان شکار و صید در مازندران
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله | مقاومت محیط‌ بانی در برابر اقدام غیر قانونی میراث فرهنگی | توضیحات فرمانده یگان محافت محیط زیست
  • معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک/ حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: تنها ۲۰ حکم قانون هوای پاک اجرا شده است