Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراد آقابالازاده رئیس انجمن صنفی سردخانه‌داران آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، با تشریح آخرین وضعیت سردخانه‌های آذربایجان غربی اظهار داشت: ظرفیت سردخانه‌های استان بیشتر از حد نیاز است با این حال خارج از ظرفیت‌های تولید میوه استان، برای ساخت سردخانه در استان پروانه ساخت داده می‌شود که این امر صنعت کشاورزی استان را دچار مشکل می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی با بیان اینکه ۳۴۵ واحد سردخانه در استان ظرفیت بارگیری بیش از یک میلیون تن محصول را دارند ادامه داد: ۷۶۰ هزار تن از سیب تولیدی در استان در سردخانه‌های استان نگهداری می‌شود و تنها چهل هزار تن آن جذب بازار شده است و بقیه روی دست کشاورزان مانده است.   او کاهش قیمت، جلوگیری از صادرات، ازدیاد تولید محصول در استان را از عمده عوامل این موضوع دانست و بر توجه بیشتر مسئولان استانی برای حل این مشکلات و تسهیل در صادرات سیب تاکید کرد.   آقابالازاده گفت: میزان تولید سیب در استان حداکثر یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن است که حداکثر ۸۰۰ هزار تن آن در سردخانه‌ها نگهداری می‌شوند و همیشه فضای خالی در سردخانه‌ها وجود دارد.   در حالی که ظرفیت سردخانه‌های استان از ظرفیت تولید سیب در استان بیشتر است پرویز تومرایی مدیر صنایع تبدلی و غذایی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، از احداث چندین سردخانه به ظرفیت ۴۰۰ هزار تن در مناطق مختلف آذربایجان غربی خبر داد.   او با اذعان به اینکه صنعت سردخانه در استان آذربایجان غربی اشباع شده است ادامه داد: براساس اصل ۴۴ قانون اساسی منعی برای صدور مجوز ساخت سردخانه در استان وجود ندارد.   تومرایی استان آذربایجان غربی را قطب سردخانه‌های کشور عنوان کرد و اظهار کرد: بیش از یک سوم از ظرفیت سردخانه‌های کشور در این استان است و شهرستان ارومیه با ۱۹۰ باب سرخانه با ظرفیت بیش ۳۵۰ از هزار تن بیشترین سردخانه‌های استان و کشور را داراست.   انجمن صنفی سردخانه داران استان تحت پوشش اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی است که از سال ۷۴ با عضویت ۳۵ سردخانه در استان کار خود را آغاز کرده و از ۳۴۵ سردخانه موجود در استان فقط ۴۷ سردخانه عضو این انجمن نیستند.   انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی سردخانه سیب جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۹۸۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز‌های استان آذربایجان غربی 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،سردار "محمد احمدی" در تشریح این خبر اظهار داشت: مرزداران با اشراف اطلاعاتی و تشدید کنترل مسیر‌های عبور کالای قاچاق در نوار مرزی، طی عملیات دقیق و منسجم موفق شدند تعداد ۴ هزار و ۶۵۰ عدد ایمپلنت دندان، ۲۱۰ لیتر پولیش خودرو، و چندین قلم کالای قاچاق دیگر را کشف کنند.   وی در این رابطه افزود: کارشناسان ارزش ریالی کالا‌های کشف شده را ۱۷ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال برآورد کردند، که در این عملیات ۳ نفر متهم دستگیر و ۲ دستگاه خودرو نیز توقیف و با تشکیل پرونده قضایی تحویل مراجع ذیصلاح شدند.

دیگر خبرها

  • لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های مسکن روستایی
  • شهرداری ارومیه از اعتبارات ملی محروم مانده است
  • از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شورا‌های در رفع مشکلات مردم استفاده می‌کنیم
  • از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شوراها استفاده می‌کنیم
  • درخواست پیشکسوت پرسپولیس از مدیران باشگاه
  • حمید درخشان: برای تمدید قرارداد اوسمار عجله نکنید
  • از کوچه‌باغ تا باغ‌کاجی | طرشت هنوز به باغ‌هایش معروف است
  • فهرست شورای ائتلاف با شروع زمان تبلیغات منتشر می‌شود
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • کشف بیش از ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز‌های استان آذربایجان غربی