Web Analytics Made Easy - Statcounter

«غلامرضا مهرداد» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:‌ نیروگاه طرشت(برق آلستوم) واقع در خیابان ستارخان از اواسط مهرماه از مدار تولید خارج شده و تا پایان امسال وارد مدار نخواهد شد.

وی ادامه داد: تولید نیروگاه ری نیز از نیمه دوم سال روند نزولی یافته به گونه‌ای که از نیمه آبان ماه به حداقل ممکن رسیده و از دوهفته پیش هم به طور کامل متوقف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهرداد اضافه کرد: تنها نیروگاه فعال در محدوده تهران در این فصل نیروگاه بعثت است که فقط ۲۰۰ مگاوات از سه هزار مگاوات نیاز برقی شهر تهران را در شرایط فعلی تامین می کند.

 مدیرکل دفتر پشتیبانی فنی نیروگاه های برق حرارتی با بیان اینکه میزان مصرف روزانه گاز طبیعی نیروگاه بعثت ۱.۵ میلیون متر مکعب است ادامه داد: نیروگاه بعثت امکان مصرف مازوت را هم دارد اما به لحاظ رعایت مسایل زیست محیطی سال‌ها است که از گاز طبیعی به عنوان سوخت استفاده می‌کند.

وی گفت: بیشتر نیاز برق تهران از سایر نیروگاه‌های شبکه سراسری تامین می‌شود .

مهرداد درباره نقش نیروگاه‌ها در آلودگی هوای تهران خاطرنشان ساخت: میزان مصرف روزانه گاز طبیعی در نیروگاه بعثت ۱.۵ میلیون متر مکعب هست و این درحالی است که روزانه ۸۰ میلیون متر مکعب گاز طبیعی در منازل شهر مصرف می‌شود و روزانه بیش از ۱۰ میلیون لیتر بنزین در خودروه های شهر مصرف می شود. ناگفته پیدا است که سهم نیروگاه‌ها در مقابل سایر آلاینده‌ها در عمل ناچیز است.

 مدیرکل دفتر پشتیبانی فنی نیروگاه‌های برق حرارتی در باره نیروگاه منتظرقائم واقع در فردیس کرج که گفته می‌شود نیروگاهی آلاینده است، گفت: این نیروگاه به دلیل دوری از تهران تاثیر چندانی در آلودگی هوای شهر ندارد ضمن آنکه از چند سال پیش با هدف حفظ محیط زیست این نیروگاه از سوخت مازوت استفاده نمی کند.

مهرداد با بیان اینکه نیروگاه منتظرقائم روزانه پنج میلیون مترمکعب گاز طبیعی استفاده می‌کند، خاطرنشان ساخت: در شرایط اعمال محدودیت مصرف گاز به دلیل ضرورت استفاده در شهرها سوخت مورد نیاز این نیروگاه از گازوییل تامین می‌شود.

«رضا اردکانیان» وزیر نیرو روز یکشنبه در جمع سردبیران اقتصادی رسانه‌ها به شایعه  مصرف مازوت در نیروگاه ها پرداخت و گفت: مصرف مازوت در نیروگاه ها به طور کلی ممنوع است و هم اکنون فعالیت تعدادی از نیروگاه‌ها به همین دلیل متوقف شده است.

وی اظهار داشت: از آنجا که مصرف گاز در فصول سرد سال افزایش می‌یابد، تعداد محدودی از نیروگاه‌ها در این فصول از سوخت مایع (گازوییل) مصرف می‌کنند که برای تامین گاز این نیروگاه‌ها از جمله نیروگاه منتظر قائم (استان البرز) مذاکراتی با وزیر نفت انجام شده است.

برچسب‌ها خیابان ستارخان آلایندگی هوا نفت رضا اردکانیان استان البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خیابان ستارخان آلایندگی هوا نفت رضا اردکانیان استان البرز خیابان ستارخان آلایندگی هوا نفت رضا اردکانیان استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۰۰۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود

ایسنا/لرستان شهردار تیتکان با بیان اینکه ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود گفت: شهرداری در شهرهای کوچک درآمد پایداری ندارند و این یکی از موضوعاتی است که دست ما را برای انجام کارها بسته است.

زینب آذرخوش امروز، هشتم اردیبهشت ماه در جلسه شورای شهرداران و شوراهای اسلامی که در محل سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، اظهار کرد: شهرهای کوچک دارای زیرساخت‌های گردشگری هستند و ضرورت دارد برای ارتقای آن تسهیلات مناسبی را به شهرداری‌های کوچک تخصیص داده شود.

شهردار تیتکان بیان کرد: گردشگری صنعتی پول‌ساز است و رونق گرفتن آن در شهرهای کوچک منجر به ارزآوری در این شهرها خواهد شد.

شهردار تیتکان عنوان کرد: ضرورت دارد تسهیلات به شهرهای کوچک داده شود تا موضوع گردشگری و بوم‌گردی در آن‌ها پایدار بماند.

وی افزود: سهمیه قیر شهرداری تیتکان اینقدر کم بود که از گرفتن آن صرف‌نظر کردیم چرا که هزینه حمل و نقل آن به صرفه نبوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یک بام و دوهوای دولت برای کولرهای گازی: تبلیغ ممنوع؛ فروش آزاد، قاچاق رها!
  • ارسال بیش از ۳۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه سبلان اردبیل
  • ۱۱ هزار و ۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات فعال است/ استقرار ۴ صندوق الکترونیکی در شعب تهران
  • غنی‌ترین منابع طبیعی کلسیم
  • ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود
  • ارزش افزوده‌ پرداختی به شهرداری‌های لرستان ناچیز است
  • توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت
  • کلید اصلی کاهش وزن مشخص شد!
  • نیروگاه‌های برق به استقبال روزهای اوج مصرف تابستان می روند | وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد
  • شبکه تولید برق آماده ورود به روز‌های اوج مصرف