Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با توجه به محدودیتی‌ها اعتباری موجود در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش شده تا اعتباراتی برای وام‌های اهالی اهل قلم در نظر گرفته شود که این امر با کمک خانه کتاب به اجرا گذاشته شده است. تاریخ انتشار: 12:54 - 09 دی 1398 - کد خبر: ۵۸۱۴۴۳

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، نشست خبری معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی محسن جوادی امروز دوشنبه در سالن جلسات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این نشست خبری محسن جوادی معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیرامون برنامه‌های این معاونت گفت: با وجود تمام کاستی‌ها و مشکلات در حوزه بودجه، اما تلاش کردیم تا برنامه‌هایی قابل توجه را ارائه کنیم در این راستا معاونت مجوزحدود ۵۵ هزار کتاب را صادر کرده که این آمار متعلق به سال ۹۸ است. همچنین راه اندازی سامانه جامع نشر که توانسته پیوستگی بین استان‌های تهران و سایر استان‌ها را ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین خبرها از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اینجا کلیک کنید


وی به پنجره واحد برای تسهیل کار ناشران اشاره و اظهار کرد: روند اخذ مجوز طی سال‌های گذشته با دشواری‌هایی همراه بود که با ایجاد پنجره واحد روند اجرای اخذ مجوز با سرعت بیشتری دنبال می‌شود.

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به جشنواره صنعت چاپ و نشر اشاره و ابراز کرد: تاکنون در ۲۰ استان کشور جشنواره صنعت چاپ برگزار شده و سه استان دیگر نیز به زودی این جشنواره را برگزار خواهند کرد.

وی به خرید کتاب از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره و اظهار کرد: امسال حدود سه هزار و ۴۰۰ عنوان کتاب با تیراژ ۴۰۰ هزار نسخه خریداری شده است در عین حال ۳۵۰ هزار جلد کتاب نیز به کتابخانه‌ها و مراکز مطالعاتی اهدا شده است، همچنین مسئله پایتخت کتاب که با کاندیدایی حدود ۱۷۰ شهر از ۲۴ استان کشور اعلام شده دنبال می‌شود.

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تقدیر از مروجان کتاب و کتابخوانی اشاره و افزود: برای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی جوایز و هدایایی در نظر گرفته شده که امسال رشد حدود ۱۵ درصدی را به خود اختصاص داده است. همچنین ۱۵ هزار باشگاه کتابخوانی با ۲۲۰ هزار نفر عضو در حال فعالیت هستند.

جوادی در مورد برنامه‌های اجرا شده در خانه کتاب تصریح کرد: درجهت توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی خانه کتاب اقدام به برگزاری جشنواره‌های فصلی نموده که طی امسال با برگزاری دو جشنواره فصلی تابستانه و پاییزه اقدامات قابل توجهی را به مرحله اجرا گذاشته است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز تلاش دارد تا در پرداخت یارانه این جشنواره‌ها اقدامات مناسبی را انجام دهد.

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برنامه نکوداشت جشنواره اهل قلم تاکید کرد: جشنواره‌های اهل قلم طی امسال از رشد خوبی برخوردار بوده‌اند و این امر در راستای توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی و کمک به نویسندگان قابل توجه است. با توجه به محدودیتی‌ها اعتباری موجود در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش شده تا اعتباراتی برای وام‌های اهالی اهل قلم در نظر گرفته شود که این امر با کمک خانه کتاب به اجرا گذاشته شده است.

وی به انجمن ادبیات و برنامه‌های این حوزه اشاره و بیان کرد: انجمن ادبیات نیز با به اجرا گذاشتن برنامه «سرباز فرهنگ» و تفاهم نامه‌های امضا شده اقدامات ارزشمندی را به اجرا گذاشته است همچنین در بخش دفاتر و مجامع اقلیت‌ها با به اجرا گذاشتن جشنواره «جایزه فیروزه‌» تلاش کردیم تا برنامه‌های ارزشمندی را در این زمینه به اجرا بگذاریم البته «جایزه فیروزه» امسال تفاوت‌هایی را با سال گذشته دارد در پی این جشنواره که امسال برگزار می‌شود سه استان گلستان، سیستان و بلوچستان و خوزستان برنامه‌های متنوع تری را برگزار خواهند کرد. لازم به ذکر است که جایزه فیروزه تا یک ماه دیگر اختتامیه‌اش برگزار خواهد شد.

وی در مورد برگزاری نمایشگاه‌های استانی بیان کرد: بخش برگزاری جشنواره‌های استانی امسال نیز همانند سایر سال‌ها دنبال می‌شود، نمایشگاه‌ها در ۱۷ استان برگزار شده است، در مورد نمایشگاه‌های خارجی نیز باید تاکید شود که تابه حال در ۱۱ نمایشگاه خارجی شرکت کرده ایم.

جوادی به ارتباط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با سایر ادارات این نهاد در دیگر استان‌ها خاطرنشان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش کرده تا با ادارتت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سایر استان‌ها نیز ارتباط مستحکمی داشته باشد برای این منظور طی تفاهم نامه‌ای اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی را در نظر گرفته است تا بتواند به ارتقا وظایف محوله در استان‌ها و حمایت و مشارکت از کار‌های فرهنگی کمک نماید.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اینجا اخبار ادبی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۰۱۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو پی در پی کنسرت‌ها در ایران/ وقتی وزارت ارشاد نمی‌تواند پای مجوز خودش بایستد (فیلم)

عصر ایران _ خواننده‌ها سال 1403 را با خبر لغو یک کنسرت شروع کردند. اسفندماه گذشته هم اختتامیه فستیوال کوچه در بوشهر برگزار نشد. حالا مجوز کنسرت «آرمان گرشاسبی» هم در این شهر لغو شده و «معین زد» اصلا مجوز نگرفت.

گزارش را اینجا ببینید

اولین بار نیست که حرف ارشاد در اجرای موسیقی روی زمین می‌ماند. کنسرت علیرضا قربانی هم اواخر سال گذشته در اصفهان به دلیل حضور زنان لغو شد و وزارت ارشاد پس از پیگیری‌های زیاد بالاخره توانست کنسرت را روی صحنه ببرد. انجام نشدن تفکیک جنسیتی، حضور همسرایان و همنوازان زن و همزمانی با مناسبت‌ها عواملی بود که مانع برگزاری کنسرت شد. این گزارش را در این باره ببینید. 

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ادامه لغو کنسرت ها در بوشهر چه کسانی اجازه می‌دهند عده خیلی کمی در اصفهان، به جای همه مردم اصفهان تصمیم بگیرند! (فیلم)

دیگر خبرها

  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • لغو پی در پی کنسرت‌ها در ایران/ وقتی وزارت ارشاد نمی‌تواند پای مجوز خودش بایستد (فیلم)
  • پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه آموزشگاه‌های آزاد هنری یزد
  • ۱۰ رسانه جدید به جمع پایگاه‌های خبری ایلام پیوستند
  • آموزشگاه‌های آزادهنری معاف از مالیات می‌باشند
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی ابلاغ شد
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی ابلاغ شد
  • بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس
  • اختتامیه جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در زابل