Web Analytics Made Easy - Statcounter

۸ گروه اصلی لوازم خانگی نیازمند دریافت شناسه کالا، طرح شناسه دار شدن کالا از ۱۵ آذر تا ۵ دی اجرا می شود، افزایش نرخ رسمی ۲۷ ارز، ارائه طرح تشکیل «ستاد توسعه صادرات» به معاون اول رئیس جمهوری برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین عناوین اخبار اقتصادی امروز نهم دی به شرح زیر است:

۸ گروه اصلی لوازم خانگی نیازمند دریافت شناسه کالا هستند

«حمیدرضا غزنوی» شب گذشته (یکشنبه 8 دی) در برنامه تیتیر امشب شبکه خبر سیما که با موضوع لزوم شناسنامه دار کردن لوازم خانگی روی آنتن رفت درباره گروه هایی که نیازمند دریافت شناسه کالا هستند، گفت: ۸ گروه اصلی لوازم خانگی شامل تلویزیون، یخچال و فریزر، ماشین لباس شویی، جاروبرقی، پکیج ، ماشین ظرف شویی و چرخ خیاطی نیازمند دریافت شناسه کالا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی در ادامه به ابلاغیه وزارت صنعت، معدن و تجارت در این زمینه اشاره کرد و گفت: طبق ابلاغیه وزارت صمت از اردیبهشت ماه امسال تولیدکننده‌ها و بازاریان موظف شدند که بر روی همه کالا‌های موجود در انبارهایشان شناسه کالا نصب کنند.

 

طرح شناسه دار شدن کالا از ۱۵ آذر تا ۵ دی اجرا می شود

«سید مرتضی میری» شب گذشته (یکشنبه 8 دی) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما به ارائه توضیحاتی درباره روند شناسنامه دار کردن لوازم خانگی و اقدامات انجام شده در این زمینه پرداخت و با اشاره به اینکه از ابتدای برنامه ریزی برای طرح مقرر شد کالای ایرانی از مبادی تولید شناسه بخورد، گفت: امروز حتی به وزارت صمت نامه‌ای برای دریافت مهلت بیشتر در اجرای طرح ارسال کردیم.

 

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با اشاره به جلساتی که در این زمینه در وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، گفت: طی جلساتی که با سازمان قاچاق کالا و وزارت صمت داشتیم، قرار شد طرح شناسه دار شدن کالا از ۱۵ آذر تا ۵ دی ۹۸ اجرا شود و به فروشگاه‌ها اعلام شد که از این تاریخ به بعد از خرید کالا‌های بدون شناسه خودداری کنند.

 

وی درباره بخش هایی که نتوانند شناسه کالا دریافت کنند نیز گفت: در صورتی که نتوانند به هر دلیلی شناسه را دریافت کنند، می‌توانند صورت این کالا‌ها را به طور محدود به اتحادیه‌های مربوطه اعلام کنند تا به سامانه اطلاع داده شود تا کالا شناسه دار شوند.

 

زمان ارائه شده برای شناسه دار کردن کالا‌ها از ۱۵ دی تمدید نمی شود

برنامه شب گذشته (یکشنبه 8 دی) تیتر امشب شبکه خبر سیما به موضوع لزوم شناسنامه دار کردن لوازم خانگی اختصاص داشت و مسئولان حاضر در این برنامه به ارائه توضیحاتی در رابطه با این طرخ و بررسی اهمیت و تاثیر اجرای آن در بازار پرداختند.

 

بنابراین گزارش، طبق ابلاغیه وزارت صمت از اردیبهشت ماه امسال تولیدکننده‌ها و بازاریان موظف شدند که بر روی همه کالا‌های موجود در انبارهایشان شناسه کالا نصب کنند. از آذر ماه دستورالعمل وزارت صمت به کارخانه‌های تولیدی ابلاغ شده است و بر این اساس کارخانه‌ها و تولیدکننده‌ها باید با مراجعه به سایت مربوط تولیدات و اطلاعات محصولات خود را اظهار و از طریق این سامانه شناسه کالا دریافت و در نهایت برچسب ایران کد، شماره سریال، شناسه کالا و کد رهگیری را بر روی تمامی کالا‌های تولیدی نصب کنند که بر اساس آن ۸ گروه اصلی لوازم خانگی شامل تلویزیون، یخچال و فریزر، ماشین لباس شویی، جاروبرقی، پکیج ، ماشین ظرف شویی و چرخ خیاطی نیازمند دریافت شناسه کالا هستند.

 

در بخشی از این برنامه خبری «حمیدرضا دهقانی‌نیا»، مدیرکل فناوری اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا درباره این طرح به ارائه توضیحاتی پرداخت و اعلام کرد: زمان ارائه شده برای شناسه دار کردن کالا‌ها از ۱۵ دی تمدید نمی شود.

 

وی با تاکید بر این نکته که این زمان متعلق به کالا‌های ساخت داخل است، گفت: کالا‌های وارداتی نیز تا ۱۵ بهمن ماه مهلت دریافت کرده اند.

 

مدیرکل فناوری اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا  تصریح کرد: پس از ۱۵ بهمن ماه هر کالایی که شناسه نداشته باشد قاچاق محسوب و ضبط می شود.

 

سکه بهار آزادی طرح جدید ۴ میلیون و ۵۶۶ هزار تومان/افزایش نرخ رسمی ۲۷ ارز

هرگرم طلای 18 عیار برای امروز (دوشنبه 9 دی) 466 هزار و 300 تومانف هر انس طلا در بازارهای جهانی 1515 دلار، سکه بهار آزادی طرح قدیم 4 میلیون و 579 هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح جدید 4 میلیون و 566 هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی 2 میلیون و 369 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی یک میلیون و 470 هزار تومان و سکه یک گرمی 910 هزار تومان ارزشگذاری شده و معامله می شوند.

 

بنابراین گزارش در بازار آزاد ارز نیز برای امروز (دوشنبه 9 دی) دلار 12 هزار و 958 تومان، یورو 14 هزار و 250 تومان، پوند 17 هزار و 295 تومان، درهم امارات 3621 تومان، دلار استرالیا 9227 تومانف دلار کانادا 10 هزار و 127 تومان، یوان چین 1897 تومان و ئلیر ترکیه 2223 تومان است.

 

این در حالی است که روز گذشته (یکشنبه 8 دی) هر گرم طلای 18 عیار 469 هزار و 800 تومان و هر انس طلا در بازارهای جهانی 1511 دلار معامله می شو. روز گذشته همچنین در بازار سکه نیز سکه بهار آزادی طرح قدیم 4 میلیون و 609 هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح جدید 4 میلیون و 604 هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی 2 میلیون و 379 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی یک میلیون و 470 هزار تومان، سکه یک گرمی 920 هزار تومان ارزشگذاری شده بود.

 

روز گذشته (یکشنبه 8 دی) در بازار ارز دلار 12 هزار و 974 تومان، یورو 14 هزار و 254 تومان، پوند 17 هزار و 317 تومان، درهم امارات 3626 تومان، دلار استرالیا 9236 تومان، دلار کانادا 10 هزار و 130 تومان، یوان چین 1900 تومان و لیر ترکیه 2225 تومان بود.

 

بانک مرکزی نیز امروز (9 دی) نرخ رسمی ۴۷ ارز را اعلام کرد که بر اساس نرخ ۸ ارز بین بانکی ثابت ماند، ۱۲ ارز کاهش و ۲۷ ارز افزایش یافت.

 

ارائه طرح تشکیل «ستاد توسعه صادرات» به معاون اول رئیس جمهوری

حسین مدرس خیابانی در دومین جلسه ستاد توسعه صادرات، با اشاره به تلاش بی‌وقفه صادرکنندگان برای تأمین نیازهای ارزی کشور، گفت: در حال حاضر، بخش عمده‌ای از نیازهای ارزی کشور از محل منابع ارزی حاصل از صادرات تأمین شده و به همین دلیل، باید صادرکنندگان را مورد حمایت قرار داده و موانع و چالش‌های پیش روی آنها را نیز برطرف کرد.

وی افزود: در همین راستا، بانک مرکزی اعلام کرده که اطلاعات مربوط به تسویه ارزی صادرکنندگان را به صورت ماهانه به سازمان امور مالیاتی ارائه خواهد داد تا در ارسال اطلاعات مربوط به بازگشت ارز صادراتی آنها، تأخیری رخ نداده و استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرات با هدف تقویت بنیه نقدینگی صادرکنندگان نیز با کمترین تأخیر انجام شود.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: در خصوص ساز و کار اجرایی برای حل و فصل مسائل صادراتی، باید همانطور که در حوزه بازرگانی داخلی، ستاد تنظیم بازار وجود دارد، ستادی نیز با اختیارات کافی، امور مرتبط با تجارت خارجی را به صورت هفتگی و با حضور تمامی ذی‌نفعان، مرور کرده و در مورد آنها تصمیمات سریع و لازم را اتخاذ نماید. باید توجه داشت که این موضوع در حوزه تنظیم بازار داخلی به خوبی مؤثر بوده و با استفاده مناسب از همین ساز و کارها، کشور به آرامشی نسبی رسیده است.

وی با تأکید بر اینکه مجموعه اقدامات انجام شده در حوزه بازرگانی داخلی، نتیجه رصد، هماهنگی و تصمیمات مناسب اتخاذ شده در ستاد تنظیم بازار است، تصریح کرد: پیش‌نویس تشکیل «ستاد توسعه صادرات» با در اختیار داشتن اختیارات اصل ۱۲۷ قانون اساسی، به معاون اول محترم رئیس جمهور ارائه شده و تقاضا گردیده تا این ستاد به ریاست وزیر صنعت، معدن و تجارت و دبیری سازمان توسعه تجارت ایران، مسیر صادرات کشور را هموار نماید.

 

رمز دوم یکبار مصرف، فقط ویژه کارت های برداشت است

همزمان با اجرایی شدن دستور بانک مرکزی مبنی بر الزام استفاده از رمز دوم یکبار مصرف در خریدهای اینترنتی، رمزهای دوم ایستا طی یک دوره زمانی مشخص غیرفعال می شوند.

با این حال تا کنون همه دستورالعمل ها مبنی بر غیرفعال شدن رمز دوم ایستا، بر کارت های برداشت متمرکز بوده است.

بر این اساس، انجام تراکنش اینترنتی با سایر کارت های بانکی از جمله کارت های هدیه، همچنان با رمز دوم ایستا امکان پذیر خواهد بود.

بانک ملی ایران از طریق اپلیکیشن ۶۰ و نیز کد دستوری #۶۰*۷۳۷* رمز دوم یکبار مصرف را در اختیار مشتریان محترم قرار می دهد.

 

رشد ۱۶ درصدی صادرات وزنی در هشت ماهه ۹۸

محمد لاهوتی درباره آمارهای ۸ ماهه تجارت خارجی کشور گفت: صادرات غیرنفتی کشور در هشت ماهه نخست امسال از نظر وزنی رشدی ۱۶ درصدی داشته ولی از نظر ارزشی، کاهشی ۸ درصدی را نشان می‌دهد.

وی دلیل اصلی کاهش ۸ درصدی صادرات از نظر ارزشی را تاثیر اصلاح و تعدیل نرخ پایه‌های صادراتی عنوان کرد و اظهار داشت: بحث‌های مختلفی وجود دارد که صادرات کشور منفی شده، اما حقیقت این است که صادرات ایران در این مدت از نظر وزنی رشد داشته و این بدان معناست که تولید بیشتر بوده است. دلیل اصلی کاهش ارزشی صادرات نیز تعدیل نرخ‌های پایه صادراتی است.

رییس کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق تهران تاکید کرد: در سال‌های گذشته موضوع رفع تعهد ارزی و بازگشت ارز حاصل از صادرات مطرح نبود و صادرکنندگان نیز حساسیتی نسبت به نرخ‌های پایه صادراتی نداشتند ولی از سال گذشته و با اجرای سیاست رفع تعهد ارزی، صادرکنندگان موظف به بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی با استفاده از روش‌های چهارگانه بانک مرکزی هستند و انتظار به حقی داشتند که نرخ‌های پایه صادراتی واقعی و تعدیل شود./

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد حماسه 9 دی خبرگزاری شبستان حماسه 9 دی 9 دی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر مسجد گرامیداشت حماسه 9 دی اخبار اقتصادی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۰۳۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حراج لوازم خانگی اموال تملیکی در ۹ استان کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، لوازم خانگی در اختیار سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در ۹ استان کشور از جمله همدان، کرمان، فارس، خراسان رضوی، قم، تهران، آذربایجان غربی، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان به حراج گذاشته شد.

۱۵۰ ردیف کالایی از جمله لوازم خانگی، اثاثیه منزل، تجهیزات سرمایشی گرمایشی، تجهیزات کامپیوتری، وسایل تنظیف و سایر موارد عرضه خواهد شد.

شرکت‌کنندگان امروز تا ساعت ۱۹ مهلت دارند تا نسبت به ارائه پیشنهاد و قیمت اقدام کنند.

علاقمندان برای شرکت در این حراج‌ها می‌توانند به سامانه‌های ستاد الکترونیک دولت، پنجره هوشمند و سازمان اموال تملیکی مراجعه کنند.

کد خبر 6099516 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • قرارگاه توسعه صنعت پتروشیمی تشکیل می‌شود
  • حراج لوازم خانگی اموال تملیکی در ۹ استان کشور
  • محکومیت بیش از یک میلیارد ریالی قاچاقچی لوازم خانگی در مهاباد
  • هشدار ستاد مبارزه با قاچاق کالا به صاحبان مالها
  • تامین آب پایدار روستا‌های بخش گابریک نیازمند تخصیص اعتبار
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور: ۲۰ درصد افراد جامعه نیازمند دریافت خدمات روانشناختی هستند
  • مجازات قاچاقچی لوازم خانگی در مهاباد
  • توزیع اقلام لوازم خانگی بین مددجویان بسطام
  • اختصاص هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به پروژه‌های تحقیق و توسعه
  • با «ساخت ایران» مشکل دارند!