Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر املاک و اراضی آستان قدس رضوی سرخس گفت: برنامه ما این است که کارگاه قدیم آستان قدس رضوی تبدیل به فضای تجاری، رفاهی، شهری و پارکینگ شود و مطمئن باشید بخش عمده‌ای از آن به ایجاد پارکینگ اختصاص داده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سرخس، محمدرضا برهمند ظهر امروز در اولین نشست خبری با خبرنگاران درباره برنامه‌های خود در شهرستان سرخس اظهار کرد: در سرخس اراضی آستان قدس رضوی شامل اراضی شهری و ارضی کشاورزی است، آستان قدس رضوی در سرخس یک هدف بزرگ را دنبال می‌کند و آن کمک به اشتغال جوانان در جنگ اقتصادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر املاک و اراضی آستان قدس رضوی سرخس عنوان کرد: برای ایجاد اشتغال به‌دنبال سرمایه‌گذاران مختلف هستیم و هر امکاناتی در اختیار آستان قدس رضوی در حوزه املاک و اراضی است را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهیم تا شغل ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه از ظرفیت آب‌وخاک سرخس برای ایجاد اشتغال پایدار، مولد و بومی استفاده می‌کنیم، گفت: در شهرستان بردسکن کارخانه دستمال کاغذی داشتیم که سرمایه‌گذاران آن از سرخس است که برای اینکه بتواند این کارخانه را در سرخس داشته باشد با وی همکاری کردیم و زمین در اختیارش گذاشتیم تا کارخانه دستمال کاغذی را در شهر خودش ایجاد کند.

برهمند تاکید کرد: در صورت ایجاد هرگونه اشتغالی، اولویت استخدام با جوانان شهرستان سرخس است.

مدیر املاک و اراضی آستان قدس رضوی سرخس با اشاره به خرید کالاهای مورد نیاز آستان قدس رضوی از صنوف سطح شهر، گفت: اولین دستوری که به حسابداری دادم این است که تحت هر شرایطی نیازمندی‌های اداره از سرخس تأمین شود و خدمات را از شرکت‌های بومی دریافت کنیم.

وی تاکید کرد: در حل مشکلات شهر در کنار شهرداری سرخس هستیم و به‌عنوان نمونه در اولین اقدامی که انجام دادیم با توجه به مشکلات مردم در حوزه سی.ان.جی با تغییر کاربری تمام بلوک مورد نظر برای احداث سی.ان.جی دوم موافقت کردیم.

برهمند با اشاره به مشکلات ترافیکی و بازگشایی خیابان ثارالله سرخس عنوان کرد: برای جلب نظر مالکان خیابان ثارالله، با پیشنهاد شهرداری سرخس یک بلوک کامل در مکانی دیگر را در اختیار شهرداری قرار دادیم تا به مالکان خیابان ثارالله واگذار شود و این خیابان بازگشایی شود.

مدیر املاک و اراضی آستان قدس رضوی سرخس در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره نظر آستان قدس رضوی برای تبدیل کارگاه قدیم این اداره به پارکینگ عمومی و ایجاد ایستگاه پارک سوار، بیان کرد: کارگاه قدیم آستان قدس رضوی، زمین وسیعی است و باید از تمام ظرفیت آن برای شهر سرخس استفاده شود نه اینکه صرفاً فقط تبدیل به پارکینگ عمومی شود و برنامه ما این است که فضای تجاری، رفاهی، شهری و پارکینگ در آنجا ایجاد شود و مطمئن باشید بخش عمده‌ای از آن به ایجاد پارکینگ اختصاص داده می‌شود.

وی در ادامه به مسئله زمین و آب در حوزه کشاورزی سرخس اشاره و عنوان کرد: مخالف واگذاری مراتع بدون آب به مردم هستیم و معتقدیم ضرری که این کار به محیط زیست وارد می‌کند به‌مراتب بیشتر از فایده‌ آن برای آستان قدس رضوی است و به همین دلیل دیگر قراردادی با دیم‌زاران خرد امضا نمی‌کنیم.

برهمند ادامه داد: مکانیزه شدن کشاورزی و فعال کردن صنایع تبدیلی مانند کارخانه‌های رب، کمپوت و مرباسازی در سرخس با توجه به بازار صادراتی که داریم از جمله برنامه‌هایی است که ما دنبال می‌کنیم.

مدیر املاک و اراضی آستان قدس رضوی سرخس اظهار کرد: با توجه به سهم اشتغال کشاورزی در سرخس پیگیر این هستیم تا کشاورزی را این منطقه رونق دهیم و زمین‌های کشاورزی را مکانیزه و سیستم نوین آبیاری را ایجاد کنیم.

وی درباره تصرفات در حریم و بستر رودخانه‌ها توسط آستان قدس رضوی گفت: به حفظ محیط زیست و حریم رودخانه‌ها حساس هستیم و اگر تصرفاتی در این زمینه انجام شده باشد این مشکل را با اداره منابع آب شهرستان حل می‌کنیم.

برهمند با تاکید بر اینکه باید شورای حفظ حقوق بیت‌المال ایجاد شود، خاطرنشان کرد: ما انتظار داریم برای حفظ بیت‌المال آستان قدس رضوی تنها نباشد و سایر نهادها در کنار ما باشند، اگر مسئله‌ای در حوزه‌های مختلف مراتع و اراضی رخ می‌دهد با همکاری یکدیگر حل کنیم.

مدیر املاک و اراضی آستان قدس رضوی سرخس افزود: به دنبال پول‌های خرد مالکین از ناحیه اراضی و مراتع نیستیم و برای ما حمایت از محیط زیست و حفظ حقوق بیت‌المال مهم است.

وی درباره همکاری آستان قدس رضوی برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در سرخس گفت: نمی‌شود به خاطر اینکه اراضی سرخس موقوفه است از این طرح ملی محروم کرد و منتظریم تا از استان برای جانمایی زمین به ما پیشنهاد‌هایی داده شود و مطمئن باشید طرح اقدام ملی مسکن در سرخس روی زمین نمی‌ماند.

برهمند درباره اجرای مصوبات سفر تولیت سابق آستان قدس رضوی در سرخس اظهار کرد: پیگیر به سرانجام رسیدن مصوبات سفر تولیت سابق آستان قدس رضوی هستیم و بخشی از این مصوبات امسال و بخشی دیگر در سال آینده عملیاتی می‌شود.

مدیر املاک و اراضی آستان قدس رضوی سرخس با اشاره به جانمایی دارالشفاء امام رضا علیه‌السلام در سرخس بیان کرد: بخشی از مسجد امام رضا علیه‌السلام را برای ایجاد دارالشفاء در نظر گرفتیم و بنیاد سلامت آستان قدس رضوی نسبت به تجهیز مکان مشخص شده اقدام می‌کند.

وی از راه‌اندازی مجدد سالن واگذاری زمین در سرخس از دهه فجر امسال خبر داد و عنوان کرد: برای اراضی کشاورزی نیز یک ممیزی مجدد را انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/ 70051

منبع: فارس

کلیدواژه: سرخس آستان قدس رضوی خراسان رضوی پارکینگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۰۸۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا آذریان اظهار کرد: مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی در راستای انجام وظایف اجتماعی و عام المنفعه خود به ارائه خدمات رایگان مشاوره‌ای در نقاط کم برخوردار مشهد می‌پردازد.

مدیر مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی بیان کرد: مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی بنا مسئولیت‌های خود، اقدام به توسعه خدمات روان شناختی در مناطق کم برخوردار مشهد کرده است.

وی افزود: این مرکز علاوه بر ایجاد کلینیک‌های ۴ گانه در حرم مطهر رضوی (باب الهادی علیه السلام)، غدیر (حرم مطهر- ورودی بازار غدیر)، بعثت (بلوار شهید منتظری مشهد) و مؤسسه تربیت بدنی، اقدام به توسعه خدمات به صورت عام المنفعه در ۱۷ پایگاه کم برخوردار شهر مشهد کرده است.

آذریان تصریح کرد: مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی به منظور آموزش و پیشگیری از مداخلات روانی و کاهش مشکلات روحی ساکنین مناطق کم برخوردار مشهد از آبان ماه سال ۱۳۹۹ توسعه خدمات روان شناسی و مشاوره در دستور کار قرار داده و ارائه خدمات در حال حاضر در ۱۷ پایگاه به ارائه خدمات مشغول است.

مدیر مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی بیان کرد: ارائه بیش از ۶ هزار خدمت در سال ۱۴۰۲ به مخاطبان حاشیه شهر به صورت مشاوره فردی و آموزش‌های گروهی در موضوعات خانواده، تربیتی و تحصیلی با مشارکت کتابخانه های آستان قدس رضوی، مدارس، مساجد و حسینیه‌ها و همچنین پایگاه‌های بسیج انجام پذیرفته است.

کد خبر 6090632

دیگر خبرها

  • شورای شهر مشهد با پیگیری ویژه رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم را به سرانجام برساند
  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در دهه کرامت
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در دهه کرامت
  • پیگیری ویژه شورای شهر مشهد برای رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم رضوی
  • یادگارهایی از «خلیج‌فارس» در آستان مبارک رضوی
  • خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های سبزوار و سرخس
  • بازدید ۷۰ هزار نفر از موزه‌ های حرم مطهر رضوی
  • ۷۰ هزار نفر از موزه‌های حرم مطهر رضوی دیدن کردند