Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@02:01:33 GMT

‏۱۸.۵۳ هکتار از اراضی ملی ملایر خلع ید شد

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۱۰۹۱۲

‏۱۸.۵۳ هکتار از اراضی ملی ملایر خلع ید شد

ایسنا/همدان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملایر در تشریح عملکرد ۹ ماهه امسال گفت: طی ‏این مدت احکام صادره به نفع سازمان ۱۸۲ مورد بوده و ما توانستیم امسال ۱۲ مورد خلع ید انجام ‏دهیم که مساحت اراضی خلع ید شده ۱۸.۵۳ هکتار بوده است.‏

علی ده‌پهلوانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در سالجاری به ۲۲۵ شکایت رسیدگی شده است، افزود: ۵۳ مورد پرونده تخریب و تصرف به مساحت ۴۲۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵۷ هکتار بررسی شده و به نتیجه رسیده است.

 وی به شناسایی و کشف سه فقره حمل غیرمجاز زغال به میزان ۶۰۰۰ کیلوگرم اشاره و اضافه کرد: امسال طی دو عملیات موفق به کشف ۲۲ تن چوب قاچاق شدیم.

ده‌پهلوان با بیان اینکه سیلاب ها با اجرای طرح های آبخیزداری در روستای گلپرآباد ملایر کنترل می شوند، خاطرنشان کرد: امسال پنج طرح آبخیزداری با بیش از ۱۴ میلیارد ریال هزینه اجرا می شود همچنین در ۱۰۰ مترمکعب عملیات مکانیکی، خوشکه چین، در ۸۰۰ مترمکعب عملیات گاویانی و در ۱۶۰۰ مترمکعب عملیات ملاتی را در روستای گلپرآباد اجرا می‌ کنیم.

وی از توسعه ۱۰۶ هکتاری جنگل‌های منطقه گلپرآباد ملایر خبر داد و گفت: این توسعه جنگل‌ها با بذر انجام شده و امسال ۱۵۰ هکتار از مراتع حوزه آبخیز گلپرآباد واقع در روستا ده میانه، قرق و کپه کاری شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملایر به ذخیره نزولات در ۳۷ هکتار در حوزه آبخیز سد کلان واقع در روستای پریدر ابوالحسن و انجام ۱۲۰۰ هکتار قرق مراتع اشاره و خاطرنشان کرد: در سالجاری ۱۴ دستگاه آبشخوار نصب شده است.

وی در بخش دیگری بیان کرد: در ۹ ماهه امسال اصلاح و بازنگری نقشه ها به مساحت ۱۳ هزار و ۲۲۰ هکتار، اخذ سند اراضی ملی به مساحت ۳۳۷ هکتار، کاداستر اراضی ملی به وسعت ۴۳ هزار و ۷۰۵ هکتار و ۳۰۰ فقره پاسخ دهی به استعلامات داشته ایم.

ده پهلوان به ۴۶۰ هکتار جنگل کاری در ورودی شهر ملایر در حومه دریاچه کوثر، ورودی ملایر در محل جاده دم سیاه، بام ملایر، ورودی های شهرهای ازندریان، سامن، جوکار، منطقه لشگردر و حوزه سد کلان در طول سالجاری اشاره کرد.

وی ادامه داد: علاوه بر اقدامات عمرانی به مسائل فرهنگی نیز توجه خاص شده و امسال کلاس های آموزشی به منظور فرهنگسازی در راستای حفظ منابع طبیعی در روستای ده میانه، گلپرآباد، بیدکرپه و ... برگزار شد و در ۱۴ آذرماه نیز طرح «بسیج همگانی نهال کاری» در حوزه سد کلان به اجرا درآمد.

وی با بیان اینکه پروژه های آبخیزداری ما شامل خشکه چینی، گابیون و بند خاکی با هسته رسی است، یادآور شد: این پروژه ها در روستاهای طجر علوی، دائیلر و کوجک، حمزه لو سفلی و روستاهای حوزه سدکلان درحال انجام هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منابع طبيعي جنگل کاری نهالكاري سیلاب خلع ید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۱۰۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت جهاد کشاورزی، مهدی سرخوش اظهار داشت: میزان واگذاری اراضی ملی و دولتی به مساحت ۱۹ هزار و ۴۵ هکتار و به تعداد یک‌هزار و ۲۰۳ مورد به متقاضیان واگذاری زمین برای اجرای طرح‌های کشاورزی، وابسته و غیرکشاورزی در سطح کشور انجام شده است.

وی ادامه‌داد: از این میزان مساحت ۱۲ هزار و ۳۹۵ هکتار به تعداد ۹۱۷ مورد برای طرح‌های کشاورزی و وابسته به کشاورزی و تعداد ۲۸۶ مورد به مساحت ۶ هزار و ۶۵۰ هکتار برای طرح‌های تولیدی و صنعتی زمین واگذار شده است.

مدیرکل دفتر واگذاری و توسعه اراضی سازمان امور اراضی کشور افزود: سال گذشته در راستای نظارت بر اراضی واگذار شده، تعداد ۳۷ هزار و ۹۲۷ مورد بازدید توسط عوامل نظارتی انجام شده که نتیجه آن تشکیل ۲۷۸ جلسه هیأت‌های نظارت ماده ۳۳ استانی بود که سه هزار و ۱۸۹ پرونده در این جلسات مطرح و درباره تمدید قرارداد مربوطه، تعیین مهلت برای اجرای طرح، یا فسخ قرارداد و استرداد زمین و سایر تکالیف مقرر در قانون و مقررات حاکم تصمیم‌گیری شده است.

وی تصریح کرد: درباره موضوع واگذاری باتوجه به تکلیف ابلاغی سیاست‌های سازمان متبوع، برنامه تکلیفی برای استان‌ها با توجه به ظرفیت‌ها و شرایط و عملکرد استانی مشخص شده و ابلاغ خواهد شد.

سرخوش ادامه‌داد: مقرر شده استان‌ها با استفاده از ظرفیت تفاهم‌نامه منعقد شده با سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در خصوص برون‌سپاری وظایف غیرحاکمیتی سازمان پیگیری لازم را انجام دهند.

وی خاطرنشان‌کرد: در راستای رفع نقایص موجود، اصلاح دستورالعمل نظارت بر طرح‌ها به انضمام فرم‌های مربوطه و ضوابط اجرایی لایحه قانونی واگذاری و احیای اراضی در دستور کار این دفتر قرار دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۶ هزار هکتار از اراضی لرستان زیر کشت دانه‌های روغنی رفت
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر
  • رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • خزانه گیری ۱۷۷ هزار هکتار از اراضی گیلان
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی
  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم
  • پاکسازی و تسطیح ۱۴ هکتار از فضا‌های بی دفاع شهری منطقه ۱۹
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی