Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات در خصوص اجرایی نشدن طرح سلامت الکترونیک گفت: در نظر داشتیم مالیات پزشکان را اصلاح کنیم اما طرح این مسئله به شکل صحیح صورت نگرفت و سر و صدای زیادی به پا شد. اما از آنجا که پزشکان مالیات را دور می‌زنند و از پرداخت آن فرار می‌کنند، هنوز طرح سلامت الکترونیک راه اندازی نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رضا باقری اصل روز سه شنبه در همایش «کریدور کارآفرینی داده باز ایران» اظهار داشت: حل مسائلی مانند ارائه رمز دوم پویا توسط بانک‌ها پیچیده و چند وجهی است و به همین دلیل نیاز به راه حل چند وجهی دارد. اعمال رمز دوم پویا با اعتراضات زیادی رو به رو شده است، به همین دلیل باید راه‌حل‌هایی که برای آن ارائه می‌شود را در نظر بگیریم و میزان سختی یا راحتی راه حل را بسنجیم.دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات در دانشگاه علم و صنعت ایران تصریح کرد: بررسی داده‌ها در حوزه تراکنش‌های اینترنتی و بانکداری الکترونیک نشان می‌دهد۹۰ درصد تراکنش‌ها زیر ۱۰۰ هزار تومان است که این مسئله باعث ضرر اقتصادی می‌شود. از طرفلی حلقه ناسالم بانکداری الکترونیک حامی این تراکنش‌ها است، در حالی که این شیوه باید اصلاح شود.وی تصریح کرد: ۷ هزار میلیارد تومان هزینه بانکداری الکترونیک است که بانک ها به صورت مستقیم و مردم به صورت غیر مستقیم این هزینه را پرداخت می‌کنند، این همه از مواردی است که نیاز به اصلاح و طرح مسئله به شکل درست دارد.باقری اصل گفت: به عنوان مثال سال ۸۴ طرح کیف پول الکترونیکی مطرح شد اما به خاطر چرخه ناسالم موجود این اتفاق پیگیری نشد. اکنون نیز طرحی مانند رمز دوم را ارئه کرده‌ایم اما برای حل چالش‌های آن به شکل بنیادی فکر نکرده‌ایم.وی با بیان این‌که طرح مسئله حل مالیات پزشکان صحیح نیست، توضیح داد: نسخه در داروخانه و پاراکلینیک ایجاد می‌شود، این مسئله نشان می‌دهد بررسی ۱۲هزار داروخانه و ۵ هزار پاراکلنیک راحت‌تر از این است که برای حل مسئله مالیات دیتای۲۶۰ هزار پزشک را بررسی کنیم.باقری اصل خاطرنشان کرد: زمانی که طرح مسئله اشتباه کرده و به جای بررسی داروخانه و پاراکلینیک به بررسی پزشکان می‌پردازیم، آن‌ها به راحتی مالیات را دور می‌زنند. در این مورد خاص نیاز نبود مالیات را حل کنیم بلکه می‌توانستیم از نسخه‌پیچ الکترونیکی کمک بگیریم. بنابراین اگر صورت مسئله به شکل دیگر مطرح شود به راحتی قابل حل است.وی تصریح کرد: معاملات دولت، مسئله دیگری است که به کاوستان (مرکز داده کاوری و نوآوری باز دانشگاه علم و صنعت) سپرده می‌شود. همچنین مشکل دیگر این است که شناخت دولت و صاحبان صنعت از این‌که می‌توانند با روش‌های ساده مشکلات را حل کنند، کم است بنابراین گاهی ما باید به آن‌ها بگوییم مسئله شما چیست و چگونه حل می شود. برچسب ها: رضا باقری ، فناوری اطلاعات

منبع: خرداد

کلیدواژه: رضا باقری فناوری اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۱۶۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان بهره مندی از تسهیلات تبصره ۱۰۰ سه برابر شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از سازمان مالیاتی کشور، سید محمد هادی سبحانیان رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: در اجرای  قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور به منظور تکریم مودیان و اجرای عدالت مالیاتی، تمامی صاحبان مشاغلی که مجموع فروش خالص کالا و ارایه خدمات آن‌ها در سال ۱۴۰۲ حداکثر صد و پنجاه برابر معافیت موضوع ماده (۸۴) قانون مالیات‏های مستقیم یعنی مبلغ ۱۸ میلیارد تومان بوده و فرم مالیات مقطوع برای آن‏ها در درگاه خدمات الکترونیک سازمان بارگذاری می‌شود، مشمول مقررات این تسهیلات می‌باشند.

گفتنی است صاحبان مشاغلی که از تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌ها استفاده می‌کنند، از مزایای عدم مراجعه به ادارات و قرار گرفتن در فرایند طولانی تشخیص و رسیدگی، عدم نیاز به نگهداری اسناد و مدارک و دفاتر، امکان تقسیط مالیات در بازه‌های زمانی بیشتر و عدم نیاز به تکمیل جداول درآمد و هزینه (اظهارنامه) برخوردار می‌شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • میزان بهره مندی از تسهیلات تبصره ۱۰۰ سه برابر شد
  • بودجه گروگان بورسی‌ها
  • ثبت ۲۹ هزار سوت زنی فرار مالیاتی فقط برای پزشکان
  • نسخه کاغذی جایگزین نسخه نویسی الکترونیک در زمان قطعی سامانه بیمه سلامت
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت
  • لایحه جدید مالیاتی دولت به نفع تولید و در جهت جذب سرمایه در بخش مولد است؟
  • تمدید ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده تا ۱۲ اردیبهشت
  • مشکلات مالیاتی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی آذربایجان‌شرقی
  • آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت شهید فرهی
  • تامین ۹۸ درصد درآمدهای استان سمنان از درآمدهای مالیاتی