Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد موذن زاده رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران در نشست خبری ششمین سمینار تازه‌های الکتروتراپی که صبح امروز در ساختمان انجمن فیزیوتراپی ایران برگزار شد درباره این سمینار اظهار کرد: این سمینار با همکاری مراکز مختلف ازجمله سازمان نظام پزشکی و دانشکده‌های توانبخشی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حوزه الکتروتراپی یا درمان با جریان‌های الکتریکی یکی از شاخه‌های رشته فیزیوتراپی است. در این حوزه از امواج برق، سرما و گرما استفاده می‌شود. هدف از الکتروتراپی در رشته فیزیوتراپی چیست؟ او بیان کرد: هدف از حوزه الکتروتراپی در رشته فیزیوتراپی کاهش درد و التهاب، بهبود شکستگی‌ها و زخم‌ها و حرکات، افزایش دامنه حرکتی و قدرت عضلات است. در گذشته از لیزر‌های کم توان در حوزه فیزیوتراپی استفاده می‌شد، اما اکنون لیزر‌های پرتوان در این رشته کاربرد دارند. ما امروزه از دیوفیدبک و مایوفیدبک در درمان مشکلات کف لگن استفاده می‌کنیم و بر اساس مطالعات مبتنی بر شواهد نسبت به اثربخشی این روش‌ها اظهار نظر می‌کنیم. خودکفایی ۹۰ درصدی در حوزه تجهیزات ورزشی رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران افزود: تحریم‌ها در سال‌های اخیر برای ما مشکلاتی برا ایجاد کرده است که می‌توانیم به یاری متخصصان داخلی و کمک شرکت‌های دانش بنیان این مشکلات را مرتفع کنیم. در حوزه تجهیزات ورزشی حدود ۹۰ درصد خودکفا هستیم و در این حوزه تنها ۱۰ درصد به تجهیزات ورزشی تولید شده شرکت‌های خارجی نیاز داریم. تاخیر یک ساله تامین اجتماعی در پرداخت مطالبات مراکز فیزیوتراپی موذن‌زاده تاکید کرد: ما در حوزه الکتروتراپی حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد به تجهیزات خارجی وابسته هستیم، اما شرکت‌های ایرانی می‌توانند تجهیزات خود را حتی به اتحادیه اروپا و کشور کانادا صادر کنند. با توجه به تحریم کشور آمریکا تجهیزات فیزیوتراپی ما از کشور‌های اروپایی، آسیای جنوب شرقی، ژاپن و چین وارد می‌شوند. قیمت تجهیزات پزشکی نسبت به سال ۹۶ حدود ۳ تا ۴ برابر شده و این در حالی است که رشد تعرفه‌های پزشکی چندان نبوده است. همچنین ما با ضعف صندوق‌های سازمان‌های بیمه گر مواجه هستیم به طوری که سازمان بیمه تامین اجتماعی حدود ۱ سال در پرداخت مطالبات خود به مراکز فیزیوتراپی تاخیر دارد.بیشتر بخوانید: کاربرد گسترده الکتروتراپی در درمان بیماری‌ها
لزوم بازنگری سرانه سلامت در مجلس او تصریح کرد: ۵۰ درصد هزینه‌های درمانی بخش خصوصی را امروزه مردم از جیب خود می‌دهند در حالی که این رقم نباید بیش از ۳۰ درصد باشد. بنابراین لازم است مجلس سرانه سلامت را بازنگری کند. ما اعتقاد داریم مردم شایسته دریافت بهترین خدمات هستند و باید میزان پرداختی از جیب مردم کاهش پیدا کند، اکنون خدماتی را بیمه‌های پایه پوشش می‌دهند که شامل خدمات پایه فیزیوتراپی هستند و حدود ۳ هزار و ۵۰۰ مرکز درمانی دولتی و خصوصی در حوزه فیزیوتراپی در کشور وجود دارند.  کمبود قابل توجه فیزیوتراپیست‌ها در کشور رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران گفت: امروزه در کشور حدود ۸ هزار فیزیوتراپی، ۱۷ مرکز دانشگاهی و ۴۰۰ فارغ التحصیل دکتری تخصصی وجود دارند، این در حالی است که بر اساس استاندارد جهانی ما با کمبود فیزیوتراپیست در کشور مواجه هستیم و به حدود ۳۰ هزار نیاز داریم. خدمات فیزیوتراپی در کشور باید به شکل تخصصی به مردم داده شود. ما توانایی ایران را داریم که قطب فیزیوتراپی آموزشی در خاور میانه باشیم و اکنون دانشجویان کشور‌هایی مانند هند و سنگاپور در ایران در رشته فیزیوتراپی تحصیل می‌کنند.   موذن‌زاده اظهار کرد: افراد فاقد صلاحیت در حوزه درمان فیزیوتراپی دخالت می‌کنند در حالیکه اشخاصی تنها مجاز هستند که در حیطه درمان وارد شوند که صلاحیت بالینی لازم را داشته باشند، به عبارتی باید کارت سازمان نظام پزشکی را داشته باشد. امروزه در باشگاه‌های ورزشی افراد غیر متخصص به طور مثال برخی گروه‌های تربیت بدنی در حیطه‌هایی مانند xbody و ems فعالیت می‌کنند در حالی که این اشخاص باید حداقل تحصیلات وزارت بهداشت را داشته باشند، بنابراین به سلامت مردم آسیب‌های جدی وارد می‌شود.   او یادآوری کرد: افراد بیمار که با مشکلات اسکلتی عضلانی مواجه هستند برای رفع مشکل خود باید به مراکز درمانی مراجعه کنند و افراد سالم تنها به مجاز به رفتن به باشگاه‌های ورزشی هستند، بنابراین اشخاص بیمار باید به مراکزی بروند که پروانه خود را از سازمان نظام پزشکی یا وزارت بهداشت گرفتند یا اگر این افراد در خانه خدماتی را به بیماران می‌دهند باید صلاحیت بالینی داشته باشند. فیزیوتراپیست‌ها مهندسان حرکت هستند و در زمینه کار با دستگاه‌های الکتروتراپی آموزش لازم را دیده‌اند.   انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار پزشک اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۱۸۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلوع فارس بر قله توانمندی‌های ایران

در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) که با حضور قابل توجه استان فارس و ۳۰ استان دیگر کشور برگزار می‌شود توانمندی‌های صادراتی هر استان به مدت ۵ روز به نمایش درمی آید و قرار است ۲۰ محصول جدید تولید شده در فارس طی روز‌های آتی در این نمایشگاه رونمایی شود.

هدف از برگزاری این نمایشگاه فراهم کردن زمینه‌های لازم برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در زمینه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، شیلات، فرش و صنایع دستی، گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی، محصولات آرایشی، بهداشتی، صنعت ساختمان، خدمان فنی مهندسی و پتروشیمی اعلام شده است.

استان فارس نیز با تاکید بر معرفی زنجیره‌های ارزش در زمینه‌های فولاد و گیاهان دارویی مشارکت جدی در این رویداد مهم اقتصادی دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با اشاره به اینکه ششمین نمایشگاه دستاورد‌ها و توانمندی‌های صادراتی با شعار توجه به زنجیره‌های ارزش آغاز به کار کرده است؛ ابرازداشت: استان فارس با ظرفیت‌های کم نظیر خود در این رویداد ملی حاضر شده و شعار توسعه زنجیره ارزش درفناوری‌های نوین را در دستور کار خود قرار داده است.

حسن شیخ نیا با اشاره به اینکه استان فارس با ۱۲۲ هزار کیلومتر مربع وسعت و ۳۷ شهرستان به عنوان چهارمین استان پهناور کشور شناخته می‌شود؛ گفت: این استان در زمینه تولیدات باغی رتبه نخست و در زمینه تولیدات زراعی رتبه دوم کشور را در اختیار دارد.

او با بیان اینکه فارس در تولید محصولات پروتئینی نیز رتبه سوم کشور را در اختیار دارد گفت: در حوزه معدن نیز این استان جایگاه اول به لحاظ سنگ‌های تزیینی، سیمان و خاک نسوز کشور را به خود اختصاص داده است؛ این در حالی است که در حوزه صنعت و صنایع مادر و اساسی نیز از جمله استان‌هایی هستیم که در زمینه سازه‌های فولادی در رده‌های برتر کشور قرار داریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت‌های بخش گردشگری و میراث فرهنگی استان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در این زمینه توریسم سلامت، گردشگری تاریخی، طبیعی، مذهبی و... می‌تواند مورد توجه قرار گیرد. شعار امسال بهشت سرمایه گذاری با رویکرد زنجیره ارزش شیخ نیا مجموعه این ظرفیت‌ها را زمینه ساز کسب عنوان بهشت سرمایه گذاری برای استان فارس عنوان کرد و گفت: شعار امسال بهشت سرمایه گذاری با رویکرد زنجیره ارزش می‌باشد و از همین جا از همه سرمایه گذاران داخلی و خارجی دعوت می‌کنیم تا ضمن بازدید از ظرفیت‌های استان فارس، در این بهشت، سرمایه گذاری کنند.

لو جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی را در توسعه بیش از پیش استان موثردانست و گفت: این کار در تقوبت تولید تجاری نیز موثر خواهد بود. به گفته وی، تولیدات استان فارس در کشور‌های حوزه خلیج فارس و تعدادی از کشور‌های اروپایی بازار مصرف مناسبی دارد. گ

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس وضعیت بسیار خوب استان فارس در حوزه تولید گیاهان دارویی و لبنیات را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: تامین زیرساخت‌های صنعتی، معدنی، تجاری و مباحث گمرکی از عمده نیاز‌هایی است که فعالان اقتصادی باید در این زمینه‌ها مورد حمایت قرار گیرند.

شیخ نیا در بخش دیگری از سخنان خود از آمادگی استان فارس برای جذب مشارکت‌ها و توسعه بیش از پیش زیرساخت‌ها برمبنای شعار سال خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۲ در بحث صادرات وضعیت بسیار خوبی داشتیم، در زمینه سرمایه گذاری خارجی نیز تمام بستر‌های لازم و زیرساخت‌ها فراهم شده؛ کمااینکه مرکز خدمات سرمایه گذاری برای نخستین بار در کشور در استان فارس راه اندازی شد تا بتواند نیاز‌های فعالان اقتصادی در خارج از کشور را پاسخگو باشد.

او با تاکید براینکه آمادگی لازم برای تامین نیاز‌های سرمایه گذاران داخلی و خارجی در بخش‌های اقتصادی، صنعتی، معدنی، کشاورزی و گردشگری وجود دارد؛ تصریح کرد: در نمایشگاه اکسپو امسال از ۲۰ محصول جدید در حوزه فرایند‌ها و تولیدات رونمایی می‌شود که بخشی از این محصولات نیاز فعالان اقتصادی در داخل کشور را پوشش می‌دهد و بخشی نیز در حوزه سرمایه گذاری خارجی کاربرد دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس در پایان سخنان خود مجموعه اقدامات انجام شده را در راستای کمک به فعالان اقتصادی در زمینه اصلاح فرایند‌ها و معرفی ظرفیت‌ها عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • حضور بیش از ۶۵۰ شرکت دانش‌بنیان داخلی و خارجی در نمایشگاه ایران‌هلث ۱۴۰۳
  • آذربایجان غربی پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است
  • آذربایجان‌غربی جز استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است
  • یکی از استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای هستیم
  • حضور استان فارس در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • طلوع فارس بر قله توانمندی‌های ایران
  • رشد ۷۰ درصدی کشور در تجارت الکترونیک طی سال گذشته
  • اختصاص ۲۵ هزار میلیارد تومان به حوزه رسانه در سال جاری
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • کندوان یکطرفه شد