Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-05@23:18:19 GMT

سامانه های بارش زا در کشور فعال می شوند

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۱۸۲۳۱

سامانه های بارش زا در کشور فعال می شوند

سازمان هواشناسی کشور خبر از فعالیت سامانه بارش زا در اکثر مناطق کشور طی ۵ روز آینده داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان:بر اساس اعلام سازمان هواشناسی  کشور امروز سه شنبه دهم دیماه در بخش‌هایی از شمالغرب، غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های البرز و زاگرس مرکزی و از اواخر وقت مناطقی از شمالشرق و شرق کشور بارش باران و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فردا اینن شرایط برای استان‌های واقع در شمالشرق و شرق برخی مناطق شمالغرب و ارتفاعات البرز شرقی ادامه خواهد داشت. در این روز همچنین برای جنوب سیستان و بلوچستان بارش باران گاهی رگبار و رعد و برق پیش بینی شده است.

روز پنجشنبه برای استان‌های واقع در شمالشرق و ارتفاعات البرز  بارش باران و برف سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از شرق کشور بارش پراکنده گاهی وزش باد و جنوب شرق کشور بارش باران گاهی رعد وبرق و وزش باد و روز جمعه برای سواحل دریای خزر و استان اردبیل بارش باران و در ارتفاعات بارش برف و در بخش‌هایی از غرب و زاگرس مرکزی بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز شنبه فعالیت سامانه بارش زا در نیمه غربی کشور، استان‌های جنوبی،‌دامنه‌های زاگرس، سواحل غربی دریای خزر و ارتفاعات البرز غربی پیش بینی می‌شود.

پایان پیام/55

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد حماسه 9 دی کانون های فرهنگی هنری مساجد گرامیداشت حماسه 9 دی 9 دی حماسه 9 دی طرح ملی فهما فهما اردبیل بزرگداشت حماسه 9 دی بارش برف و باران باران بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۱۸۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواشناسی ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ باران در بیشتر استان‌ها/ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه

آفتاب‌‌نیوز :

سازمان هواشناسی صبح امروز -جمعه- در تشریح وضعیت جوی اعلام کرد: امروز در نیمه غربی دامنه‌ها و ارتفاعات البرز، سواحل دریای خزر، شرق و شمال شرق کشور رگبار باران رعد و برق گاهی وزش باد شدید را شاهد خواهیم بود.

همچنین در مناطقی از مرکز، جنوب و جنوب شرق بارش خفیف باران و وزش باد نسبتا شدید موقتی پیش بینی می‌شود.

امروز بارش در استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهار محال بختیاری، ایلام، لرستان، مرکزی، همدان، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، زنجان، قزوین، البرز و خراسان جنوبی شدت می‌یابد.

این سازمان برای رو شنبه در شمال غرب غرب دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس، دامنه‌ها و ارتفاعات البرز، سواحل دریای خزر و شمال شرق و برخی مناطق در جنوب و شرق کشور رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید را پیش‌بینی کرد. در مناطق مستعد گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

همچنین روز یکشنبه تنها در برخی نقاط شمال غرب ارتفاعات البرز و شمال شرق کشور افزایش ابر و رگبار پراکنده گاهی وزش باد شدید رخ می‌دهد. در سایر مناطق جوی آرام پیش بینی می‌شود.

روز دوشنبه با ورود سامانه بارشی از غرب کشور در نیمه غربی و سه‌شنبه در نیمه شمالی و ارتفاعات زاگرس در جنوب غرب بارش را شاهد خواهیم بود و طی روز‌های جمعه و شنبه دریای خزر خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج است.

وضعیت جوی پایتخت امروز نیمه ابری تا ابری، همراه با بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید در برخی ساعات خواهد بود. بیشینه دمای امروز تهران ۲۵ درجه سانتی‌گراد و کمینه دما به ۱۶ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بارانِ بهاری در راه ۱۸ استان
  • فعالیت سامانه بارشی جدید از فردا در اردبیل
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور / موج جدید بارش‌ها کدام مناطق را در برمی‌گیرد؟
  • هواشناسی ایران/ سامانه بارشی جدید دوشنبه از غرب وارد کشور می‌شود
  • سامانه بارشی جدید دوشنبه از غرب وارد کشور می‌شود
  • بارش سیل‌آسا باران در ۱۶ استان
  • این ۱۷ استان امروز جمعه منتظر بارش شدید باشند / سامانه بارشی جید دوشنبه وارد می‌شود
  • تداوم بارش‌ها در ۱۷ استان
  • تداوم بارش‌ها در بیشتر استان‌ها
  • هواشناسی ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ باران در بیشتر استان‌ها/ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه