Web Analytics Made Easy - Statcounter

اشتباه در تصمیم‌گیری دائما رخ می‌دهد و در آینده هم رخ خواهد داد اما وقتی در مقابل چنین حریفی اشتباه می‌کنید، شدیدا توسط آنها تنبیه خواهید شد.

 

طرفداری- یکی از معروف‌ترین جملات فوتبالی که مخصوصا در بین مربیان بسیار کاربرد دارد، اهمیت "کنترل کردن موارد کنترل شدنی" است. به شکل خلاصه، آن چیزی که می‌توانی مدیریت کنی را مدیریت کن و بقیه موارد خود به خود درست خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مورد میکل آرتتا، دو بازی همراه آرسنال کافی بود تا نشانه‌های مشخصی از پیشرفت در تیم دیده شود؛ شکل بازی، افزایش جدیت و ساختار دفاعی بهتر. 

مشکل این مربی اسپانیایی و بقیه مربیان آرسنال در شمال لندن در سال‌های اخیر این بوده که بعضی از ابعاد تیم خارج از کنترل آنها است. در هیچ ورزشگاهی، عوامل "غیر قابل کنترل یا غیر قابل مدیریت" به اندازه ورزشگاه امارات خطرناک نیستند، جایی که اشتباهات فردی دائما در حال خراب کردن تلاش تیمی است. این بار، در برابر چلسی که در نیمه اول کاملا تحت تاثیر آرسنال بود، نوبت برند لنو بود. دروازه‌بان آرسنال، مشتش را گره کرد و دکمه نابودی خود را محکم زد. یک ضربه آزاد ساده تبدیل به افتضاحی در تصمیم‌گیری شد. 

بعدی نوبت شکودران موستافی بود. درست در جایی که باید تامی آبراهام را کاملا تعقیب میکرد و می‌بست، در خطرناک‌ترین جای زمین او را رها کرد. آبراهام برگشت، وارد فضای باز شد و قبل از اینکه آرتتا بفهمد چه بلایی سرش آمده، چلسی در ۴ دقیقه گل دوم خود را به ثمر رساند. ۳ امتیاز تبدیل به ۰ شد. 

میکل آرتتا در امارات با آتش، غسل تعمید می‌کند

راحت‌ترین نتیجه‌گیری ممکن شاید این باشد که بازیکنان در این تیم به زبان ساده "آنچنان خوب" نیستند که بتوانند برای رفتن به لیگ قهرمانان اروپا رقابت کنند. این شاید برای لنو سخت‌گیرانه باشد زیرا این فصل برای آرسنال امتیازات زیادی را خرید اما برای شکودران موستافی شاید صدق کند. آرسنال سال‌ها تلاش کرد این مدافع آلمانی را بفروشد اما هیچ خریداری پیدا نشد. 

موستافی در بین مدافعان مرکزی آرسنال اولویت پنجم را دارد، آن هم پشت سر کالوم چمبرز، راب هولدینگ، داوید لوئیز و سوکراتیس. برای آرتتا این بدشانسی مطلق بود که در نیمه اول چمبرز مصدوم شد، آن هم در شرایطی که بسیار خوب بازی کرده بود. سوکراتس و هولدینگ هم مصدوم بودند. ۳ عامل غیر قابل کنترل دیگر. دوباره آرسنال از جایی که نمی‌شد توسط مربی آن را مدیریت کرد، ضربه خورد. 

با توجه به حضور آرتتا در منچسترسیتی در سال‌های اخیر و تجربه کار با تیمی که ثروتمند‌ترین باشگاه کشور و ترکیب آن مملو از بازیکنان فوق العاده است، برای وی همه این اتفاقات کاملا جدید و شاید غیر قابل باور باشد. بازیکنان در تیم آرسنال به زبان ساده به اندازه سیتی خوب نیستند و استعداد آنها در اشتباهات فردی هیچ حد و مرزی ندارد. وی می‌گوید:

"اشتباه در تصمیم‌گیری دائما رخ می‌دهد و در آینده هم رخ خواهد داد اما وقتی در مقابل چنین حریفی اشتباه می‌کنید، شدیدا توسط آنها تنبیه خواهید شد."

 

 

برای مربی اسپانیایی این اشتباهات دو برابر عذاب‌آور بود زیرا آرسنال پس از مدت‌ها دوباره جرات درست دفاع کردن را پیدا کرده بود. آنها در نیمه دوم در اکثر دقایق مالکیت را به چلسی دادند اما قطعا فاقد جرات نبودند. بازیکنان بدن‌های خود را مقابل توپ قرار می‌دادند و تلاش‌های گروهی چند وقتی بود که اینطور دیده نشده بود. پیر امریک اوبامیانگ در سمت چپ فرار می‌کرد و بارها هواداران را به وجد آورد. ریس نلسون که روی کاغذ یک وینگر است چنان درگیر می‌شد که شانس برخورد شدید هم وجود داشت. در عقب، لوئیز، خود را مقابل توپ‌ها می‌انداخت و موستافی سرش رو جلوی تمام توپ‌ها در سانتر‌ها گذاشت. 

برای ایجاد تیمی که شبیه سبک پپ گواردیولا بازی می‌کند، آرتتا راه طولانی در پیش دارد و مربی اسپانیایی آرزو می‌کند روزی در آرسنال آن را ببیند. در واقع، بازی آنها در روز باکسینگ دی برابر بورنموث هم نشانی از آرسنال گذشته نداشت. آنها روان فوتبال بازی می‌کردند و زمانی که مالکیت داشتند، نشانه‌های امیدبخش زیادی وجود داشت.

با وجود تمام اشتباهات فردی که تلاش تیمی را می‌پوشاند، همان یک ساعت برابر چلسی نشان داد که نقشه تیمی زیر نظر مربی قرار است به چه شکل باشد. آرسنال با جرات و جربزه بازی کرد بدون اینکه در جاهای حساس زمین ضعیف به نظر بیاید. خود لمپارد گفته بود آرسنالی‌ها سریع‌تر بودند و بسیار شجاع.

برای ۳۵ دقیقه، مسوت اوزیل غیر قابل کنترل بود. در یک صحنه، بازیکنان آبی‌پوش بار‌ها از او لایی خوردند و نلسون نشان داد که در کانال‌های کناری چه سرعت و استعدادی دارد. پشت سر آنها، لوکاس توریرا، مانند یک ماشین مسابقه‌ای شارژ شده، زمین را می‌پیمود که به خاطر تغییر سبک بازیش توسط آرتتا است که از او خواسته در پایه خط میانی بازی کند. 

آنها مالکیت توپ را البته از دست دادند و برای اکثر دقایق نیمه دوم، مجبور بودند فشار‌ها را فقط دفع کنند. واقعیت تاسف‌بار برای آرسنال و البته آرتتا این است که تسلیم شدن آنها در دقایق آخر، برای هیچکس تعجب‌آور نبود.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۲۳۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بوکایو ساکا: کریستیانو رونالدو الگوی من و بسیاری از بازیکنان دنیای فوتبال است

ستاره جوان توپچی‌ها می‌گوید وضعیت او از نظر جسمانی خیلی بهتر از چند سال قبل است.

طرفداری | بوکایو ساکا، وینگر جوان آرسنال، در مصاحبه‌ای کریستیانو رونالدو را "الگوی کامل" خود معرفی کرده است.

ساکا که در حال حاضر 22 سال سن دارد، در مسیر تبدیل شدن به یکی از بهترین بازیکنان نسل خود قرار دارد. او تاکنون بیش از 200 بازی برای آرسنال انجام داده و 50 گل به ثمر رسانده است. ساکا همچنین 32 بار پیراهن تیم ملی انگلیس را بر تن کرده و به ندرت به دلیل مصدومیت بازی‌ها را از دست می‌دهد. میکل آرتتا، سرمربی توپچی‌ها، به ساکا چالش تبدیل شدن به بازیکنی را داده که مانند کریستیانو رونالدو، برنده پنج توپ طلا، بتواند به راحتی 60 تا 70 بازی در یک فصل انجام دهد. ساکا در مصاحبه با روزنامه میرر دراین‌باره گفت:

او [آرتتا] به من گفت که همه بازیکنان برتر این کار را انجام می‌دهند، بنابراین اگر می‌خواهم به آن سطح برسم، باید آماده باشم که این تعداد بازی را انجام دهم و سعی کنم در هر کدام از این بازی‌ها به تیمم کمک کنم تا پیروز شود.

ساکا در مورد کریستیانو رونالدو که در 39 سالگی هنوز در تیم النصر عربستان بازی می‌کند، افزود:

او نمونه کاملی از این موضوع بود. کریستیانو به ناگهان و پس از مدتی به یک گلزن قهار تبدیل شد و فکر می‌کنم او الهام‌بخش و الگوی من و بسیاری از بازیکنان است تا سعی کنند در مسیر او قدم بردارند. اما در عین حال، من فقط می‌خواهم خودم باشم و کاری را انجام دهم که برای بازی و پیروزی آرسنال لازم است.

ساکا سابقه مصدومیت‌های جزئی دارد که گاهی اوقات منجر به تعویض او می‌شود، اما این موضوع به دلیل فریب دادن مدافعان حریف برای تکل زدن است و او احساس می‌کند که در مقایسه با زمانی که برای اولین بار در شمال لندن بازی می‌کرد، از نظر جنگندگی قوی‌تر شده است. این وینگر تکنیکی اضافه کرد:

احساس می‌کنم از نظر جسمی خیلی قوی‌تر از چهار یا پنج سال پیش هستم. برای هر تکل، من تجربه بیشتری در این زمینه دارم که چه زمانی باید از روی یک تکل بپرم تا مانع از یک تکل سنگین شوم. بنابراین من علاوه بر قوی‌تر شدن از نظر جسمی، از نظر ذهنی نیز باهوش‌تر شده‌ام.

آرسنال و انگلیس امیدوارند که ساکا در هفته‌های آینده از مشکلات آمادگی جسمانی در امان بماند. توپچی‌ها که در حال رقابت برای قهرمانی در لیگ برتر هستند، خود را برای بازی دربی با تاتنهام در روز یکشنبه آماده می‌کنند در حالی که سه‌شیرها برای حضور در یورو 2024 آماده می‌شوند.

از دست ندهید ????????????????????????

عبدالکریم حسن هم نامش را تغییر داد اعتراض سرمربی چلسی: VAR به فوتبال ضرر زده است آقای الگری سال بعد هم در تیم ما بمان! درگیری صلاح با کلوپ: ساکت شو!

دیگر خبرها

  • آرتتا: رایا فوق العاده بود؛ بازی طوری پیش رفت که بیش از حد انتظارمان عقب نشستیم
  • آرتتا و موفقیتی که ونگر حسرتش را داشت!‏
  • آرتتا در کادر فنی‌اش بهزاد غلامپور دارد! (عکس)‏
  • بالاتر از آرسن ونگر؛ دستیابی میکل آرتتا به دو رکورد ویژه در دربی شمال لندن
  • هیجان ستاره بایرن: چی بهتر از بازی با رئال!
  • تاتنهام 2-3 آرسنال: نزدیک بود جام از دست آرتتا بیفتد
  • بوکایو ساکا: کریستیانو رونالدو الگوی من و بسیاری از بازیکنان دنیای فوتبال است
  • آژاکس را که می‌بینم، حالم بد می‌شود
  • آرتتا: آرسنال در کورس قهرمانی لیگ برتر حضور دارد؛ می‌دانیم که برای قهرمانی باید چه کاری انجام بدهیم
  • آرتتا: ما نمی‌توانیم منچسترسیتی را کنترل کنیم