Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرارو- یک وبگاه عربی‌زبان ایرانی مدعی شد یک ژنرال بلندپایه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اخیرا در جنوب دمشق مورد سوء قصد قرار گرفته است.
به گزارش فرارو، اوایل دی‌ماه، خبرگزاری رسمی سوریه، سانا، از مقابله پدافند هوایی سوریه با موشک‌هایی که از سمت سرزمین‌های اشغالی فلسطین شلیک شده بودند، خبر داد. همزمان، در برخی رسانه‌های منطقه‌ای گزارش‌هایی درباره حمله اسرائیل به دو فردوگاه حماه و «تی فور» و همچنین منطقه سیده زینب (س) در جنوب دمشق منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حال، یک رسانه برون مرزی ایرانی می‌گوید در حمله اخیر اسرائیل به مزرعه‌ای در منطقه سیده زینب (س) امیرعلی حاجی زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مورد سوء قصد قرار گرفته است. وبگاه عربی زبان «جاده ایران» مدعی شد اسرائیل منزلی را در سیده زینب (س) هدف گرفت که حاجی زاده و خانواده‌اش در آن سکونت داشتند. اما طبق روایت این وبگاه، حاجی زاده یک هفته قبل از حمله اسرائیل، منزل خود را تغییر داد. در نتیجه، اسرائیل نتوانست او را ترور کند.
به نوشته جاده ایران، حاجی زاده ماموریت داشت که سامانه موشکی «باور» را در فرودگاه «تی فور» سوریه مستقر کند. این سامانه موشکی، در هماهنگی با نیرو‌های هوایی سوریه و از طریق فرودگاه بین المللی دمشق وارد سوریه شد. سپس به فرودگاه تی فور انتقال یافت. در حین انتقال این سامانه، اطلاعاتی به دست ایران رسید مبنی بر اینکه قبل از رسیدن سامانه «باور» به فرودگاه تی فور، اسرائیل آن را بمباران خواهد کرد. اینجا بود که جنگنده‌های روسیه وارد میدان شدند و انتقال ایمن سامانه باور به تی فور را تامین کردند.   بخوانید: طرح جدید اسرائیل علیه ایران تقسیم کار آمریکا و اسرائیل علیه ایران
علاوه بر این، جاده ایران، از یک سوء قصد دیگری نیز پرده برداشت. به گفته این وبگاه، قبل از سوء قصد به حاجی زاده، اسرائیل تلاش کرد سردار ایرانی دیگری را ترور کند. این سردار، که نام او فاش نشده، مسئول جنگ سایبری سپاه پاسداران است.
تلاش اسرائیل برای ترور فرماندهان ایرانی، ظاهرا بخشی از استراتژی جدید نفتالی بنت، وزیر دفاع اسرائیل، است. او، طرحی برای تشدید فشار‌های نظامی علیه ایران در سوریه ارائه داده که افزایش تلفات نیرو‌های ایرانی بخشی از آن است. محافل رسانه‌ای اسرائیلی می‌گویند اسرائیل قصد دارد که عامدانه نیرو‌های ایرانی را هدف قرار دهد.  

منبع: فرارو

کلیدواژه: امیرعلی حاجی زاده سردار حاجی زاده سامانه موشکی باور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۲۸۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | روایت فرمانده سپاه از تماس دور از انتظار آمریکایی‌ها برای تعریف از شناور ایرانی!

265 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903818

دیگر خبرها

  • سردار فدوی: احیای تمامی قنوات کشور در دستور کار است
  • ببینید | روایت فرمانده سپاه از تماس دور از انتظار آمریکایی‌ها برای تعریف از شناور ایرانی!
  • سرلشکر سلامی: در شرق مدیترانه راه را بر دشمن می‌بندیم
  • مراسم اربعین شهدای حادثه کنسولگری ایران برگزار شد
  • عجیب ترین فرمانده جنگ ایران و عراق /جانشین سپاه خرمشهر و دوست نزدیک سردار سلیمانی را بیشتر بشناسید
  • پیام رهبری به خانواده سردار ترور شده در سوریه
  • پیام ویژه رهبری به خانواده سردار ترور شده توسط اسرائیل
  • چرا سردار زاهدی نمی خواست لباس سپاه را بپوشد؟
  • (ویدیو) گفت‌و‌گوی سردار سپاه با سی‌ان‌ان به زبان انگلیسی درباره حمله به اسرائیل
  • سردار رشید: در حمله سپاه به اسرائیل، ۲۴۰ جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل کمک کردند /اسرائیل جرأت نکرد تصاویر دو پایگاه نظامی اش را به دنیا نشان دهد