Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@21:09:35 GMT

پرستاران نمونه چهارمحال و بختیاری تجلیل شدند

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۳۰۶۰۴

پرستاران نمونه چهارمحال و بختیاری تجلیل شدند

ایسنا/چهارمحال و بختیاری ۲ شهید جامعه درمان، ۱۸ بازنشسته نظام پرستاری و ۵۲ پرستار نمونه چهارمحال و بختیاری تجلیل شدند.

مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ۱۱ دی ماه در آیین تجلیل از پرستاران نمونه استان، با اشاره به فرا رسیدن پنجم جمادی الاول، سالروز ولادت باسعادت بانوی شکیبایی، استقامت و شجاعت حضرت زینب کبری (س)، پیام‌رسان واقعه عاشورا و نام‌گذاری این روز فرخنده به نام پرستاران، اظهار کرد: حرفه پرستاری با وجود تمام سختی‌ها و مشکلات، این حسن را دارد تا روح انسان را صیقل‌خورده بارآورد و در واقع این از برکات شغل پرستاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیرانی گفت: تمام صفات حضرت زینب (س) مانند صلابت همراه با صبر، شجاعت همراه با مهربانی، انسان‌دوستی در سخت‌ترین شرایط در رشته پرستاری تجلی می‌کند، چرا که  کار کوچک حضرت، تیمار از آسیب‌دیدگان کربلا و کار بزرگ حضرت پرستاری از آرمان‌های نهضت کربلا و انتقال پیام آن به آیندگان بود و مصداق آن در جامعه پرستاری نگهداری از آرمان‌های نظام سلامت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه سلامت مربوط به رفاه کامل جسم و روح است، تصریح کرد: برای رسیدن به انسان سالم برنامه لازم است و بستر آن ۳ مولفه انسجام سازمان، هماهنگی برون‌بخشی و اعتمادسازی در جامعه است.

شیرانی در ادامه گفت: یکی از گمشده‌های ما انسجام سازمانی است، تمامی رشته‌های علوم پزشکی بایستی به سمت یک هدف مشترک حرکت کنند، در این میان، یکی از نقص‌های کشور ما تعدد قوانین است، اما قانون مدونی به‌منظور روشن شدن همه فرایندها، برای پرستاران تنظیم نشده و چندین سال است که این امر بر زمین مانده است، لذا این امر باید مطالبه و ارزش‌گذاری شود تا همه نقایص به پای قشر خاصی نوشته نشود.

وی بیان کرد: مسئله دوم هماهنگی برون‌بخشی است، ۳۰ درصد سلامت، با محوریت مطالبه، آموزش و هدایت به عهده وزارت علوم پزشکی است و تمام اقشار اعم از بخش‌های خصوصی، سازمان‌های مردم‌نهاد و همه ارگان‌ها باید برای سلامت انسان کمک کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد یکی از بلایا را عدم اعتمادسازی در جامعه دانست و تصریح کرد: میان مردم و دستگاه‌ها ناامیدی تزریق می‌شود، در نظام سلامت نیز نقاط قوت و ضعفی وجود دارد، اما باید دانست که در دنیا در خیلی از زمینه‌ها در نقطه برتر هستیم، با وجود اینکه ناهمگونی در نیروی بهداشتی وجود دارد اما به لحاظ سواد و مهارت  و سیستم ارائه خدمات بهداشتی در قله‌های دنیا قرار گرفته‌ایم.

در ادامه، اقبال عباسی با تبریک ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار  در تبیین علت نامگذاری امروز به نام روز پرستار، افزود: بی‌تردید پرستاران اسوه‌های عفت، صبر، عطوفت و دارای خصایص نیک هستند که در شرایط طاقت فرسای کاری با روحیه‌ای برگرفته از ویژگی‌های والای بانوی استقامت و شکیبایی، تلاش می‌کنند آلام بیماران را با فداکاری و حس انسان دوستی کاهش دهند و امید به زندگی را به آنان بازگردانند، لذا این نام‌گذاری اقدامی به جا و در شان پرستاران است.

وی به حضور حضرت زینب(س) در کاروان کربلا و وقایع اتفاق افتاده اشاره کرد و گفت: جریان زندگی این بانوی ارزشمند به دو قسمت تقسیم می‌شود، قسمت اول از زمان همراهی با بردار بزرگوارشان و در قسمت دوم نهضت ایشان که از ظهر عاشورا شروع شد، هم‌چنین همراهی با کاروان اسرای کربلا و پرستاری از امام سجاد(ع)، بیان‌گر مسئولیت‌پذیری ایشان در اوج بحران محسوب می‌شود، بدین ترتیب مدیریت ایشان در شرایط دشوار و چالش‌های بسیار پس از واقعه کربلا خبر از شخصیت والای این بانوی بزرگوار اسلام می‌دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه چهارمحال و بختیاری روز پرستار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۳۰۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین

مدیر مجتمع اسلامی حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) گفت: ثبت‌نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین حسینی در مشهد مقدس آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، محمد رجبی اظهارداشت:اعضای کاروان پیاده انصار‌الحسین (ع) وابسته به مجتمع اسلامی حضرت بقیه‌الله الاعظم مشهد، برای بیست و چهارمین سال پیاپی از مشهد مقدس تا کربلای معلی را با پای دل طی خواهند کرد.

وی افزود:ثبت نام در این کاروان مخصوص برادران است که از هم اکنون آغاز و تا پنجم خرداد ماه ادامه دارد.

رجبی تصریح کرد:کاروان پیاده انصار‌الحسین (ع) برای بیست و چهارمین سال پیاپی، در 25 خرداد امسال با برگزاری مراسم بدرقه در مشهد، بعد از زیارت بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا (ع)، عازم کربلای معلی خواهند شد.

مدیر مجتمع اسلامی حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) گفت: علاقه مندان برای ثبت نام در این کاروان و حضور در طولانی‌ترین مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی می‌توانند با شماره تلفن‌های 09159061410، 09159101510 و 05133712305 تماس بگیرند.

وی خاطرنشان کرد:متقاضیان برای ثبت نام حضوری نیز می‌توانند صبح‌ها از ساعت 8 الی 12 و عصرها از ساعت 16 الی 20 به مجتمع اسلامی حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) واقع در مشهد مقدس، شهرک شهید رجایی، روبه‌روی حر 23 مراجعه کنند.

رجبی اظهارکرد:کاروان پیاده انصار الحسین، یک کاروان مردمی است که اعضای این کاروان حدود 2 هزار کیلومتر در خاک ایران پیاده روی می‌کنند و با عبور از 5 استان کشور از طریق مرز شلمچه و پس از طی تشریفات قانونی وارد خاک عراق خواهند شد و سپس با میلیون‌ها زائر حسینی همراه و ادامه مسیر را در خاک عراق به سمت کربلای معلی پیاده‌روی خواهند کرد و در آستانه اربعین حسینی در حرم سید و سالار شهیدان نائب‌الزیاره مردم شریف ایران و تمامی دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) خواهد بود.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • جزئیات لایحه حمایت مادی و معنوی از پرستاران/ از استخدام تا معیشت
  • پیگیری لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی پرستاران
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هوشمند منصوب شد
  • پشتیبانی ۲۱ میلیارد تومانی از طرح دیمزارها در سال ۱۴۰۳
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی به مناسبت هفته سلامت
  • رقابت ۸ هزار و ۴۹۰ نفر در چهارمحال و بختیاری در کنکور تجربی
  • رقابت داوطلبان تجربی در چهارمحال و بختیاری
  • خدمت رسانی گروه‌های جهادی در مناطق کمتر برخوردار خانمیرزا