Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌گوید: نمایشگاه «سازخانه» می‌تواند نقطه قوت و گام‌های درست آغازینی باشد که در امتداد آن به نتایج خیر و بیشتری برسد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «سید محمد مجتبی حسینی»، معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز سه‌شنبه از سومین نمایشگاه ساز خانه موسیقی ایران با عنوان «سازخانه» که تا 13 دی در خانه هنرمندان ایران برپاست، بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او پس از بازدید از نمایشگاه گفت: بسیار خوشحالم که سومین نمایشگاه ساز خانه موسیقی ایران برگزار می‌شود. چنان که مستحضر هستید، ساخت ساز در فرهنگ ما صنعت آراسته به هنری یا هنر توأم با صنعتی است که سال‌ها قدمت داشته است و در طول تاریخ بزرگان علم و فرهنگ به ساخت و ابداع سازها اشتغال داشته‌اند. کما این که فارابی را مبدع ساز سنتور می‌دانند یا بسیاری از بزرگان فضل، فرهنگ و ریاضی را در ساخت سازهای ایرانی مؤثر می‌دانند.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: این سنت فرهنگی و این هنر ویژه مانند تمام هنرها به توجه احتیاج دارد، خصوصاً در سال‌های اخیر که خانواده هنرمندان ایران که خانواده‌ای بزرگ و گسترده‌ای شده‌اند. صنایع وابسته به هنر می‌باید که گام‌به‌گام همپای رشد هنر و هنرمند توسعه پیدا کند.

حسینی تأکید کرد: خوشبختانه در طی سال‌های گذشته هنرمندانی که به ساخت ساز روی آوردند و توانستند این هنر و صنعت را به هم پیوند دهند، چشمه‌های جدیدی را شکوفا کردند. سازهای برآمده، چه از نظر تکنیک ساخت و صدادهی و چه از نظر ابداع، نشان‌دهنده رونقی است که امیدوارم استمرار و امتداد پیدا کند و در ادامه منجر به شکوفایی بیشتر و حتی صادرات سازهایی شود که بین ما و سایر تمدن‌ها مشترک است، ازجمله سازهایی مانند ویولن که در ارکسترهای کلاسیک استفاده می‌شود. این رویکرد می‌تواند هنرمندان مابقی کشورها را نیز به‌دقت و ظرافتی که هنرمندان ایرانی در تولید سازهایشان دارند، متوجه کند. از این جهت نمایشگاه "سازخانه" می‌تواند نقطه قوت و گام‌های درست آغازینی باشد که در امتداد آن به نتایج خیر و بیشتری برسد.

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد حماسه 9 دی کانون های فرهنگی هنری مساجد 9 دی قرآن کریم کانون های فرهنگی هنری مساجد اردبیل روز پرستار سفر رئیس جمهوری به استان اردبیل مسجد نمایشگاه ساز خانه موسیقی ایران سید مجتبی حسینی بازدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۳۰۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی آذربایجان‌غربی از نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه این استان آماده برگزاری نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر شد افزود: آخرین مهلت ارسال آثار در بخش آموزشگاهی تا بیستم اردیبهشت و در بخش هنرستان‌های هنر تا ۳۰ خرداد تمدید شده است.

علیرضا نوروزی زمان برگزاری این جشنواره را اول مهرماه سال جاری عنوان کرد و افزود: نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر "لیگ قهرمانی و مسابقات تیمی مراکز آموزش هنر" در ۲ بخش آموزشگاه‌های آزاد هنری شامل تجسمی، موسیقی، نمایش و هنرستان‌های هنر‌های زیبا در آذربایجان غربی برگزار و داوری خواهد شد.

وی اضافه کرد: شناسایی، کشف و هدایت استعداد‌های هنری به ویژه در میان جوانان و نوجوانان، تشویق و آموزش کار تیمی و گروهی، ارائه شناخت به خانواده‌ها در زمینه فرصت‌های رشد فرزندان در رشته‌های هنری جزو اهداف این المپیاد است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: شعار المپیاد آموزش هنر نیز «یک‌صدا ایران» در نظر گرفته شده است تا برای تمامی کسانی که مطالبه آموزش هنر را دارند، برنامه‌هایی را اجرا کنیم، آنان را به سمت کارگاه‌ها، آموزشگاه‌ها و هنرستان‌ها هدایت کنیم و برگزیدگان المپیاد هنر نیز به جشنواره‌های موسیقی، تجسمی و تئاتر فجر راه پیدا می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • هدیه به حسینی قبل از پرسپولیس
  • «سفر آخر» شهید آوینی تماشایی شد/ بینال ونیز و حواشی غرفه یهودیان
  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • معرفی چهره هنر انقلاب اسلامی در خوزستان
  • آیین گرامی‌داشت روز هنر انقلاب اسلامی در استان سمنان
  • نشست ماهانه هنرمندان موسیقی با اجرای ۵ کنسرت
  • برگزاری پنج کنسرت در نشست ماهانه هنرمندان موسیقی
  • چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی خوزستان انتخاب می‌شود
  • مهاجم استقلالی در اصفهان، دور از دست حسینی (عکس)
  • میزبانی آذربایجان‌غربی از نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر