Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام حسن روحانی چهارشنبه شب در پایان سفر یک روزه هیات دولت به استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگاران افزود:  در این سفر طرح‌های خوبی افتتاح شد، افتتاح ترمینال فرودگاه ، سه سد که برای آب شرب و کشاورزی مردم حائز اهمیت است و دو کارخانه  مهم  کامیون‌سازی که یکی از افتخارات کشور است،  یک مرکز بسیار مهم در استان اردبیل که قادر است یک کامیون سنگین را با برند ایرانی چاپار تولید کند، اولین کامیون امروز پرده‌برداری شد که بدست مهندسان و کارکران ایرانی ساخته  شده است ، مهندسان این واحد هر قطعه تحریمی را  در داخل ساخته‌اند که باعث افتخار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد : به گفته مسوولان کارخانه روزانه  ۵۰ دستگاه کامیون در این کارخانه ساخته خواهد شد و  این خیلی برای کشور ظرفیت خوبی است.

روحانی ادامه داد:  کارخانه دوم لاستیک سازی بود که در فاز دوم آن لاستیک خودورهای سنگین و کامیون  با ظرفیت ۳۰۰ هزار حلقه  لاستیک می‌تواند بخش بزرگی از نیازهای کشور را  ب‌ طرف کند.

وی اظهار کرد: طرح‌های بزرگی در بخش کشاورزی ، آب و برق، گردشگری، بهداشت و درمان و سایر بخش‌ها به بهره برداری رسید و همچین توافق های بسیار خوبی بین مقام های استان و بانک‌ها صورت گرفت  که از جمله آنها  اختصاص  ۲۲۰ میلیارد تومان برای پایاب سد گیوی بود که می‌تواند تحول بزرگی در استان باشد.

رییس جمهوری بیان کرد: استان  اردبیل دارای ظرفیت‌های بسیار خوب گردشگری، معادن و کشاورزی است ، استانی تاریخ ساز است  و۵۰۰ سال پیش تحولات ایران را مردان این استان رقم زدند،  خدمت به این استان حائز اهمیت است و  طرح های افتتاحی امروز  هدیه کوچکی  به مردم بزرگ استان بوده و امیدواریم همه مسولان در راه توسعه آن موفق باشند و امیدواریم دولت هم به وظیفه خود در خدمت به مردم استان عمل کند.

رییس جمهوری در پاسخ سووالی در باره باره پروژه راه آهن اردبیل گفت: امیدوارم این طرح بسیار مهم که برای مردم اهمیت  دارد می‌تواند باعث رونق گردشگری و اقتصادی استان باشد، در این سفر  ۶۰۰ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافت و  امیدواریم  تا پایان دولت  مردم استان سوت قطار را بشنوند.

اقای روحانی ادامه داد : در زمینه راه نیز  تلاش‌های خوبی شده و  قرار است تا پایان دولت ۱۵۰ کیلومتر بزرگراه افتتاح شود.

رییس جمهوری  همچنین در پاسخ سوال خبرنگار ایرنا در باره همکاری‌های مرزی استان و نقش آن در توسعه اقتصادی استان اردبیل گفت: یکی از امتیازات و ظرفیت های  استان مرزی  بودن است که می تواند با کشورهای همجوار و همسایه  بویژه جمهوری آذربایجان تعامل خوبی داشته باشد.

حجت الاسلام روحانی بیان کرد:  در دولت یازدهم ملاقات‌های بسیاری با رییس جمهوری  آذربایجان داشتیم ، در این ملاقات‌ها تصمیمات زیادی در باره همکای مشترک از جمله  اکتشاف و استخراج و تولید مشترک نفت در خزر  گرفته شده است ، هم اکنون در  یک منطقه مهم در دریاری خزر با همدیگر در اکتشاف  نفت  همکاری صورت می گیرد ، همکاری های مشترک دیگری در زمینه خودرو سازی صورت گرفته و در تجارت نیز از این به بعد هم تعرفه ترجیحی صادرات کالا انجام خواهد گرفت ضمن اینکه در سفر به باکو تصمیم گرفتیم شهرک صنعتی مشترک در مزر دو کشور ایجاد شود  که این منطقه در شمال استان اردبیل مد نظر بوده و باعث تحول بزرگی برای استان خواهد بود. 

وی اضافه کرد: روابط صمیمی بین تهران و باکو برقرار است  و همچنان ادامه خواهد داشت از جمله یکی از تلاش مشترک دو کشور همکاری  در اجرای پروژه راه آهن رشت - آستارا است که بصورت مشترک با یک میلیارد دلار اعتبار ساخته میشود و تحول بزرگی بوده و  راه آهن ما را از بندر عباس به آذربایجان، قفقاز،  دریا سیاه ، روسیه و اروپا متصل کرده و از لحاظ ترانزیتی  برای ما  و دیگران مهم است .

آقای روحانی همچنین در پاسخ سوالی در باره دغدغه آب در استان گفت: اقدامات خوبی در این زمینه شده و سه  سد در این سفر افتتاح شد که تلاش‌های دولت را در این زمینه نشان میدهد،  در زمینه آبیاری مدرن هم  اقدامات خوبی انجام گرفته،  قبل از دولت یازدهم  ۱۵ هزار هکتار در استان آبیاری مدرن بود که هم اکنون به  ۶۵ هزار هکتار رسیده است و در زمینه  حقآبه ها هم تلاش های خوبی شده و مسوولان استان باید پیگیر آن باشند.

رییس جمهوری در باره موضوع اراضی مورد اختلاف عشایر مغان با شرکت های کشت و صنعت هم  گفت: در این مورد تلاشهای خوبی صورت گرفته و هم در استان و هم در دولت  کار دنبال می شود.

آقای روحانی استان اردبیل را استانی تاریخی و فرهنگی دانسته و گفت: در بخش میراث فرهنگی و گردشگری  اقدامات خوبی شده و طرح های خوبی افتتاح شده و طرح های خوبی هم در حال اجراست که این مهم همچنان ادامه خواهد داشت ، در  زمینه دانشگاه و مراکز علمی وضعیت استان خوب است ولی باید در تامین بودجه و اعتبار باید   کارهایی انجام شود و  در این سفر مصوبه هایی در این بخش  دیده شده است .

رییس جمهوری در باره موضوع منطقه آزاد تجاری ، صنعتی استان اردبیل هم  گفت:  در این زمینه دولت و مجلس کار خود را انجام داده  و این موضوع در کش و قوس شورای نگهبان و مجلس است و ما پیگیری می‌کنیم این کار سریعتر انجام شود.

برچسب‌ها اردبیل حسن روحانی کارآمدی دولت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اردبیل حسن روحانی کارآمدی دولت اردبیل حسن روحانی کارآمدی دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۳۶۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات اجرایی ساخت سیزدهمین محل فرود بالگرد اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور

 


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس اورژانس پیش بیمارستانی نیشابورگفت: این محل فرود بالگرد با همکاری شهرداری منطقه و پیگیری‌های مسئول اورژانس هوایی نیشابور احداث می شود.

سیدحمید حسینی با اشاره به این که محل فرود بالگرد یکی از مهم‌ترین ملزومات برای ارائه خدمت‌رسانی بهتر و ایمن‌تر اورژانس هوایی به مصدومان وبیماران است، افزود: ساخت این محل فرود بالگرد با عتبار  ۱۰۰ میلیون تومان میسر شد.

 

دیگر خبرها

  • ظرفیت‌های اقتصادی افغانستان برای ایران حائز اهمیت است
  • هیچ گونه سرمایه‌گذاری دائمی‌تر از تربیت و تعلیم نیست
  • آغاز عملیات اجرایی طرح ساماندهی ورودی‌ سبزوار
  • عملیات اجرایی مخزن آب شرب شهر گوجان آغاز شد
  • عملیات اجرایی احداث کمربندی شهر مهاباد آغاز شد
  • آغاز عملیات اجرایی ساخت سیزدهمین محل فرود بالگرد اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور
  • سهم بالای بخش نفت و گاز در رشد اقتصادی کشور
  • عملیات وعده صادق نشات گرفته از فرهنگ ایثار و شهادت است
  • بیش از ۱۰۰ همت سرمایه گذاری در گیلان اجرایی می شود
  • آغاز عملیات عمرانی پروژه پیاده‌راه باباطاهر همدان