Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@17:46:27 GMT

اهواز سیستم دفع آب های سطحی ندارد

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۳۷۲۹۶

اهواز سیستم دفع آب های سطحی ندارد

مهدی قمیشی استاد دانشگاه شهید چمران اهواز و رئیس دانشکده مهندسی علوم آب در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، در خصوص مشکلات فاضلاب در شهر اهواز گفت: بعد از هر بارندگی ما شاهد جاری شدن روان آب‌ها در خیابان‌های شهر اهواز هستیم.

او با بیان اینکه در این کلانشهر سیستم دفع آب‌های سطحی وجود ندارد و باید طراحی شود تا از آبگرفتگی معابر پس ارز بارندگی جلوگیری به عمل آیدافزود: فقط سیستم دفع فاضلاب خانگی در شهر اهواز وجود دارد و این سیستم برای ۳۰۰ هزار متر مکعب طراحی شده است در حالی که با این بارندگی ۱۲ میلیون متر مکعب آب وارد خیابان‌ها شد و طبیعی است که این سیستم جوابگوی حجم بالای روان آب را نداشت و ما با آبگرفتگی شدید معابر روبرو شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قمیشی تصریح  کرد: آب‌های سطحی نیاز به ورود به تصفیه خانه فاضلاب ندارد و باید وترد رودخانه کارون در شهر اهواز شود و لازم است سیستمی طراحی شود که توان دفع حجم بالای روان آب‌ها را داشته باشد.

رئیس دانشکده مهندسی علوم آب ادامه داد: این امر در بیشتر مناطق کشور مشاهده می‌شود، اما در استان خوزستان بخصوص شهر اهواز محقق نشد.

این مقام مسئول گفت: اعتباراتی که برای بحث فاضلاب اختصاص داده می‌شود برای سیستم دفع فاضلاب خانگی به کار گرفته می‌شود.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آبگرفتگی معابر آب های سطحی آب و فاضلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۳۷۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات اجرایی هدایت آب‌های سطحی چهارراه شهدای محمودآباد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، سید علیرضا رسولی گفت: در ادامه هدایت آب‌های سطحی محله امامشهر و نهایتاً خیابان شهید شریف موضوع هدایت آب‌های سطحی چهارراه شهدای محمودآباد تا بعد از سه راهی استقلال در بلوار جمهوری، روز جمعه هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز شد.

وی ضمن تأکید بر حساسیت این فاز از طرح، گفت: به دلیل وجود تأسیسات متعدد زیربنایی در این محور، همچنین ترافیک این چهارراه، این پروژه با دقت بیشتر انجام خواهد شد و انشاالله با حوصله و همراهی همشهریان این مهم طی ۲۰ روز آینده نهایی خواهد شد.

مدیر منطقه یک شهرداری یزد افزود: طول اجرای لوله گذاری در این مرحله ۳۵۰ متر و با دو خط لوله ۶۰۰ کاروگیت؛ پس از حفاری و تثبیت بستر و بتن ریزی انجام می‌شود.

رسولی با اشاره به ضرورت اجرای این طرح، ادامه داد: بر اساس شیب طبیعی زمین، بخشی از روان آب‌های بالادست از منطقه چهار شهرداری وارد این منطقه می‌شود که باید با کنترل مسیر حرکت آن، مشکلات حاصل از این مساله را کاست.

دیگر خبرها

  • شهر یزد به اعتبارات ملی نیاز دارد/ پروژه‌های نیمه‌تمام دفع آب‌های سطحی تکمیل می‌شود
  • آغاز عملیات اجرایی هدایت آب‌های سطحی استان یزد
  • ۲ کارگر حین عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی شیراز جان باختند
  • مرگ ۲ کارگر شهرداری شیراز
  • فوت دو کارگر حین اجرای عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی در شیراز
  • مرگ تلخ ۲ کارگر در حادثه عملیات لوله‌گذاری در شیراز
  • مرگ ۲ کارگر شهرداری شیراز حین عملیات لوله گذاری
  • مرگ ۲ کارگر پیمانکاری شهرداری شیراز حین کار
  • ‌فوت ۲ کارگر در حادثه عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی در شیراز
  • آغاز عملیات اجرایی هدایت آب‌های سطحی چهارراه شهدای محمودآباد