Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@18:34:05 GMT

امام جمع مارگون به «فهما» پیوست

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۳۸۰۶۴

امام جمع مارگون به «فهما» پیوست

امام جمعه مارگون با حضور در ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد مساجد کهگیلویه و بویراحمد، در طرح ملی «فهما» ثبت نام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «رحم الله خواجه پور» امروز (12 دی) با مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد دیدار کرد.

 

خواجه پور در دیدار با علیرضا دولت آبادی درباره فعالیت ها و برنامه های طرح ملی «فهما»، چرایی اجرای طرح و وضعیت استان کهگیلویه و بویراحمد در طرح به گفت و گو و تبادل نظر پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه مارگون در ادامه، به صورت داوطلبانه در سامانه «بچه های مسجد» ثبت نام کرد و به عضویت در طرح ملی «فهما» پیوست.

 

شایان ذکر است، طرح ملی «فهما» به منظور ثبت فعالیت کانون‌ ها، شناسایی افراد فعال و توانمند کانون‌ها و همچنین تشویق و تقدیر از فعالین نمونه در کانون های فرهنگی هنری مساجد بوده و در این سامانه این امکان وجود دارد که استان‌ ها موقعیت فعالیت و درصد رشد فعالیت خود را به نسبت سایر استان ‌ها رصد کنند تا ضعف‌ ها و کاستی‌های‌ فعالیت خود را برطرف و رقابتی سالم در میان استان‌ها برای انجام امور فرهنگی هنری در مساجد ایجاد شود.

 

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر خبرگزاری شبستان قرآن کریم حماسه 9 دی اردبیل مسجد طرح ملی فهما روز پرستار سفر رئیس جمهوری به استان اردبیل طرح ملی فهما فهما بچه های مسجد کانون های فرهنگی و هنری امام جمعه عضویت مارگون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۳۸۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوشتن کتابی درباره امام قلی‌خان برای بچه‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست نقد و بررسی مجموعه کتاب‌های «کودکی نامداران» در راستای نشست «صبحانه با کتاب» با حضور کارشناسان و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان برگزار شد.

پرویز امینی نویسنده مجموعه کتاب «کودکی نامداران» از نگارش کتابی درباره امام قلی خان (از فرماندهان نظامی هرمزگان) خبر داد و گفت: کار بزرگ امام قلی خان یعنی آزادسازی تمام سواحل ایران، بسیار مهم و منحصر به فرد است. توپخانه پرتقالی‌ها، بزرگترین توپخانه دنیا بود اما سردار ایرانی آنها را در هم شکست. قطعاً معرفی این افراد برای ما افتخار است.

وی با تأکید بر نقش امام قلی خان در آزادسازی خلیج فارس، ادامه داد: همه ایرانیان باید این سردار بزرگ را بشناسند؛ زیرا امام قلی خان در تاریخ جهان به ابَر مَرد قرن ۱۶ معروف است. تلاش‌های مردم غیور ایران و در رأس آنها، امام قلی خان غیرقابل تکرار است. در جریان آزادسازی هرمز و قشم ۱۰ هزار نفر شهید شدند.

نویسنده مجموعه کتاب «کودکی نامداران» گفت: در پایان سخنانش ضمن آرزوی سربلندی برای مردم ایران گفت: باید قدر خاک ارزشمند سرزمین‌مان را بدانیم و برای ماندگاری نام شخصیت‌های تاریخی، آثار باکیفیت تولید کنیم.

در ادامه پروین پشت‌کوهی مدیرکل کانون پرورش فکری هرمزگان ضمن ابراز خرسندی از حضور نویسنده مجموعه کتاب «کودکی نامداران» بیان کرد: باید برای الگوسازی کودکان و نوجوانان اقدام‌های جدی انجام داد و آنها را با شخصیت‌های مهم تاریخ آشنا کرد.

وی با اشاره به مناسبت روز ملی شدن خلیج فارس و اهمیت معرفی چهره‌های نامدار به کودکان و نوجوانان افزود: آشنایی نوجوانان با شخصیت امام قلی خان و ارائه بخشی از زندگی این نامداران ایرانی در قالب داستانی و روایت می‌تواند در آینده آنها تاثیر بگذارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری هرمزگان گفت: کتاب امام قلی خان، می‌تواند نوجوانان را با تاریخ استان آشنا و اعتماد بنفس‌شان را به عنوان مرزداران این ناحیه محکم‌تر کند. ضرورت دارد فرزندان این مرز و بوم با تاریخ استعمارستیزی این سرزمین آشنا شوند و رشادت‌های بزرگ مردان از دیرباز تا امروز را به خاطر بسپارند.

وی افزود: حضور نویسنده مجموعه «کودکی نامداران» نقطه عطفی برای کانون، اعضا و مربیان است. امیدواریم نگارش کتاب امان قلی خان هرچه سریع تر انجام شود.

در ادامه این نشست مربیان کانون پرورش فکری استان هرمزگان به نقد و بررسی مجموعه کتاب‌های «کودکان نامداران» پرداختند.

کد خبر 6093329 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • نوشتن کتابی درباره امام قلی‌خان برای بچه‌ها
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • مساجد به عنوان محور همه برنامه‌ها قرار داده شود
  • استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)