Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@04:22:31 GMT

تولید سالانه ۲۵ هزار تن شیر در شهرستان مرند

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۳۸۹۲۱

تولید سالانه ۲۵ هزار تن شیر در شهرستان مرند

منوچهر رحمانی روز پنجشنبه در مرکز جمع‌آوری شیر شرکت تعاونی کشاورزی و صنعت دامپروری یامچی شهرستان مرند، افزود: شهرستان مرند دارای ۴۶۰ هزار واحد دامی بوده که از این تعداد ۵۰ درصد دام سبک و ۵۰ درصد دام سنگین را شامل می شود، سالانه در این شهرستان ۲۵هزار تن شیر تولید می شود. 

وی ادامه داد: این میزان شیر از چهار واحد مرکز جمع آوری به ترتیب شرکت تعاونی گاوداران مرند و حومه با ظرفیت اسمی سه تن در روز با جمع آوری روزانه ۱۹تن، ماهانه ۵۷۰ تن و سالانه شش هزار و ۸۴۰ تن ، شرکت تعاونی کشاورزی و صنعت دامپروری یامچی با ظرفیت اسمی پنج تن در روز با جمع آوری ۱۵ تن، ماهانه ۴۵۰ تن و سالانه پنج هزار و ۴۰۰ تن، شرکت تعاونی بهشیر اربطان واقع در بخش یامچی با ظرفیت اسمی سه تن با جمع آوری ۱۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ تن در روز، ماهانه ۳۴۵ تن و سالانه چهار هزار و ۱۴۰ تن و شرکت تعاونی ۱۹۷۹ قراجه محمد واقع در بخش مرکزی با ظرفیت اسمی پنج تن در روز با جمع آوری هشت تن در روز، ماهانه ۲۴۰ تن و سالانه ۲ هزار و ۸۸۰ تن با مجموع تقریبی ۲۰ هزار تن تولید سالانه شیر در شهرستان استحصال و به مراکز تولید و واحدهای لبنی استان ارسال و حدود پنج هزار تن در سایر موارد و خانوار مصرف می شود.

رحمانی در رابطه با نبود صنایع تبدیلی، گفت: بدون شک وجود صنایع تبدیلی در شهرستان یکی از مهمترین خواسته های مردم است که این مهم نیازمند ورود بخش خصوصی در شهرستان می باشد که علاوه بر رونق دامداری و اشتغال در شهرستان مرند، باعث می شود دامداران انگیزه بیشتری برای فعالیت و تولید محصول شیر داشته باشند و یکی از مهمترین نیازهای اصلی این شهرستان، بحث احداث کارخانه های فرآوده های لبنی است که هم اکنون یک مرکز مشغول به کار بوده و به دلیل کمبود این کارخانه ها شیر تولیدی در سطح شهرستان، به مرکز استان منتقل می شود.

وی در خصوص نحوه نظارت بر تولید شیر، اظهار کرد: برای جلوگیری از انتقال بیماری‌های واگیر دار از جمله تب برفکی و بروسلوز به شیر ، واکسیناسیون دام‌ها هر ۶ ماه یکبار و اندازه گیری بار میکروبی نیز به صورت روزانه انجام می‌شود.
بهرام ملکی بخشدار بخش یامچی نیز در حاشیه این بازدید گفت: بخش یامچی یکی از قطب های مهم کشاورزی و دامپروری در شهرستان بوده که ۵۰ درصد شیر شهرستان در ۲ مرکز جمع آوری شیر در این شهر جمع آوری و به صورت خام به کارخانجات صنایع تبدیلی آذربایجان شرقی و سایر مراکز استان ارسال می شود.   

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 آذربایجان شرقی بخش خصوصی شیر صنعت کشاورزی قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۳۸۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محرم علیپور در مرند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی فرماندار مرند در مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محرم علیپور با تاکید بر الگوی قرار دادن شهدا در تمامی عرصه‌های زندگی گفت: شهدا با نثار جان خود در راه دفاع از اسلام و مظلومان حق امامت و پیشرو بودن را بر گردن ما دارند.

عباسی با بیان اینکه به برکت خون شهدا تمام دنیا اقتدار و آزادگی ملت ایران را به چشم دید خاطرنشان کرد: تمام دنیا می‌داند که خاک ایران اسلامی پر است از شهیدانی چون حاج قاسم سلیمانی و محرم علیپور لذا ملت ما هیچ ترسی از دشمن ندارد.

شهید مدافع حرم محرم علیپور در روز ۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ برای دفاع از حرم حضرت زینب (سلام الله علیها) خلعت شهادت پوشید و در مزار شهدای روستای زادگاه پدری قراجه محمد به خاک سپرده شد.

دیگر خبرها

  • نخستین دلیل تصادفات آذربایجان شرقی عدم توجه به جلو است
  • تولید سالانه بیش از ۱۶ میلیون قطعه مرغ بومی در فارس
  • برگزاری مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محرم علیپور در مرند
  • کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر
  • تولید سالانه ۲.۵ میلیون تن پسماند پزشکی در هرمزگان ‌
  • ۲۹ خرده فروش مواد مخدر و معتاد متجاهر در گلبهار دستگیر شد
  • ۱۰ واحد صنعتی اردستان در فهرست صنایع آلاینده قرار گرفت
  • میزان برداشت سالانه آب در خراسان رضوی بیش از ۱۴ هزار لیتر در ثانیه است
  • برگزاری طرح ارتقای فرهنگ ترافیکی در مرند
  • ماهانه ۴۰ هزار تن مرغ مازاد باید از سطح بازار جمع آوری شود