Web Analytics Made Easy - Statcounter

هفتمین هفته فیلم و عکس زنجان به میزبانی سینما بهمن زنجان برگزار و از پرویز آزادی برای چهل سال فعالیت سینمایی و هنری تجلیل به عمل آمد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آئین اختتامیه هفتمین هفته فیلم و عکس زنجان به میزبانی سینما بهمن زنجان برگزار شد.

 نمایشگاه عکس هنرجویی همزمان با نمایشگاه عکس نجوم و نمایشگاه عکس سلامت روان در گالری هنر و محوطه، «قاب خاطره‌ها» به همت انجمن سینمای جوانان زنجان، اکران فیلم‌های تولید شده حوزه هنری استان زنجان با موضوع آسیب‌های اجتماعی در تالار هنر فرهنگسرای امام خمینی (ره)، اکران و برگزاری جلسات پرسش و پاسخ  فیلم‌های هنرجویی انجمن سینمای جوانان زنجان و دیگر مراکز آموزشی سینما است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

برگزاری فتوواک عکس زنجان با محوریت تولید، اشتغال و کارآفرینی و برگزاری عکاسی مستند اجتماعی با رویکرد تولید و اشتغال و کارآفرینی، در گالری فرهنگسرای امام خمینی و ارائه گواهی به شرکت‌کنندگان در این برنامه از دیگر برنامه‌های هفته فرهنگی زنجان بود.

تولید انیمیشن‌های موضوعی فیلم کوتاه در زنجان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در این مراسم با اشاره به اقدامات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در حمایت از هنرمندان بیان کرد: صنعت فیلم و عکس فارغ از درست یا غلط بودن، امروزه جوابگوی تمام نسل‌ها و گروه‌هاست.

فاطمه کرباسی با اشاره به اینکه فیلم و عکس‌هایی با مضامین زندگی روزمره، ابراز غم‌ها و شادی‌ها، اعتراض‌ها و حمایت‌ها، بهتر از هر اثر تحقیقی می‌توانند وضعیت جامعه امروز را به ما نشان دهند، اضافه کرد: کافی است از کنار تولیدات به ظاهر بی‌اهمیت به راحتی عبور نکرده و بر جنبه رسانه‌ای و ارتباطی آن توجه داشته باشیم.

رئیس حوزه هنری استان زنجان نیز در این مراسم ضمن مثبت ارزیابی کردن هفته فرهنگی استان زنجان اظهار کرد: بنده اعتقادم به این است که دستگاه‌ها و ارگان‌های فرهنگی در بسیاری از برنامه‌ها با مشارکت و هم‌افزایی می‌توانند شاهد نتایج خوب و ارزشمند در برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری در استان باشند.

امیر نعمتی با اشاره به سیاست‌ها و مأموریت‌های سازمانی حوزه هنری زنجان در راستای کشف، جذب و پرورش استعدادهای جوان و همینطور تولید آثار فاخر هنری اظهار کرد: حوزه هنری زنجان در تولید آثار هنری بر پنج موضوع محوری، تمدن اسلامی، سبک زندگی،خانواده و کودک و نوجوان، دفاع مقدس و انقلاب اسلامی متمرکز شده است.

وی با ابراز خرسندی از تولید فیلم‌های کوتاه در زمینه آسیب‌های اجتماعی، گفت: حوزه هنری زنجان در سال 97 و 98 این افتخار را داشت، تا با همکاری و مشارکت اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان و سازمان امور اجتماعی وزارت کشور و به مدد هنرمندان بسیار توانمند، در پاسخ به منویات مقام معظم رهبری و توصیه‌های ایشان در زمینه بحث کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، 18 فیلم ‌کوتاه و انیمیشن با همین موضوع تولید کنید.

نعمتی «سیب سرخ»، «شکاف»، «چراغ‌ها را من خاموش می‌کنم»، «پل» و «پاگرد» و همچنین دو فیلم کوتاه داستانی دیگر به نام‌های «طیبه» و «عروسک» و مجموعه 10 قسمتی از انیمشین یک دقیقه‌ای «پند آباد»، در موضوعات طلاق، سکونت‌گاه‌های غیر رسمی، فضای مجازی، کودک همسری، خشونت خانگی و خیابانی عناوین فیلم‌های کوتاه تولید شده در حوزه هنری زنجان عنوان کرد.

زبان هنر، زبان بسیار موثر و اثرگذار است

رئیس حوزه هنری استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان در بحث فیلم و فیلمسازی هنرمندان بسیار توانمندی دارد، اما آنچه که باید به آن توجه ویژه داشته باشیم، بحث تولید محتوا برای تولید آثار هنری است، گفت: اگر آثاری که تولید می‌شود، منطبق با نیازها، ضرورت‌ها و اولویت‌های جامعه نباشد اثر ماندگار و تأثیرگذار نخواهد بود.

نعمتی با بیان اینکه زبان هنر، زبان بسیار موثر و اثرگذار است، گفت: نوع نگاه حوزه هنری زنجان به بحث آسیب‌های اجتماعی سیاه‌نمایی یا اینکه نشان دادن خود معضل به همان شکل آسیب نیست، بلکه در مجموعه حوزه هنری زنجان سعی بر آن شده است تا این معضل را با زبان هنر طوری نشان بدهیم که آن روحیه امید و نشاط و پویایی را به دنبال داشته باشد.

در ادامه این برنامه رئیس انجمن سینمای جوان استان زنجان نیز گزارشی از فعالیت‌های انجمن در راستای حمایت از هنرمندان ارائه کرد و گفت: در طول چند سال گذشته و همین امسال شاهد موفقیت هنرمندان بودیم.

لیلا بیگلی ارائه گزارشی از روند اجرای هفتمین دوره هفته فیلم و عکس زنجان اضافه کرد: این برنامه با اکران فیلم‌های کوتاه تولید شده توسط هنرمندان استان برگزار و با استقبال خوبی هم مواجه شد.

در ادامه این مراسم، از پرویز آزادی به سبب چهل سال فعالیت سینمایی و هنری تجلیل به عمل آمد و میثم زنجانی به عنوان مدیر امور سینمایی استان معارفه شد، همچنین پس از رونمایی از تولیدات حوزه هنری زنجان با موضوع کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، از عوامل و فیلمسازان این آثار نیز تجلیل شد.

بخش پایانی این مراسم به تقدیر از هنرجویان برتر انجمن سینمای جوانان زنجان در رشته فیلمسازی و عکاسی و اهدای جوایز به برگزیدگان و تقدیرشوندگان نخستین فتوواک عکس زنجان اختصاص یافت.

انتهای پیام/73005/ق/گ

منبع: فارس

کلیدواژه: زنجان فیلم سینما امام خمینی رئیس حوزه ارزشمند برگزاری فرهنگی هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۳۹۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارایه می دهند

به گزارش خبرگزاری مهر، حکمت الله هاشمی گفت: جمعیت هلال احمر استان زنجان با مشارکت قرارگاه الکفیل ۱۱۰ یونیت دندانپزشکی برای ارائه خدمات به نیازمندان در کشیدن، پر کردن، جرم گیری، برساژ و عصب کشی به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در مجموعه ۶ هزار نفری ورزشگاه انقلاب شهر زنجان خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: ۳۱۰ دندانپزشک و دستیار دندانپزشک در ارائه این خدمات همکاری و مشارکت دارند که از این تعداد ۲۴۰ نفر از داوطلبان جمعیت هلال احمر وظیفه خدمت رسانی به مراجعان را بر عهده دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با تاکید بر اینکه یکهزار فریم عینک برای مددجویان کمیته امداد حضرت امام خمینی و بهزیستی تامین شده است، گفت: پس از انجام معاینات مورد نیاز این فریم ها تحویل بیماران نیازمند داده خواهد شد.

برپایی بیمارستان درمان و توانبخشی با ارائه خدمات رایگان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان از راه اندازی بیمارستان درمان و توانبخشی در کنار خدمات دندانپزشکی خبرداد و گفت: در این بیمارستان خدمات ویزیت و ارائه داروی رایگان به مراجعان از ۱۲ لغایت ۱۵ اردیبهشت ماه جاری انجام خواهد شد.

هاشمی تاکید کرد: در این مدت بیان شده پزشکان عمومی و متخصص کودکان، زنان و زایمان، تغذیه، داخلی، کلیه، ریه کودکان و قرنیه در بیمارستان درمان و توانبخشی بیماران نیازمند را ویزیت خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: نوزادان و کودکان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد به لحاظ سلامت حرکتی و جسمی معاینه خواهند شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان، این معاینات را صافی کف پا، پای پرانتزی و گودی کمر برشمرد و گفت: در صورت تشخیص پزشک برای درمان در صورت داشتن مشکل، این کودکان و نوزادان جهت درمان به مراکز درمان و توانبخشی هلال احمر استان ارجاع داده می شوند.

حضور ۵ مشاور داوطلب برای ارائه خدمات رایگان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در مدت ارائه خدمات دندانپزشکی، درمان و توانبخشی پنج مشاور داوطلب جمعیت هلال احمر آماده ارائه خدمات مشاوره به مراجعان خواهند بود.

هاشمی افزود: علاوه بر خدمات بیان شده، روزانه چهار مربی هلال احمر اقدام به ارائه آموزش های امداد و کمک های اولیه به عموم مردم و علاقمندان به صورت رایگان خواهند کرد.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان زنجان نیز به اجرای طرح مرهم زائر اشاره کرد و گفت: در این طرح داروهای مازاد همشهریان زنجانی جمع آوری و با کمک داوطلبان، پرستاران و متخصصین داروخانه ها تفکیک شد.

علی منفرد ادامه داد: این داروها در قالب اجرای طرح کاروان سلامت توزیع و مورد استفاده قرار می گیرد.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در صورت نداشتن داروی مورد نیاز بیماران نیازمند، کد رهگیری دارویی صادر و از طریق داروخانه های هلال احمر به صورت رایگان تامین می شود.

گفتنی است، اردوی جهادی با رویکرد درمانی، آموزشی، فرهنگی و با تمرکز بر ارائه خدمات رایگان دندانپزشکی به جامعه هدف نیازمند، با مشارکت قرارگاه جهادی الکفیل و جمعیت هلال احمر استان زنجان در مجموعه ورزشی ۶ هزار نفری انقلاب شهر زنجان از ۱۲ تا ۱۵ اردیبهشت ماه برگزار خواهد کرد و تاکنون در استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی و گیلان این اردوی جهادی اجرا شده است.

کد خبر 6092516

دیگر خبرها

  • زنجانی‌ها منتظر شرایط جوی ناپایدار باشند
  • ۱۱۰ دندانپزشک آماده ارائه خدمات به نیازمندان زنجانی
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارایه می دهند
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارائه می دهند
  • مسئولان زنجانی برای نجات پل تاریخی میربهاءالدین به خط شدند
  • باغ هنر با ۲ رویداد «امید فردا» و «تصویر یک پایان» آغاز شد
  • تجمع دانشجویان زنجانی برگزار می شود
  • ۱۲۷۰ زائر زنجانی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • ۴۰ نفر از معلمان زنجانی با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
  • نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج افتتاح شد