Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،آیت الله حسینی همدانی در جلسه شورای اداری استان که با حضور رییس قوه قضاییه ، جمعی از مدیران دستگاه قضایی کشور و مدیران استان در استانداری البرز برگزار شد گفت : هر کسی در هر جایگاه و موقعیتی قرار دارد، هر کدام از قوا به ‌ویژه قوه قضاییه را تعضیف کند بر خلاف مسیر انقلاب و نظام حرکت کرده است

امام جمعه کرج با اشاره به برخی مشکلات موجود در استان البرز افزود : مسئله آب ، زمین‌خواری ، ساخت و ساز غیر مجاز، زندان‌های متعدد ، حریم رودخانه و مبارزه با قاچاق کالا از جمله مشکلات موجود در استان البرز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود : تراکم جمیعتی یکی دیگر از مشکلات در استان البرز است، تراکم جمعیتی استان از حد معمول بیشتر است، سه میلیون نفر جمعیت و بیش از 900 هزار نفر حاشیه نشین در استان البرز داریم که برخی مواقع شاهد بزهکاری در برخی نقاط استان هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان  افزود : دستگاه قضای استان این توان را دارد که تهدیدات متعدد در این استان را در صورتی که به موقع وارد شوند تبدیل به فرصت کند که در این صورت می‌تواند برای استان و کشور منشا اثرات خوبی باشد ،

وی افزود : عملکرد به‌ موقع سبب افزایش اعتمادسازی و سرمایه اجتماعی می‌شود و  با انتصاب حجت‌الاسلام رئیسی به عنوان ریاست قوه قضاییه سیر تحولی جدیدی در دستگاه قضا آغاز شده و امید تحقق دستگاه قضایی در طراز انقلاب اسلامی بیشتر شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب افزود : دستگاه قضا برای اینکه بتواند در مسیر عدالت حرکت کند به قوانین، ساختار عادلانه، گفتمان‌سازی، عدالت‌خواهی و نظارت مردمی نیاز دارد که البته در این راه به هیچ ملامت کننده‌ای نباید توجه کرد.

امام جمعه کرج با بیان اینکه توجه شما به فسادستیزی به درون خود دستگاه قضا نیز باید باشد گفت: پاکسازی در عرصه‌های مختلف بسیار امید بخش و راهگشاست، البته برخی مبارزه با فساد را مورد مذمت قرار می دهند و شبهه درست می‌کنند که کار بسیار غلط و مذمومی است.

آیت الله حسینی همدانی افزود : عدالت با تعارف درست نمی‌شود بلکه قاطعیت، ارتباط با مردم، ساده‌زیستی، مردمی بودن و خودسازی نیاز دارد، که البته در دوره جدید این قاطعیت و ارتباط با مردم در حال توسعه است.

امام جمعه کرج با اشاره به  مشکلات دستگاه قضایی استان البرز گفت: بدون اغراق امکانات دادگستری این استان در حد یک شهرستان است، البته فعالیت‌های زیادی برای بهبود آن شده اما کافی نیست، دادگستری استان البرز نیازمند حمایت است تا با رویکرد جهادی در مسیر فسادستیزی فعال‌تر شود چرا که با تقویت هر چه بیشتر آن قسمت زیادی از امنیت پایتخت نیز فراهم می‌شود.

منبع :خبرگزاری صداوسیما

انتهای پیام /ر. ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امام جمعه کرج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۴۳۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت معرفت و باور دینی کلید حل مشکلات فرهنگی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، آیت الله محمدی لائینی دراین نشست افزود: لایه اول فرهنگ همان باور است، روزانه باید باور‌ها و ایمان خودمان را قوی کنیم؛ ضعف معرفت و باور دینی اولین مسئله در حوزه فرهنگ عمومی است.

وی گفت:امیدواریم که جلسه شورای فرهنگ عمومی به خروجی مطلوب ولو سی‌درصدی برسد، قلیلی که در حال تقلیل نباشد و در حال تکثیر باشد خوب است، مثلا همین مسئله‌های زاد و ولد و ازدواج.که نیازمند توجه بیشتر است.

آیت الله لائینی تصریح کرد: تولید انسان در کنار صنعت و کشاورزی مهم‌تر و  پاشنه‌آشیل‌های جدی امزوز کشور است، یکی از مشکلات دستگا‌ه‌های اجرایی ما این است که مسئولینش این را باور ندارند مثلا در بحث رعایت پوشش، آنها را هم باید به این اصول فرهنگی با برگزاری کلاس و دوره باورمندتر کرد.

وی تاکید کرد: به فرموده مقام معظم رهبری، تعاونی‌ها، دانش‌بنیان، صنایع خانگی، کشاورزی و ... حوزه‌های مشارکت مردم است، سال گذشته سال مانع‌زدایی بود قطعا اول موانع یا گره‌های سر راه حرکت ماشین اقتصاد و تولید را مشخص کردید، برداشتن آن موانع خودش اولین عامل برای جهش تولید است.

دیگر خبرها

  • تقویت معرفت و باور دینی کلید حل مشکلات فرهنگی
  • تاکید امام جمعه قزوین بر مشارکت مردم و تسهیل امر مسکن
  • داوطلبان هلال احمر ایثارگران واقعی هستند
  • حل مشکلات حقوقی ۳ هزار مددجوی استان البرز از طریق مشاوره
  • ماموستا رستمی: فضای کتابخوانی در استان کردستان تقویت شود
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • رابطه بین دانش و صنعت تقویت شود
  • نیاز ۲۹۰ همتی برای حل مشکلات خانواده ایثارگران
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور
  • صحرایی: معلم محور اصلی تحول و راه حل تمام مسائل آموزش و پرورش است