Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-28@21:04:44 GMT

مهمترین دلایل چاقی زنان بعد از ازدواج چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۴۴۶۰۹

مهمترین دلایل چاقی زنان بعد از ازدواج چیست؟

-تغییرات هورمونی
بدن زنان بعد از ازدواج دچار تغییرات هورمونی زیادی می‌شود که در مجموع به افزایش اشتها و در نهایت چاقی منجر می‌شود.
-کمبود خواب
زمان و الگوی خواب زنان بعد از ازدواج تغییر می‌کند. در بسیاری از موارد خانم‌ها دچار کمبود خواب می‌شوند و این کمبود خواب مهم‌ترین عامل افزایش وزن در بسیاری از آن هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

-تغییرات جسمی و روحی
محققان معتقدند زنان بعد از ازدواج وارد روابط فیزیکی و عاطفی تازه‌ای می‌شوند و بر این اساس، جسم و ذهن شان دچار تغییرات زیادی می‌شود. این شرایط جدید، مسئول تغییراتی است که ما در ظاهر آن‌ها به صورت چربی بدنی می‌بینیم.

-سن
با افزایش سن ازدواج، بسیاری از زنان در سنین بین ۲۸ تا ۳۰سال زندگی زناشویی خود را آغاز می‌کنند. مطالعات نشان داده است بعد از ۳۰ سالگی، سرعت سوخت و ساز در بدن کاهش می‌یابد و همین موضوع، یکی از عوامل افزایش وزن است.
-بارداری
بارداری زنان را دچار تغییرات فیزیکی زیادی می‌کند. افزون بر این، تولد فرزند، برنامه زندگی آن‌ها را به میزان زیادی تغییر می‌دهد. به گزارش روزنامه خراسان این شرایط به طور طبیعی افزایش وزن را به دنبال دارد.
-استرس
استرسی که قرار گرفتن در محیط جدید ایجاد می‌کند زنان را به سمت غذا خوردن بیشتر سوق می‌دهد و به طور طبیعی به افزایش وزن منجر می‌شود.
-قرص‌های ضد بارداری
قرص‌های هورمونی ضد بارداری هم در افزایش وزن زنان بی تاثیر نیست. هرچند این افزایش وزن زیاد قابل توجه نیست، اما مصرف آن‌ها را می‌توان مسئول ۲تا ۳ کیلوگرم افزایش وزن زنان دانست.
-حس امنیت
براساس مطالعاتی که نتایج آن‌ها در سال ۲۰۱۳ منتشر شد، عشق و شادی و امنیتی که زنان بعد از ازدواج در کنار همسرانشان احساس می‌کنند، به احتمال زیاد باعث افزایش وزن آن‌ها می‌شود.       منبع:نی نی سایت

منبع: پارسینه

کلیدواژه: چاقی چاقی زنان اضافه وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۴۴۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان

به گزارش همشهری آنلاین، در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵/۶ درصد و زنان ۴۴/۴ درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

این میزان در مدت مشابه سال قبل برابر ۵۶/۶ درصد برای مردان و ۴۳/۴ درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمارهای ثبت‌شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت‌شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند. به عبارتی، تعداد مردان فوت‌شده ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان است.

بر اساس این گزارش، سال گذشته ۴۴۲ هزار و ۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن با ۴۱۸ هزار و ۷۴۱ رویداد فوت ثبت‌شده ۵/۶ درصد افزایش داشته است.

کد خبر 847441 منبع: مهر برچسب‌ها مردان ثبت احوال خبر مهم زنان

دیگر خبرها

  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ ارديبهشت
  • ورزش باعث افزایش قد می‌شود؟
  • جزییات افزایش وام بازنشستگان و مبلغ اقساط
  • همه‌چیز درباره سردردهای بعد از ورزش؛ چگونه درمانش کنیم؟
  • این سردردها نشانه چیست؟
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • کاهش سهمیه سوخت تراکتورداران مهمترین دغدغه کشاورزان اسدآبادی
  • جمعیت جوان اصلی‌ترین مولفه قدرت و ثروت واقعی هر کشور
  • اهمیت حفظ بهداشت زنان در پیشگیری از عفونت‌های تناسلی