Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-07@02:50:10 GMT

ای کاش بعضی ها ظرفیت جواب من را داشتند

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۴۴۷۶۶

ای کاش بعضی ها ظرفیت جواب من را داشتند

نام زهرا خواجوی را این روزها بیش از هر فوتبالیست دیگری می شنویم. دروازه بان تیم ملی فوتبال ایران که توانست با شکستن رکورد بیشترین زمان بسته ماندن دروازه، نام خود را در تاریخچه فوتبال ایران حک کند.

به گزارش "ورزش سه"، دروازه بان تیم وچان کردستان پس از آنکه موفق شد رکورد 953 دقیقه بسته ماندن دروازه را به نام خود بزند در تعطیلات نیم فصل فوتبال بانوان، به صحبت با رسانه های مختلف پرداخت و از این طریق توانست نگاه ها را به سوی فوتبال بانوان بکشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با او در استودیو آنتن به صحبت پرداختیم و درباره اتفاقات فوتبال بانوان و البته شرایط این روزهای وی بحث کردیم.

 

شلوغ‌ترین هفته زندگی‌ام را پشت سر گذاشتم

 

با رکوردی که زدم باید بگویم شلوغ ترین هفته زندگیم را پشت سر گذاشتم و البته اصلا انتظار آن را نداشتم اما خداراشکر می کنم به این ترتیب توانستم نگاه را بیشتر از پیش به سوی فوتبال بانوان معطوف کنم و همین حضورم در برنامه های مختلف باعث شد تا شناخت بیشتری نسبت به فوتبال بانوان و شرایط آن به دست بیاید.

 

هرگز فکر نمی کردم  با یک گلر مرد مقایسه شوم

 

هرچند فوتبال بانوان نسبت به قبل پیشرفت کرده و نگاه ها به آن بیشتر شده اما اگر بخواهیم واقع بین باشیم باید قبول کنیم که هنوز اختلاف فراوانی با فوتبال آقایان داریم و طبیعی است که من هم هیچوقت تصور نمی کردم بتوانم روزی با عملکرد در کنار یک گلر مرد مورد قضاوت قرار بگیرم و مقایسه شوم که خداراشکر این اتفاق برایم افتاد.

 

مهم ترین خواسته من قهرمانی است نه رکوردزنی

 

از ابتدای بازی های لیگ تا همین الان، مهم ترین آرزوی من این بود که بتوانم تجربه قهرمانی با تیم وچان کردستان را هم به دست بیاورم نه اینکه بخواهم به رکورد جدید دست پیدا کنم. حتی زمانی که در بازی آخر مقابل شهرداری بم قرار گرفتیم باز هم مهم ترین چیز برای من موفقیت در بازی بود و چیزی هم نمانده بود که این اتفاق برایمان بیفتد اما در نهایت آن چیزی که می خواستیم نشد.

 

 

ابدا حواسم به زمان شکسته شدن رکورد نبود

 

من همیشه تمرکزم روی تیم است چرا که این موضوع را به خوبی می دانم که ممکن است این رکورد در زمانی دیگر توسط دروازه بان دیگری شکسته شود. حتی زمانی که رکورد شکسته شد من اصلا حواسم نبود و این بچه های روی نیمکت بودند که متوجه شده بودند و من هم از شادی آنها فهمیدم. وقتی هم دروازه ام باز شد بدون اینکه بخواهم حساب کنم در چه دقیقه ای این اتفاق افتاد توپ را از درون دروازه ام برداشتم و سریع فرستادم تا بازیکنان، بازی را زود شروع کنند.

 

مدافع آخر بودم و ناگهانی دروازه بان شدم

 

من در همه رده های سنی توانستم برای تیم ملی ایران به میدان بروم. جالب است که بدانید در رده های سنی زیر 14 سال، زیر 16 سال بازیکن جلو بودم اما در تیم زیر 19 سال به سمت دروازه کشیده شدم. من در دفاع آخر بازی می کردم اما در سال اولی که در تیمی لیگ برتری یعنی تیم پاس همدان بازی می کردم یک روز دروازه بان مان نیامد، سرمربی گفت چه کسی می تواند درون دروازه بایستد و من هم اظهار تمایل کردم. در آن بازی چند واکنش خوب داشتم و به همین دلیل مربی تیم مان گفت اگر می خواهی در تیم من بازی کنی باید دروازه بان باشی و من هم پس از اینکه به دلیل عشق به گلزنی، مخالفت زیادی کردم در نهایت مجبور شدم تا در دروازه به کارم ادامه دهم.

 

تازه فهمیدم دروازه بانی چه دنیایی است

 

پست من یک پست کاملا تخصصی است و به همین دلیل ما دروازه بان های خانم به مربیانی نیاز داریم که به صورت تخصصی با ما کار کنند. متاسفه ما در حال حاضر در ایران شاید سه یا چهار مربی بیشتر نداریم. وقتی آقای محمد حبیبی به اردوی ما آمد و تمرینات ما را زیر نظر گرفت شرایط به گونه ای دیگر پیش رفت و دنیای جدیدی را دیدم. من همیشه فکر می کردم تقریبا همه فوت و فن های دروازه بانی را بلد هستم اما از وقتی با ایشان کار کردم و آموزش های ایشان را می گذراندم فهمیدم که فقط یک قطره از اقیانوس دروازه بانی را می‌دانم.

 

اگر قرار است این گونه باشد فوتبال بانوان را 10 نفره برگزار کنند

 

من هم مانند خیلی ها انتظار داشتم تا در مراسم بهترین های لیگ قبلی کمترین احترام به فوتبال بانوان گذاشته شود. من تا لحظه آخر فکر می کردم یک گلر خانم حتما در میان بهترین های لیگ خواهد بود که متاسفانه این اتفاق نیفتاد. اصلا چرا بانوان نباید در مراسم بهترین ها در خط دروازه، خط دفاعی، خط میانی نامزدهای جداگانه داشته باشند؟ ما الان فقط سه نامزد برای رسیدن به عنوان بهترین بازیکن فوتبال بانوان را داریم و در نهایت یک خانم گل هم معرفی می شود. واقعا برایم جالب است و پیشنهاد می دهم اگر قرار است شرایط این گونه قرار است باشد بیایند و فوتبال را 10 نفره برگزار کنند.

 

به عنوان بازیکن قرضی به وچان آمدم

 

من پس از کسب یک عنوان سومی به همراه تیم راهیاب ملل در لیگ برتر بانوان، فصل قبل به همراه تیم شهرداری بم توانستم به عنوان قهرمانی برسم و پس از آن به دنبال یک چالش جدید بودم تا بتوانم خودم را محک بزنم که خداراشکر این اتفاق افتاد و از آن راضی هم هستم. البته باید این را هم بگویم که قرارداد من با تیم شهرداری بم سه ساله بود که تنها یک سال آن گذشت و پس از آن هم به صورت قرضی راهی تیم وچان کردستان شدم.

 

 

عابدزاده بهترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران است

 

دو بازیکنی که همیشه حضورشان در ترکیب تیم مقابل به من استرس وارد می کند شبنم بهشت و زهرا قنبری هستند که حضورشان در هر تیمی می تواند برای گلر تیم روبرو مشکل ساز شود. فوتبالیستی که به نظرم یک بازیکن همه فن حریف است و به عنوان یک رهبر پا به میدا ن می گذارد الهام فرهمند است که می تواند تیم را به بهترین شکل رهبری می کند. برای انتخاب بهترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران هم به سراغ هم پستی های خودم می روم و به همین دلیل به نظر من احمدرضا عابدزاده بهترین بازیکن فوتبال ایران است.

 

 

 

بعضی ها برای حاشیه سازی اشتیاق دارند

 

تاسف برانگیزترین چیزی که این روزها به آن رسیدم، تلاش و اشتیاق بی حد و حصر کسانی است که به دنبال حاشیه سازی هستند. واقعا نمی فهمم ساختن حاشیه برای من، چه سودی برای آنها دارد که پای همه مصاحبه های تصویری و نوشتاری من می نشینند تا بتوانند سوژه ای از آنها بیرون بکشند و سپس آن را علیه من به کار ببرند. سوتفاهماتی که در روزهای اخیر علیه من ایجاد شد زاییده ذهن همین هایی است که نمی خواهند بازیکنی در شرایط من به موفقیت خود ادامه دهد.

 

 

بعضی ها می خواهند از این نمد کلاهی برای خود ببافند

 

ای کاش همه آنهایی که به دنبال این هستند تا با سودجویی و حاشیه سازی، کلاهی برای خود ببافند ذره ای مروت و مردانگی در وجودشان بود و هیچ وقت به دنبال سواستفاده نبودند. برای من هرگز باورکردنی نبود که چرا کسی باید به دنبال ساخت صفحه اجتماعی فیک و جعلی به نام من باشد!؟ اتفاقی که اخیرا خیلی افتاده و هنوز متعجبم که چرا باید با نام من بازی شود. اما می خواهم به همه آنها بگویم من تازه بیست ساله هستم و می توانم در سال های فراوانی به میدان بروم. تا همینجا سختی های زیادی کشیدم اما قطعا از این به بعد بیشتر از قبل تلاش می کنم تا بتوانم تا سال ها در فوتبال بدرخشم.

 

خیالشان راحت! هیچکدام از این حرف ها روی من تاثیر نمی گذارد

 

از همه مردمی که در این روزها لطفشان شامل حال من شد ممنونم. همه هواداران تیم و همه آنهایی که معرفت داشتند و با تشویق های خود من را ترغیب کردند تا بتوانم همچنان با موفقیت به کارم ادامه دهم. برای آن دسته از نفراتی که به دنبال ایجاد مشکل و البته حاشیه های بازدارنده برای من هستند متاسفم و به همه آنها می گویم که خیالشان راحت باشد من همچنان با توکل به خدا، با قدرت تمام به پیش می روم و به همه قول می دهم که هیچ کدام از این حرف ها روی من تاثیری نخواهد گذاشت.من همچنان با حداکثر توان تمریناتم را ادامه می دهم و بیشتر از قبل به دنبال موفقیت خودم، تیمم و همبازیانم خواهم بود.

 

تا دوسال دیگر لژیونر می‌شوم

 
قطعاً من تا دو سال دیگر لژیونر خواهم شد. من هم مانند خیلی از ورزشکاران برای خودم برنامه هایی دارم و یکی از مهم ترین برنامه هایم نیز ادامه بازی در خارج از ایران است. در حال حاضر پیشنهاداتی هم از تیم‌های مختلف به من رسیده است در حال حاضر من دو پیشنهاد آسیایی و یک پیشنهاد اروپایی دارم که فعلا درباره آنها تصمیمی نگرفتم. متاسفانه من در یک برنامه تلویزیونی این موضوع را عنوان کردم اما واقعا نمی دانم چه چیزی نصیب بعضی ها می شود که بخواهند برای من حاشیه‌سازی کنند. به هرحال این سه پیشنهاد در حال حاضر برای من وجود دارد و همه تلاشم را می‌کنم تا انشالله در یکی دو سال پیش رو بتوانند به عنوان یک لژیونر برای کشورم افتخار آفرینی کنم.

 

 

عده ای به عقاید من هم رحم نمی کنند

 

چندی پیش من در یک مصاحبه عنوان کردم که یکی از پیشنهادهای خارجی را به دلیل وضعیت حجاب رد کردم. متاسفانه از آن پس عده ای به دنبال این هستند تا عقاید من را زیر سوال ببرند و برای این کار به سواستفاده از عکسهای شخصی من در صفحات اجتماعی پرداختند تا ثابت کنند که من دروغ می گویم. حالا این که بخواهند درباره این موضوع کنکاش کنند و عقیده من را زیر سوال ببرند نمی‌دانم چه چیزی را نصیب آنها می کرد اما این نهایت بی ادبی و بی معرفتی است که من درباره حجاب اظهارنظر می کنم و عده ای به دنبال این هستند تا با سوء استفاده از یکسری عکس های خودم به من ثابت کنند که دروغ می گویم. هر چند که برای من اهمیتی نداشت و تنها کاری که می توانستم بکنم این بود که صفحه اجتماعی ام را ورزشی تر کنم و از انتشار عکس‌هایی که شخصی تر هستند و به زندگی خودم برمی‌گردد خودداری کنم.

 

ای کاش بعضی ها ظرفیت جواب من را داشتند

 

به عنوان یک ورزش کار حرفه‌ای خانم خیلی بد است که بخواهم درباره برخی حواشی صحبت کنم که حتی تصور رخ دادن آنها را نداشتم. حاشیه‌هایی که از صادقانه حرف زدن بیرون می آید. من در یک برنامه تلویزیونی حاضر شده بودم و در آن برنامه از من سوال شد خوشتیپ ترین فوتبالیست حال حاضر خلیلفوتبال ایران کیست من هم پاسخ دادم شجاع  زاده، از همان لحظه ای که این نام بر زبان من آمد گویا خیلی‌ها منتظر جوابی اینچنینی از من بودند دقایقی پس از اعلام آن توسط من حاشیه سازی های خود را آغاز کردند و با ایجاد شایعاتی به دنبال ایجاد شرایطی نامساعد برای من بودند. همین جا به همه هواداران و فوتبالی‌ها می‌گویم که من اگر می دانستم اینقدر خیلی ها درگیر سوء تفاهم می شوند شد هرگز جواب این چنینی به زبان نمی آورم. آقای شجاع خلیل زاده از بهترین و بزرگترین فوتبالیست های ایران است از نظر من خوش تیپ ترین بازیکن حال حاضر فوتبال ایران بود فقط و فقط همین و ای کاش ذره ای در وجود بعضی ها مرامی بود که نخواهند زندگی من و ایشان را به حاشیه بکشانند.

فوتبال بانوان زهرا خواجوی

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: فوتبال بانوان زهرا خواجوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۴۴۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد داران خطای پنالتی در تاریخ لیگ برتر فوتبال

علیرضا حقیقی، دوباره مرتکب خطای پنالتی شد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ دروازه‌بان هوادار، رکورد تازه‌ای در دادن پنالتی به حریف ثبت کرد. پنالتی برابر هوادار یازدهمین پنالتی‌ بود که علیرضا حقیقی در تاریخ لیگ برتر مرتکب شد تا با این خطا از دو دروازه‌بان با سابقه ادوار مسابقات یعنی وحید طالب‌لو و مهدی رحمتی که ۱۰ خطای پنالتی انجام دادند سبقت بگیرد و به تنهایی بین دروازه‌بان‌ها در لیگ برتر رکورددار شود.

به نوشته سایت ۳۶۰؛ امیرحسین صادقی با ارتکاب ۱۴ پنالتی رکورددار تاریخ مسابقات است. پس از این مدافع دیگر مدافع استقلالی یعنی حنیف عمران‌زاده با ۱۳ پنالتی قرار دارد.

 هادی عقیلی با ۱۲ پنالتی سوم است و علیرضا حقیقی در کنار وحید حمدی‌نژاد، هادی شکوری و محمد نصرتی در رده چهارم جای دارند.

دیگر خبرها

  • وقتی روبات دروازه بان توپ ستارگان فوتبال را مهار می کند ولی از پوتین گل می خورد / فان
  • گل‌های رونالدو به دروازه‌بانان بزرگ فوتبال (فیلم)
  • گل‌های رونالدو به دروازه‌بانان بزرگ فوتبال؛ از بوفون تا فن در سار / فیلم
  • نظارت داور ایرانی در فینال جام باشگاه‌های فوتبال بانوان آسیا
  • نظارت شکوری در فینال جام باشگاه‌های فوتبال بانوان آسیا
  • حضور ناظر ایرانی در فینال جام باشگاه‌های فوتبال بانوان آسیا
  • عفو بین‌الملل جواب شوخی کلوپ را داد! (عکس)‏
  • حقیقی قربانی توسعه تاکتیکی فوتبال هوادار
  • دعوت بانوی فوتبالیست خوزستان به اردوی تیم ملی
  • رکورد داران خطای پنالتی در تاریخ لیگ برتر فوتبال