Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی جدید تیم استقلال، جانشین آندره‌آ استراماچونی ایتالیایی شد و به نظر می‌رسد این بار شماره هفت سابق آبی‌ها خطری بابت فشار سکو‌ها و محبوبیت سرمربی قبلی روی سکو‌ها احساس نمی‌کند.

به گزارش تابناک ورزشی، در پی جنجالی شدن مذاکرات آخر باشگاه استقلال در دوحه با استراماچونی که حتی برگزاری جلسه بین نمایندگان استقلال با وکیل استرا را در هاله‌ای از ابهام قرار داد، مدیران این باشگاه تصمیم قطعی در پایان دادن به همکاری با سرمربی خارجی شان را اتخاذ کردند و بار دیگر پیشنهاد رسمی خود را به فرهاد مجیدی ارایه دادند که این بار با پاسخ مثبت وی، پرونده نیمکت خالی استقلال بسته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مذاکره موفق با دی بیاسی چرا بی نتیجه رها شد؟

در این میان گفته شده که مدیران باشگاه استقلال سراغ دی بیاسی دیگر مربی ایتالیایی رفتند و حتی با او نیز به توافق رسیده بودند، اما گویا مسئولان استقلال در نهایت به این نتیجه رسیدند که در حال حاضر گزینه خارجی نمی‌تواند به تیم شان کمک کند و به همین دلیل دوباره سراغ گزینه‌های داخلی رفتند که انتخاب اول فرهاد مجیدی بود.

در این میان برخی منابع خبری حوزه استقلال معتقدند وزارت ورزش هنوز بابت پرونده مالی قرارداد با استراماچونی مطمئن نیستند و این امکان وجود دارد که استرا باتوجه فسخ یکطرفه قرارداد و استفاده از بند جنجالی فیفا علیه باشگاه های بدحساب، خواستار کل مبلغ قراردادش یعنی همه یک میلیون و یکصدهزار یوروی دوساله اش شود که در آن صورت دیگر پولی در حساب باشگاه نمی ماند که دستمزد یک مربی همتراز او را پرداخت کند. استقلالی ها هنوز مشکل انتقال پول به حساب مربیان حرفه ای اروپا را از یاد نبرده اند و می دانند امضای جدید پای قرارداد با طرف های خارجی می تواند تاوان سنگینی برای باشگاه داشته باشد. به همین خاطر به رغم اصرار دلالان ، قید دی بیاسی را زدند.

مسئولان باشگاه که طی چندسال اخیر هر بازیکن و مربی خارجی استخدام کردند نهایتا به مشکلی جدی در نحوه اجرای قرارداد شدند یا کیفیت نازل خارجی ها صدای همه را درآورده ، حالا بسیار محتاط تر با بازیکنان و مربیان خارجی وارد مذاکره می شوند و در این مورد ترجیح داده اند با یک گزینه کم خطر داخلی کار کنند.

 

آیا مدیران استقلال مجیدی را به عنوان سپر بلای خود آورده اند؟

استقلالی ها بار دیگر با مجیدی مذاکره کردند و طبق توافقات قبلی از او خواستند که در آستانه لیگ قهرمانان آسیا لیست نهایی را تهیه کند و در اولین بازی پلی آف هم سرمربی استقلال باشد. در جلسه عصر امروز بین استقلال و مجیدی، در نهایت توافق یکسال و نیمه حاصل شد و قرار است مجیدی از همین فردا تیم را زیر نظر گرفته و دستیاران خود را نیز به سرعت مشخص و معرفی کند. رقم قرارداد مجیدی هنوز اعلام نشده و مشخص نیست فرهاد که در دو مقطع سرمربیگری موقت و کوتاه مدتی را در تیم ملی امید و باشگاه استقلال تجربه کرده است، این بار چقدر روی نیمکت جدید دوام می‌آورد.

در این میان برخی محافل می گویند انتخاب مجیدی جنبه سیاسی دارد و مدیران استقلال در کنار وزارت ورزش سعی دارند تا از محبوبیت کاپیتان سابق برای فرار از خشم سکوهای آبی علیه خود استفاده کنند اما آیا این همکاری تنها خطر را برای کت و شلواری ها مقصر در رفتن استراماچونی رفع می کند یا اینکه مجیدی را در معرض حراج محبوبیت قرار می دهد؟

مجیدی محبوبیت خاصی روی سکو‌های آبی دارد، اما دنیای مربیگری بی رحم است و یک ستاره بزرگ باشگاهی همچون مجیدی هم می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن، همه محبوبیت و مقبولیت انباشته اش طی دو دهه گذشته را یکجا بر سر این قمار پرریسک ببازد. با اینحال نتایج تئوریسین کاربلد ایتالیایی هم کار را برای جانشین او سخت‌تر کرده است. آیا مجیدی با نتایج نیم فصل دوم و همچنین پیروزی‌های پیاپی در لیگ قهرمانان آسیا، یاد استراماچونی را از ذهن هواداران استقلال پاک می‌کند یا اینکه دلتنگی آبی دلان خیلی زودتر از چیزی که تصورش می‌شود، دوباره بازمی گردد و شعار حیاکن، رهاکن در آزادی شنیده خواهد شد؟

دستیاران مجیدی؛ ستاره ای که الگوی فرهاد بود؟

قرارداد سرمربی جدید به مدت یک و نیم فصل است و همکاران او نیز غروب امروز به باشگاه معرفی شده اند. مجید نامجومطلق دستیار اول استقلال؛ یکی از خوشنام ترین چهره های تاریخ این باشگاه است که البته فوتبالش را با پیراهن تیم رقیب یعنی پرسپولیس تمام کرد. مشکل اینجاست که نامجومطلق به نسل طلایی استقلال در دهه 60 و ابتدای دهه 70 تعلق دارد و افتخارات و تجربیات به مراتب بیشتری از مجیدی دارد که او را حتی لایق سرمربیگری استقلال نشان می دهد. مشخص نیست آیا نامجومطلق این جایگاه را پذیرفته است یا اینکه فعلا این لیست در حد پیشنهاد است. نامجومطلق که بالاترین مدارک مربیگری حرفه ای را در کلاس های پروفشنال فیفا کسب کرده ، در یک برهه دیگر هم دستیاری در استقلال را تجربه کرده بود. با بازگشت او جای جواد زرینچه سرپرست تیم استقلال روی نیمکت خالی است تا زوج رویایی آبی ها در جناح راست شکل نگیرد.

نامجومطلق سال گذشته عضو کمیته فنی استقلال بود و انتقادهای زیادی را علیه وینفرد شفر مطرح می کرد.

مجیدی یک مربی اسپانیایی که در تیم ملی امید هم پیشنهاد داده بود را در کنار یک مربی بدنساز انگلیسی به استقلال خواهد آورد که اعتقاد فوق العاده ای به این دو دستیار خارجی اش دارد. از جمع مربیان قبلی هم بهزاد غلامپور و صالح مصطفوی در کادر مربیگری تیم استقلال ابقا شده اند تا با این ترکیب ، فرهاد مجیدی به جنگ نیم فصل پرحادثه لیگ نوزدهم برود.

با آمدن مجیدی، ستار همدانی سرپرست می ماند؟

در برخی اخبار غیررسمی گفته می شد که فرهاد مجیدی خواستار حضور برادرش فرزاد روی نیمکت استقلال به عنوان سرپرست تیم شده است اما فعلا حرفی درباره تغییرات دوباره در این پست مطرح نشده است چراکه ستار همدانی تازه یک بازی جای جواد زرینچه را گرفته است و معلوم نیست روابط او با مجیدی بعد از پایان دوران بازی چگونه بوده است؟

طی سالهای اخیر در لیگ برتر ایران مد شده است که اغلب سرمربیان، برادران یا فرزندان و اقوام خود را به هر قیمت و سمتی شده ، وارد کادر فنی و مدیریتی تیم کنند. از علی دایی که محمد دایی را همراه خودش به همه جا برده تا وینفرد شفر که پسر آماتورش ساشا را با دستمزدی نجومی به استقلال تحمیل کرد و برانکو ایوانکوویچ که برادر بی آزار و ساکتش «زلاتکو» را به نیمکت پرسپولیس آورد تا او هم از سفره پهن شده فوتبال ایران لقمه ای چندصدهزاردلاری بردارد. بنابراین عجیب نخواهد بود اگر مجیدی ، فرزاد را برای سرپرستی با خودش به استقلال بیاورد.

نویسنده: محمدصادق عرب

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات مجلس یازدهم رمز پویا مترو هشتگرد علیرضا جهانبخش شیخ نمر جشنواره فیلم فجر38 شهلا ریاحی جشنواره فیلم عمار فرهاد مجیدی سرمربی استقلال تابناک ورزشی هیات مدیره استقلال انتخابات مجلس یازدهم رمز پویا مترو هشتگرد علیرضا جهانبخش شیخ نمر جشنواره فیلم فجر38 شهلا ریاحی جشنواره فیلم عمار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۴۶۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| تبریک فرهاد مجیدی به العین به زبان عربی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ العین روز گذشته دست به کار بزرگی زد و موفق شد بعد از انجام بازی رفت و برگشت، الهلال را حذف کرده و راهی فینال لیگ قهرمانان آسیا شود. حالا فرهاد مجیدی که مدتی در دوران بازی اش در العین حضور داشت، با انتشار یک استوری به زبان عربی، به العینی ها تبریک گفت.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898985

دیگر خبرها

  • (عکس) جدیدترین تصویر از فرهاد مجیدی و پسرش در امارات
  • تصویر تازه از پسر فرهاد مجیدی کنار پدر؛ چقدر بزرگ شدی!
  • عکس‌| جدیدترین تصویر از فرهاد مجیدی و پسرش در امارات
  • تصمیم فرهاد مجیدی؛ او به ایران برمی‌گردد؟
  • تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات | چهره محبوب آبی‌ها به ایران برمی‌گردد؟
  • فرهاد مجیدی تصمیم نهایی را گرفت: در امارات می‌مانم!
  • یک استقلالی میهمان افتخاری فینال لیگ قهرمانان آسیا
  • ماجرای رفاقت فرهاد مجیدی و خسرو حیدی؛ در ماجرای درگیری او دخالتی نکردم!
  • در ماجرای مجیدی و سعادتمند در گود نبودم
  • عکس| تبریک فرهاد مجیدی به العین به زبان عربی