Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-27@16:58:39 GMT

مجازات ممانعت از تحصیل فرزند؟

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۴۷۱۳۹

بر اساس قانون اگر پدر و مادری مانع تحصیل فرزندشان شوند، باید مجازات قانونی را طی کنند. ناطقان: پدر و مادر باید حق تحصیل را برای فرزندان خود به وجود آورند و شرایطی را برای او فراهم کنند تا آن‌ها بتوانند به راحتی تحصیل کنند، اما اگر پدر و مادری مانع تحصیل فرزندانشان شوند، مرتکب جرم شده‌اند و باید مجازات قانونی را طی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس قانون حمایت از کودکان و نوجوانان، هرگونه صدمه رساندن و آزار و اذیت به همراه شکنجه جسمی و روحی کودکان مجازات دارد و بر همین اساس اگر فردی موجب برهم خوردن سلامت جسمی و روحی کودک شود و موانع تحصیل کودک و نوجوانی را ایجاد کند مرتکب جرم شده است.

بر اساس قانون فردی که با تحصیل کودکی مخالفت کند و موانعی را برای او به وجود آورد، به حبس از ۳ ماه و یک روز تا ۶ ماه یا تا ۱۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم می‌شود.

والدین یا سرپرستان قانونی کودکان و نوجوانان وظیفه دارند که آن‌ها را در مدارس ثبت‌نام کنند، در غیر این صورت باید مجازات قانونی را طی کنند. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: ممانعت ، تحصیل ، فرزند

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ممانعت تحصیل فرزند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۴۷۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید مجازات قاچاق اسلحه و مهمات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، سید کاظم دلخوش اباتری در مورد طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز، گفت: در حال حاضر قانون مجازات قاچاق اسلحه را داریم، اما پاسخگوی مشکلاتی که مردم و کشور را تهدید می‌کند نیست بنابراین بررسی و تعیین تکلیف این طرح در دستور کار مجلس قرار گرفت.   وی با یادآوری اینکه طرح مذکور دارای ۱۱ ماده است، افزود: مجریان به دلیل خلاء‌های موجود امکان برخورد با دارندگان اسلحه و مهمات را نداشتند، اما در قانون جدید قاچاق اسلحه در فضای مجازی جرم انگاری شده و نوآوری‌هایی در آن ایجاد و مجازات‌ها تشدید شده است.   نماینده صومعه سرا در مجلسگفت: در قانون جدید مجازت قاچاق سلاح‌های سرد، گرم، سنگین و نیمه سنگین، انفرادی و مهمات پیش بینی شده همچنین توزیع، فروش قطعات و تبدیل و حمل سلاح ممنوع و ضبط سلاح و مهمات در آن دیده شده است.   دلخوش یادآور شد: از سویی مکان‌ها و خودرو‌هایی که برای خرید و فروش سلاح استفاده شده به نفع دولت مصادره می‌شود و مبادرت شرکت‌ها به حمل، توزیع و قاچاق سلاح هم مدنظر قرار گرفته و در واقع مجلس در تمامی موارد در جا‌هایی که لازم بود مجازات‌ها تشدید و اصلاحاتی انجام شود ورود کرده است.

دیگر خبرها

  • ممانعت شورای شهر از قطع درختان
  • چرا مجازات "تشهیر" برای مجرمان خشن به کار گرفته نمی‌شود؟
  • چرا مجازات تشهیر برای مجرمان خشن به کار گرفته نمی‌شود؟
  • تشدید مجازات قاچاق اسلحه و مهمات
  • بررسی علت بازماندگی از تحصیل ۲۰ گویه در خوزستان
  • سندروم استکهلم در مدارس ابتدایی/ کودک آزاری مدرن: تلقین حس ناکافی بودن!
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • جنجال در منطقه میانکاله؛ ممانعت محیط بانان از ورود مصالح ساختمانی
  • ممانعت روسیه از تصویب قطعنامه آمریکایی استقرار سلاح در فضا
  • آیا خشکاندن و آب ندادن به درختان جرم است؟