Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیوان گردان مدیر کل دفتر برق و الکترونیک وزارت صمت در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تأثیر گسترش صنعت مخابرات و الکترونیک در افزایش سهم ایران در بازار صادرات کشور‌های همسایه اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که امروزه در وزارت صنعت مورد توجه قرار گرفته است تغییر فضای واردات به فرهنگی تولید محور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم، رسانه‌ها، تولیدکننده‌ها و مسئولان و تمام افراد مرتبط با این حوزه باید برای گسترش فرهنگ تولید تلاش کنند.

او بیان کرد: گسترش فرهنگ تولید از جمله اقداماتی است که به طور جدی پیگیری شده و برای گسترش آن تلاش می‌شود. قوانینی که امروز در کشور جاری است محدودیت‌های زیادی برای خرید اقلام خارجی ایجاد کرده و نباید این مسیر خدشه‌دار شود تا با رشد صنایع الکترونیکی و مخابراتی بتوانیم سهم بیشتری در بازار واردات کشور‌های خارجی به خصوص کشور‌های همسایه داشته باشیم.

گردان تصریح کرد: در آخرین میز تعمیق صنعت مخابرات که چندی پیش برگزار شد قرارداد‌های زیادی بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان حوزه مخابرات منعقد شد تا به بهبود شرایط تولید برای شرکت‌های فعال در این حوزه کمک کند.

مدیر کل دفتر برق و الکترونیک وزارت صمت گفت: قرارداد‌های مناسبی برای تامین کابل‌ها و فیبر‌های نوری، تولید مودم‌های نسل اول و دوم و مواردی از این قبیل منعقد شد که مجموع آن‌ها به بومی سازی ۲۶ قطعه منجر می‌شود. این قرارداد‌ها نوید گسترش صنعت مخابرات کشور را می‌دهد و گردش مالی ۳ میلیارد دلاری را به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: تولید گیربکس ۶ دنده داخلی گامی نخست در تولید گیربکس اتومات

او با تأکید بر اهمیت گسترش این صنعت گفت: میز‌های ساخت داخل در حوزه برق و مخابرات محدود به همین میز نشده و در آینده طرح‌های بیشتری برای کمک به تولید ملی خواهیم داشت.

گردان بیان کرد: تجهیزات اصلی صنعت مخابرات و شبکه‌های ارتباطی از سال‌ها پیش از طریق واردات و شرکت‌های مختلف تأمین می‌شد بنابراین همخوانی قطعات تولید شده در داخل کشور با قطعاتی که از پیش نصب شده بودند نیاز به بررسی فنی و مهندسی بالایی دارد که خوشبختانه عملکرد مناسبی را از مهندسین کشورمان در این زمینه شاهد بودیم.

انتهای پیام /

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تولید داخل صنعت مخابرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۴۷۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود

نایب رئیس اتحادیه گل و گیاه مازندران با اشاره به برنامه‌ریزی برای افزایش صادرات گل و گیاه این استان در طی سال‌های آتی گفت: میزان صادرات گل و گیاه مازندران به اندازه ۱۰ درصد تولیدات استان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، الیاس لاریجانی، امروز_یکشنبه نهم اردیبهشت_ در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ در جمع خبرنگاران یکی از بخش‌های زنجیره ارزش در این استان را با توجه به ظرفیت مازندران در تولید برگ شاخه بریده و گیاهان زینتی دانست و اظهار کرد: این تولیدات استان در سطح کشور به همین سبب بالاترین میزان تولید را دارد.

وی افزود: با توجه به ظرفیت این استان و برگزاری نمایشگاه‌ها و نیز ایجاد انگیزه در میان تولیدکنندگان، امیدواریم در سال‌های آتی میزان صادرات گل و گیاه مازندران بیش از ۲۰ درصد رشد می‌کند.

نایب رئیس اتحادیه گل و گیاه مازندران میزان صادرات گل و گیاه این استان را به اندازه ۱۰ درصد تولیدات مازندران دانست و گفت: هم‌اکنون در این استان شش‌هزار بهره‌بردار در سطح ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی استان در بخش تولید گل و گیاه مشغول به فعالیت هستند.

لاریجانی ادامه داد: میزان تولید گل و گیاه مازندران در سه بخش در مقام اول کشور قرار دارد.

وی با بیان اینکه صادرات گل و گیاه مازندران به کشورهای حاشیه خزر، کشور عراق و حاشیه خلیج فارس صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: امیدواریم با اقدامات صورت گرفته میزان صادرات گل و گیاه مازندران و کشورهای هدف صادراتی این استان افزایش پیدا کند.

کد خبر 748823

دیگر خبرها

  • اوقاف با افتخار خود را پیشرو در مسیر انقلاب می‌داند/ تولیدات جوانان ایرانی می‌تواند سود فراوانی برای صنعت و کشاورزی داشته باشد
  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود
  • حضور بیش از ۶۵۰ شرکت دانش‌بنیان داخلی و خارجی در نمایشگاه ایران‌هلث ۱۴۰۳
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی در صنعت دریا
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 
  • صرفه جویی آب در شهرستان بافق و بهاباد
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی
  • ارزیابی هوشمندسازی صنعت نفت با تولیدات فناورانه