Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@06:39:10 GMT

۲۴ نفر در معابر درون‌شهری استان سمنان کشته شدند

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۶۳۰۴۳

۲۴ نفر در معابر درون‌شهری استان سمنان کشته شدند

به گزارش خبرنگار مهر، موسی بزرگی صبح شنبه در نشست شورای ترافیک استان سمنان به میزبانی استانداری، ضمن بیان اینکه اقدامات ویژه‌ای برای کاهش تصادفات فوتی در معابر درون‌شهری استان در حال انجام است، تأکید کرد: در ۹ ماهه اول سال جاری ۲۴ نفر براثر تصادفات معابر دوره شهری استان جان باختند.

وی بابیان اینکه بر اساس آمار، تعداد تلفات رانندگی درون‌شهری شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و آرادان با کاهش روبرو است، افزود: تعداد متوفیان تصادفات معابر درون‌شهری استان در بازه زمانی برنامه پنجم توسعه از سال ۹۰ تا ۹۵، بالغ‌بر ۳۷ درصد کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس راهور استان سمنان گفت: برنامه ششم توسعه نیز در خصوص کاهش تعداد تصادفات معابر درون‌شهری از سال ۹۶ در استان آغازشده و این تعداد از ۶۱ نفر در سال ۹۶، به ۲۴ نفر در بازه زمانی ۹ ماه سال ۹۸، کاهش‌یافته است.

رفع نقاط حادثه‌خیز شهری

حسن ترکمانی، مدیرکل دفتر فنی استانداری سمنان نیز در این جلسه بابیان اینکه طی رسیدگی و ساماندهی امور ترافیکی، بازدید و بررسی نقاط حادثه‌خیز در شهرستان‌های استان، اولویت‌ها به شهرداران و مسئولان مدیریت شهری ابلاغ‌شده است، گفت: تمرکز و پیگیری رفع نقاط حادثه‌خیز برای حفظ و ارتقا امنیت سلامت شهروندان در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: اصلاح نقاط حادثه‌خیز بر اساس اولویت‌های مشخص‌شده در کنار مسائل عمرانی و ارائه برنامه جامع کاهش تصادفات درون‌شهری در زمره دیگر اقداماتی است که در شورای ترافیک استان سمنان بر روی آن تبادل نظر می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در این نشست پیرامون ساماندهی دست فروشان در معابر شهری، تسریع درراه اندازی و بهره برداری از پارکینگ خودروهای سنگین در شهرستان‌های شاهرود، دامغان، گرمسار، مهدی شهر، ارادان و میامی بحث شد.

کد خبر 4815856

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری سمنان نیروی انتظامی سمنان پلیس راهور موسی بزرگی نقاط حادثه خیز شورای ترافیک قاسم سلیمانی 9 دی بوشهر سردار سلیمانی ایلام خطبه های نماز جمعه قزوین شیراز بیرجند آلودگی هوا انتخابات مجلس شورای اسلامی مشهد گرگان شهرکرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۶۳۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت اصلاح نقاط حادثه خیز شهر مراغه

مینویی در جلسه شورای هماهنگی ترافیک شهرستان مراغه گفت: رفع مشکلات ترافیکی مناطق مختلف شهری و برون شهری با همکاری و همراهی همه دستگاه‌های متولی امر ممکن خواهد بود.

وی با بیان اینکه مطالبات بسیاری در زمینه معضلات و مشکلات ترافیکی شهرستان مطرح می‌شود که باید مورد توجه قرار گیرد ادامه داد: روان‌سازی ترافیک معابر اصلی شهر و اصلاح نواقص موجود در آنها مهمترین دغدغه‌های ترافیک شهر مراغه است.

فرماندار مراغه گفت: کمبود جای پارک در معابر داخل شهر به ویژه در هسته مرکزی مشکلات زیادی برای شهروندان بوجود آورده است افزود: وقتی در معابر داخل شهر جای پارک وجود ندارد رانندگان در محل‌های ممنوع پارک یا به صورت دوبله توقف می‌کنند که این امر موجب ایجاد نابسمانی و بی نظمی در ترافیک و نارضایتی سایر شهروندان می‌شود.

مینویی در این جلسه به رفع موانع ترافیکی و ساماندهی خیابان کاشانی و جام جم اشاره و بر رفع مشکل سد معبر و ساماندهی دست فروشان تاکید کرد.

وی اضافه کرد: فرهنگسازی برای اجرای طرح‌های ترافیکی از جمله احداث پیاده راه و نیز وارد نشدن خودرو‌های تک سرنشین به هسته مرکزی شهر از راهکار‌های اساسی برای گشودن گره ترافیک شهری مراغه است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • استقبال مشهدی‌ها از واگذاری موتور سیلکت‌های برقی
  • جان‌باختن ۷۸۸ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در آذربایجان‌غربی
  • ۱۷۰۰ نیروی شهرداری برای رفع آب‌گرفتگی معابر کرمانشاه پای کار هستند
  • نخستین مرکز مانیتورینگ مراکز معاینه فنی شهر اصفهان راه‌اندازی می‌شود
  • آسفالت معابر از اولویت‌های شهرداری است
  • توزیع ۱۴ هزار تن آسفالت در معابر شهری تبریز
  • رونمایی از خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار درون شهری در اصفهان
  • ضرورت اصلاح نقاط حادثه خیز شهر مراغه
  • ۱۰ برابر کشور‌های پیشرفته در تصادف کشته می‌دهیم
  • آمار تصادفات عید امسال به نظر من اصلاً رسمیت ندارد/ ده برابر کشورهای پیشرفته در تصادف کشته می‌دهیم