Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سولماز دهقانی در حاشیه بازدید از ایستگاه وکیل متروی شیراز با اشاره به موقعیت ویژه‌ی این ایستگاه در محدوده‌ی بافت تاریخی فرهنگی شیراز، اظهار داشت: مجموعه شورا و شهرداری شیراز ازجمله در سازمان قطار شهری به این نتیجه رسیده که لازم است فضای داخلی ایستگاه وکیل با معماری سنتی احداث شود تا با بافت بیرونی این منطقه هم‌خوانی داشته باشد و در واقع بیان‌گر فضای بیرونی خود باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه ایستگاه‌های مترو بخشی از فضا‌های اثرگذار شهری هستند، گفت: زیبایی داخلی ایستگاه‌ها برای فضای بیرونی آن نیز جذابیت ایجاد می‌کند که خوشبختانه معماری جالب این ایستگاه می‌تواند این نقش را ایفا کند.

دهقانی به استفاده چشمگیر کلان‌شهر‌های پیشرفته‌ی دنیا از تمام فضا‌های شهری اشاره کرد و افزود: در برخی شهر‌ها ایستگاه‌های مترو روایت‌گر تاریخ و فرهنگ آن شهر یا کشور است و این موضوع نشان می‌دهد که علاوه بر جنبه‌ی زیباشناختی، موضوعات فرهنگی، تاریخی گردشگری و ترغیب و یا راهنمایی گردشگران نیز می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز در پاسخ به این سؤال که چرا این طرح‌ها در سایر ایستگاه‌های شهر اجرا نشده، تصریح کرد: ایستگاه‌های دیگری که چنین قابلیتی داشتند -ازجمله ایستگاه زندیه- در دوره گذشته به بهره‌برداری رسیده بودند، اما کمیسیون گردشگری شورای پنجم موضوع زیباسازی فضا‌های شهری ازجمله ایستگاه‌های مترو را در دستور کار خود قرار داده و طراحی معماری این ایستگاه نیز در همین راستا در حال انجام است.

او در عین حال تأکید کرد: البته در برخی از ایستگاه‌های قبلی هم امکان برخی تغییرات وجود دارد که امکان‌سنجی این موضوع را در کمیسیون گردشگری بررسی می‌کنیم.

دهقانی با تأکید بر ضرورت برنامه‌ریزی به‌موقع برای رعایت جوانب مختلف در احداث ایستگاه‌های خط دوم متروی شیراز، خاطرنشان کرد: ما برای ایستگاه‌های باقیمانده از خط یک و همچنین خطوط دیگر مترو تلاش خواهیم کرد که با الهام از فضای هم‌جوار هر ایستگاه از معماری مرتبط استفاده کنیم و یا اینکه در ایستگاه‌های مختلف، هنر‌های دستی و یا فرهنگ اصیل، سنتی و بومی شیراز را از این طریق به تصویر بکشیم.

گفتنی است بنا بر اعلام رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر شیراز شهرداری شیراز وعده داده که ایستگاه وکیل قطار شهری با معماری متفاوت خود تا اوایل اسفندماه سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ایستگاه مترو شیراز کمیسیون گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۶۴۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه ملی بازآفرینی/ مردم مشارکت کنند

به گزارش خبرنگار مهر، سید مسلم سیدالحسینی ظهر پنج شنبه در هفتمین اجلاس مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری در بوشهر افزود: سند توانمندسازی برنامه ملی بازآفرینی در صورت تصویب در هیأت وزیران بزودی در کشور اجرایی می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود:: مبنا و محور این برنامه بر پایه مشارکت مردمی است، و بر مبنای این برنامه یک مدیریت یکپارچه در کشور ایجاد می‌شود که کار در رأس آن در کشور رئیس جمهور، در استان‌ها استانداران و در شهرستان‌ها فرمانداران با دبیری شهرداران انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: با اجرای این برنامه با مشارکت مردم و افزایش روحیه شورایی، شهرهای ایران در همه زمینه‌های اجتماعی و اقتصادی بافت‌های تاریخی توسط خود مردم و با مشارکت واقعی مردمی رشد پیدا می‌کنند.

مدیر عامل شرکت باز آفرینی شهری ایران با بیان اینکه در این برنامه شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهر، دولت و مردم سه رکن اصلی اجرایی هستند، افزود: توسعه شهری به جای کارشناسی و تخصصی بر مبنای توافقی است که میان مردم و موردقبول و توافق نهایی مردم خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه بافت تاریخی بوشهر به‌عنوان نماد معماری کشور شناخته می‌شود، اظهار کرد: این نماد معماری نشان می‌دهد که آنچه موجب توفیق شهر بوده همان مشارکت مردم بوده است و تجربه تاریخی نشان می‌دهد که هیچگاه طرح‌های توسعه شهری از بالا به پایین موفقیتی نداشته است.

کد خبر 6088642

دیگر خبرها

  • اجرای برنامه ملی بازآفرینی/ مردم مشارکت کنند
  • هفتمین اجلاس مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری در بوشهر
  • ثبت بیش از ۷۰ هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی
  • گذری به بازار تاریخی وکیل در شهر شیراز + فیلم
  • ۱۳ خیابان در سطح شهر قم بازگشایی شد
  • وکیل بهاره هدایت: موکلم فعلا به زندان باز نخواهد گشت
  • اجازه تصمیم‌گیری نادرست در حوزه طرح جامع شهر قم را نمی‌دهیم
  • از برگزاری اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی کشور تا تدوین شناسنامه باغ‌های شهر قم
  • تلاش شبانه روزی برای ساخت و بهره برداری از طرح‌های عمرانی کلانشهر شیراز
  • راه اندازی دبیرخانه مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز