Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@21:50:36 GMT

خونخواهی پس از شهادت حاج قاسم و موازنه ی وحشت

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۶۹۱۵۴

خونخواهی پس از شهادت حاج قاسم و موازنه ی وحشت

فاجعه ی که کره ی خاکی را تکان داده و در شوک فرو برد بطوری که در فضای رسانه ی سراسری سیاره زمین هیچ انسان شرافتمند و عاقلی نبود که اقدام دولت شرور آمریکا را در ترور حاج قاسم سلیمانی و همراهان وی را محکوم ، مردود و یا احمقانه ندانسته باشد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل سپاس،فاجعه ی که کره ی خاکی را تکان داده و در شوک فرو برد بطوری که در فضای رسانه ی سراسری سیاره زمین هیچ انسان شرافتمند و عاقلی نبود که اقدام دولت شرور آمریکا را در ترور حاج قاسم سلیمانی و همراهان وی را محکوم ، مردود و یا احمقانه ندانسته باشد این رویه ی معمول استبکاری آمریکا که همواره برپایه ی زورگویی تک قطبی بنا گذاشته شده درست در زمانی اتفاق افتاد که سیاست مداران آن کشور به نتیجه رسیده بودند که فشار اقتصادی و سیاسی راه بجایی نمی برد و مانور مشترک نظامی بین ایران، روسیه و چین برگزار شده بردامنه ی خشم آنها افزود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع می توانیم آن اقدام شنیع را هم نوعی عرض اندام و اعلام حضور آمریکایی ها به این سه کشور مبنی بر اینکه اگر چه در منطقه ای که آمریکایی ها حضور دارند متحدان منطقه ای و فرامنطقه ای دست به مانور می زنند، ایالات متحده آمریکا را نباید به عنوان یک بازیگر از یاد ببرند؟!

لذا برای تسلیم کردن جبهه ی مقاومت باید با دست یازیدن به جنایاتی هولناک، باید طرف مقابل را به وحشت انداخت، اما فقط ساعاتی معدود پس از ارتکاب این ترور ناشیانه و عامدانه دولتمردان و دستگاههای نظامی و اطلاعاتی و رسانه ی شیطان بزرگ متوجه شدند که صرفاً دستاورد آن اقدام هولناک برای وحشت افزایی در منطقه بعکس آن وحشتی و نگرانی گسترده و عمیقی است که اردوگاه آمریکایی صهیونیستی وهابی را غرق خود کرده است.

و در دام اشتباهی راهبردی گرفتار آمده اند ترامپ احمق در ساعاتی بعد بلافاصله در خواست مذاکره و سپس ارسال پیام ها و وعده های دروغین را بصورت متوالی در دستور کار قرار داد. اما خود تحلیلگران غربی هم اذعان نمودند که کاسه ی صبر استراتژیک ایران لبریز شده دیگر نمی شود آن را به بازی گرفت و خون خواهی شهید شلیمانی را نمی توان با الفاظ دیپلماتیک به مرور گذر زمان واگذار کرد. در این خصوص فشرده ی از نگاه تحلیلی تا این لحظه در مجامع غربی را به نظرتان معروض می دارم .

عبدالباری عطوان سر دبیر رای الیوم در گزارشی نوشت: از میان برداشتن پایگاه های آمریکایی در عراق یا خلیج فارس یا تل آویو، پاسخ ایران به ترور سلیمانی می تواند باشد چرا انتظار داریم که انتقام در بسیاری از جبهه ها رافرابگیرد؟ چرا این مسئله را نمی توان انکار کرد که جانشین سلیمانی از او خطرناک تر خواهد بود؟

پاریس (خبرگزاری فرانسه) گزینه های بسیاری برای پاسخ به آمریکایی ها در قبال ترور ژنرال قاسم سلیمانی در بغداد برای ایران وجود دارد و از بسیج متحدین خود در عراق گرفته تا انجام عملیات در تنگه هرمز  و حملات الکترونیکی کارشناسان به گزینه های مختلفی اشاره می کنند بدون اینکه کسی تصور کند ترور ژنرال بدون مجازات خواهد ماند.

امیلی هاثورن، تحلیلگر خاورمیانه و شمال آفریقا در استرافور می گوید: "این لحظه ای خطرناک برای آغاز درگیری میان ایران و ایالات متحده در خاورمیانه است. وی در نامه ای به CNBC افزود: "هدف قرار دادن سلیمانی ، رئیس عملیات نظامی ایران در خارج از کشور یک حمله بزرگ علیه توانایی ایران برای هدایت جنگ نیابتی است و آمریکا با انتقام جویی ایران روبرو خواهد شد."

حدود 5200 سرباز آمریکایی در عراق وجود دارد آنها یک هدف مناسب  آسیب پذیر برای ایرانی هستند

رویترز نوشت: ارتکاب این ترور، تهدید به آتش کشیدن منطقه است.هنری روم و کلیف کوپشان، تحلیلگران گروه اوراسیا ( مشاوره سیاسی) گفتند: "حداقل یک ماه درگیری متوسط و پراکنده اتفاق می افتد و احتمالاً محدود به عراق خواهد بود. و شبه نظامیان مورد حمایت ایران به پایگاه های آمریکایی حمله خواهند کرد و برخی از سربازان آمریکایی کشته خواهند شد.

بنابراین ایران تلاش خواهد کرد نیروهای آمریکایی را از عراق اخراج کند پژوهشگر ارشد موسسه مطالعات بین المللی و امنیتی آلمان، گیدو اشتاینبرگ به صدای آلمان (DW TV) گفت: "ایالات متحده استراتژی ندارد. "سیاست فشار حداکثری، یک استراتژی نیست.

آسوشیتد پرس نوشت: این که آیا ایران با راه اندازی یک پاسخ نظامی علیه یک هدف خاص، یا با تلافی از راه دیگر، پاسخ می دهد این تشدید می تواند باعث بروز درگیری شود که کل منطقه را درگیر می کند نیروهای آمریکایی را در معرض خطر قرار می دهد نه تنها در عراق و سوریه ، بلکه در خارج از مرزهای آن دو کشور سازمان های اجرای قانون آمریکا نیز ترس از انتقام جویی ایران را ابراز کرده و هشدار داده اند که احتمالا تهران ماموران خود را برای حمله  به شهروندان آمریکا یا منافع آن در خارج از کشور تا آمریکای جنوبی فعال خواهد کرد.

یلیپ اسمیت یکی از همکاران سورف در موسسه سیاستهای خاور نزدیک واشنگتن به اورشلیم پست گفت: ایران می تواند بسیار آسان پاسخ دهد. و اسرائیل و عربستان که هم پیمانان آمریکا هستند که در دهانه ی آشتباری ایران قرار دارند.

یوسی کوپروراسر، رئیس پیشین گروه تحقیقات اطلاعاتی ارتش اسرائیل گفت: اسرائیل باید هوشیار باشد این گروه های اطراف ما همه مدیون سلیمانی هستند. آنها ممکن است برای نشان دادن همدردی با ایران ، پس از ترور او هرکاری انجام دهند.

به گفته الکساندرا استفنسون و استنلی در نیویورک تایمز، پس از  فاجعه ی ترور، قیمت نفت 4 درصد افزایش یافت و قیمت سهام کاهش یافت و این باعث افزایش تنش های ژئوپلیتیک در منطقه ای می شود که 25 درصد از نفت جهان را در اختیار دارد و تهدید به مختل شدن منابع انرژی جهانی می کند.

ترور سلیمانی نشان دهنده تشدید چشمگیر آنچه که وی نمود پس از سایه ی جنگ بین ایران و ایالات متحده و متحدانش به ویژه اسرائیل و عربستان سعودی خواند است. جورجینا لود خبرنگار روزنامه دیلی اکسپرس انگلیس نوشت: این حادثه می تواند به تشدید حملات متقابل منجر شود به خصوص که برخی از رهبران ایران قبلاً وعده انتقام داده اند.

وب سایت خاورمیانه نوشت: ترور فرمانده ارشد نظامی در ایران قاسم سلیمانی و تعدادی از رهبران شبه نظامی عراق در روز جمعه نشان دهنده یک اقدام تحریک آمیز شدید مهم به جنگ افروزی است و عواقب طولانی مدت خواهد داشت. عصبانیت آتشفشانی ایران به ناگزیر در قالب اقدامات تلافی جویانه فوران خواهد کرد همانطور که بیانیه صادر شده توسط رهبر معنوی ایران آن را نشان می دهد و آنها ناگزیر نیروهای آمریکایی در عراق را هدف قرار می دهند.

عبدالمجید اورا

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۶۹۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا و رژیم صهیونیستی بیش از پیش منزوی شده اند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ حجت الاسلام  ابوالفضل سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه آران و بیدگل با اشاره به پاسخ کوبنده ایران به اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی گفت: وعده صادق بزرگترین و مهم‌ترین عملیات نظامی یک کشور علیه رژیم کودک کش صهیونیستی بود.
امام جمعه آران و بیدگل افزود: آمریکا و رژیم صهیونیستی امروز با عملکرد خود در منطقه نشان دادند به غیر آدم کشی و کودک کشی کاری برای بهبود اوضاع در خاورمیانه انجام ندادند.

حجت الاسلام سلیمانی ادامه داد: امنیت کشور، امنیت زندگی مردم، اجرای عدالت در همه عرصه‌ها، رسیدگی به مسکن محرومان و ایجاد اشتغال برای جوانان منجر به توسعه جامعه می‌شود و باید مسؤولان این موارد را مورد توجه قرار دهند.
وی با بیان اینکه امروز مردم در سرنوشت جامعه اثرگذارند، افزود: شعار امسال مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» نیاز به همراهی مردم دارد و مردم باید در این زمینه همراه مسوولان باشند.

دیگر خبرها

  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • وحشت آمریکا از آسمان یمن + فیلم
  • سلیمانی عملیات‌هایی داشته که هیچ ژنرال آمریکایی نداشته!
  • چرا خیزش دانشجویی آمریکا صهیونیست‌ها را به وحشت انداخت؟
  • ویدیو/ شکار دوباره پهپاد MQ۹؛ وحشت آمریکا از آسمان یمن
  • حمیدرضا عزیزی، پژوهشگر بنیاد علم و سیاست آلمان: ایران در حمله به اسرائیل به کشورهای منطقه هم هشدار داد، هم اطمینان خاطر/ تهران قواعد درگیری با تل آویو را بازتعریف کرد/ همسایگان عربی ایران به دنبال موازنه و مفاهمه با تهران خواهند بود/ توانمندی موشکی ایران
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • آمریکا و رژیم صهیونیستی بیش از پیش منزوی شده اند
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟