Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به این‌که امام روستا و محله موظف است زمینه را برای حضورکاندیداها در روستا فراهم کند، گفت: این روحانیون تکیه‌گاه علمی، دینی، سیاسی و اعتقادی مردم هستند.

حجت‌الاسلام احمدرضا غلامی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به فعالیت ۱۵۲ روحانی تحت‌عنوان «امام روستا» در استان، اظهار کرد: توجه به خانواده شهدا، غبارروبی گلزار شهدا، برپایی یادواره شهدای منطقه و محله ازجمله مسئولیت‌های این روحانی در منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این‌که امام روشتا به همه مردم تعلق دارد و مربوط به جناح سیاسی خاصی نیست، عنوان کرد: باتوجه به این‌که در آستانه انتخابات هستیم، هیچ امام محله و روستایی از یک جناح سیاسی خاص حمایت نمی کند بلکه باید فراجناحی عمل کند.

غلامی با بیان این‌که جایگاه امام روستا به‌عنوان پدر معنوی برای منطقه بوده و باید همه را حفظ کند، تصریح کرد: در این برهه از زمان هدف اصلی امام روستا تشویق مردم برای حضور در انتخابات و در نهایت اعلام ویژگی‌های کاندیداهای برتر است.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان تأکید کرد: امام روستا و محله موظف است زمینه را برای حضورکاندیداها در روستا فراهم کرده که خودشان را معرفی کنند اما حق ندارد از هیچ کاندیدایی جانبداری کند.

وی با اشاره به این‌که امام روستا بعداز روز انتخابات باید همه را با یک چشم حمایت و مدیریت کند، اظهار کرد: امام روستا و محله تکیه‌گاه علمی، دینی، سیاسی و اعتقادی مردم است لذا مردم باید به او مراجعه کنند.

غلامی با بیان این‌که یکی دیگر از وظایف روحانیون روشنگری مردم در جریانات سیاسی است، اضافه کرد: نظام سیاست‌هایی را دنبال می‌کند و ما به‌عنوان سربازان نظام موظف هستیم اطلاع‌رسانی کرده و به روشنگری و تبیین آن‌ها بپردازیم.

این مسئول مطالبه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب را مهم‌ترین بحث دانست و افزود: در این رابطه روحانیون امام محله و روستا کارگاه‌های آموزشی و توجیهی را گذرانده و به فعالیت در مناطق خود پرداخته‌اند.

وی با اشاره به این‌که رهبر چراغ راه همه ماست، عنوان کرد: شاید بیانیه گام دوم انقلاب عصاره زندگی و عمر رهبری است که ما نباید بی‌تفاوت از کنار آن بگذریم، بلکه باید این مسئله به یک مطالبه عمومی تبدیل شده و همه مردم از روحانی و روحانی از مسئولین بخواهند تا نگاه رهبر به افق خودش برسد.

غلامی با بیان این‌که ما وظیفه داریم در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نکنیم، اظهار کرد: این یک مطالبه است که آن را از مجموعه امام محله و روستا می خواهیم و تأثیر صحبت، برنامه ریزی ها و فعالیت های روحانی را در محله بررسی می‌کنیم.

این مسئول با اشاره به این‌که گزارش عملکرد روحانیون از روی بازخورد فعالیت‌ها و برنامه‌های آن‌ها در جامعه برداشت می‌شود، بیان کرد:  طرح‌های روحانیون در راستای تحقق اهداف نظام، تبیین گام دوم انقلاب و تحکیم بنیان خانواده است.

وی با اشاره به این‌که در برخی از شهرها و روحانیون در قالب امام محله فعالیت دارند نرخ طلاق پایین آمده و حتی منفی شده، تصریح کرد: دیگر فعالیت امامان محله و روستا حرکت در راستای ترویج ازدواج آسان و مهیا کردن وسایل برگزار جشن برای زوج‌های کم بضاعت در منطقه است.

غلامی ادامه داد: در راستای اطلاع از فعالیت‌های انجام شده توسط امامان محله و روستا در شهرستان‌ها جلسات ماهانه با آن‌ها برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کاندیداتوری انتخابات 98 سازمان تبلیغات اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۹۱۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق ایران و عربستان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم بین دوکشور

حسین امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم فیمابین تبادل نظر و توافق کردند.

به گزارش ایسنا، حسین امیر عبداللهیان در ادامه دیدارها و رایزنی‌های دیپلماتیک خود در گامبیا در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول پایتخت این کشور ، با « فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی دیدار و رایزنی کرد .

در این دیدار  طرفین با تاکید بر این که مناسبات دو کشور در مسیر درستی قرار دارد، همکاری های مشترک اقتصادی و تجاری را مهم ارزیابی کردند. 

حسین امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم فیمابین تبادل نظر و توافق کردند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این دیدار با تشریح مواضع اصولی ایران در تنبیه رژیم متجاوز صهیونیستی بعد از اقدام تروریستی این رژیم در هدف قرار دادن سفارت ایران در دمشق و پاسخ مقتدرانه نیروهای مسلح ایران علیه پایگاه های نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی که در حمله موشکی به سفارت ایران در دمشق مورد استفاده قرار گرفت، بر حمایت کشورمان از هرگونه توافقی که ضامن حقوق مردم فلسطین باشد تاکید کرد.

امیرعبداللهیان اظهار کرد: ما معتقدیم فلسطینیان خود باید در مورد سرنوشت فلسطین تصمیم بگیرند.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به تحرک اخیر آمریکا در منطقه گفت: سوابق تاریخی و تجربه ما نشانگر تکرار بدعهدی آمریکا است و آنها به هیچ پیمان و وعده ای وفادار نیستند. 

امیرعبداللهیان با اشاره به ضرورت تلاش های مشترک برای توقف جنگ در غزه در راستای منافع مردم فلسطین و کشورهای منطقه افزود: معتقدیم بازگشت ثبات و امنیت به منطقه و توقف جنگ به نفع همه کشورهای منطقه است.

امیر فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان سعودی نیز با ابراز خرسندی از این دیدار و مشورت و تعامل مستمر بین وزرای خارجه دو کشور در عرصه دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی خاطر نشان کرد: مهم این است که اراده لازم نزد رهبران دو کشور برای توسعه و تعمیق مناسبات دو کشور وجود دارد.

وزیر امور خارجه عربستان تاکید کرد: فعال سازی روابط اقتصادی و فرهنگی و مردمی از جمله مسائل اساسی است که موجب تقویت بیش از پیش روابط در راستای منافع دو کشور می شود.

وی ازسرگیری حج عمره و آثار مثبت آن در میان مردم دوکشور را از آن جمله توصیف کرد.

فیصل بن فرحان دیدگاه‌های کشورش را در مورد تحولات منطقه تشریح کرد و بر اهتمام ویژه این کشور به احقاق حقوق مردم فلسطین و تشکیل دولت مستقل فلسطین، تاکید کرد.

وزیر خارجه عربستان ابراز امیدواری کرد که توقف جنگ در این مرحله در غزه محقق شود و افزود: توقف جنگ را به نفع مردم فلسطین و شروع ارسال کمک های انسانی به غزه می دانیم. 

فیصل بن فرحان استمرار تعامل بین دو کشور ایران و عربستان را برای مقابله با طرح های جنگ طلبانه نتانیاهو در منطقه ضروری دانست.

وزیر خارجه عربستان همچنین به موضع کشورش در محکومیت حمله اسرائیل به سفارت ایران در دمشق بعنوان مکانی دیپلماتیک اشاره و خاطر نشان کرد: چنین حمله ای به هیچ وجه قابل قبول و توجیه نیست.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • حسینی: اقدامات دولت سیزدهم تعامل با کشورهای جهان را فراهم کرده است
  • تزکیه و تعیلم اصلی‌ترین کار همه امامان
  • رئیسی: عملیات «وعده صادق» ما را در باشگاه قدرت های منطقه ای در بالاترین رده ها قرار داد
  • واردات میوه های گرمسیری زمینه رشد تجارت خارجی را فراهم می کند
  • سی و ششمین یادواره شهدای روستای ارکان برگزار شد+فیلم
  • توافق ایران و عربستان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم بین دوکشور
  • لزوم تجهیز امامزاده ابراهیم(ع) به سیستم اطفای حریق شبکه ای
  • دفاع موشکی ایران در مقابل اسرائیل زمینه نابودی هر چه زودتر رژیم صهیونیستی را فراهم می‌کند
  • حاکمیت کنونی افغانستان زمینه بازگشت مهاجران از ایران را فراهم کند
  • امام جمعه اهواز: طرح «نور» محله به محله اجرا شود