Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاپورزاده گفت: بر اساس طرح آمارگیری از کلنی های زنبور عسل در سال جاری، ۹۰۵ تن عسل در زنبورستان های استان قزوین تولید شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، «علی شاپورزاده» بیان کرد: بر اساس طرح آمارگیری از کلنی های زنبور عسل در سال جاری، 905 تن عسل در استان تولید شده که این میزان عسل در یک هزار و 919 زنبورستان تولید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: در حال حاضر تعداد 151 هزار و 52 کندو در زنبورستان های استان وجود دارد که از این تعداد 449 کندو بومی و 150 هزار و 603 کندو مدرن است.

 

وی عنوان کرد: بر اساس این سرشماری در حال حاضر 2 هزار و 522 نفر بهره بردار در زمینه تولید عسل در استان فعالیت دارند.

 

شاپورزاده تصریح کرد: میزان عسل استحصالی در استان 905 تن، 4 کیلوگرم ژل رویال، 3 هزار و 875 کیلو گرده گل، 42 هزار و 496 تن موم و 997 کیلوگرم بره موم بوده است.

 

وی به خواص درمانی عسل اشاره کرد و گفت: جلوگیری از عفونت در معده و روده، خون سازی، برطرف کننده یبوست و مسکن، رفع خستگی و افزایش کلسیم خون از مهمترین مزایای عسل است لازم است شهروندان بیشتر از عسل در سبد غذایی خود استفاده کنند.

 

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطر نشان کرد: به منظور افزایش درآمد زنبورداران، توجه ویژه به سایر تولیدات زنبور، ژل و گرده از مهمترین اقدامات این معاونت بوده که آموزش زنبور داران در تولید این گونه محصولات در کنار عسل از دیگر اقدامات در دست اجرا است.

 

وی یادآور شد: عملیات ثبت و رکورد گیری از کندوهای زنبور عسل، توزیع ملکه اصلاح نژاد شده و برگزاری کلاس ها و کارگاه های اموزشی از مهمترین برنامه های معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی در سال جاری برای زنبور داران است.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: سردار سلیمانی شهادت سردار سلیمانی شهادت سردار سلیمانی سردار سلیمانی سردار سلیمانی سردار سلیمانی شهادت سردار سلیمانی شهادت سردار سلیمانی شهادت سردار سلیمانی شهادت زنبورستان عسل جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۹۳۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زائران قزوینی در مدینه النبی + فیلم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، مدیر حج و زیارت استان قزوین گفت: اعزام زائران به حج عمره پس از ۹ سال دوباره از سر گرفته شده است و این کاروان ۸۵ نفره حج عمره را به مدت ده روز بجا خواهند آورد.
سلیمی با بیان اینکه مدت زمان سفر حج تمتع ۳۰ تا ۶۰ روز خواهد بود، افزود: ۸ کارون با جمعیت هزار و ۵۵ نفر راهی سفر حج تمتع خواهند شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

دیگر خبرها

  • کلنگ احداث طرح زنجیره تولید و پرورش ماهیان سردابی
  • انعکاس مشکلات شما در صدای مردم ششم اردیبهشت ماه استان قزوین
  • زائران قزوینی در مدینه النبی + فیلم
  • تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی است
  • تدوین ۱۱ برنامه کشاورزی برای تحقق شعار سال در قزوین
  • شمس آذر نقره داغ شد
  • رشد تولید برق در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • کشف تعداد ۶۱ کندوی زنبورعسل در راز و جرگلان
  • رشد بیش از یک درصدی تولید انرژی الکتریکی در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • راه اندازی مرکز نوآوری فرآورده های زنبور عسل درآذربایجان غربی