Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیش از ۹ ماه از سیل امسال می‌گذرد اما هنوز کشاورزان خسارت‌دیده منتظر جبران خسارت‌ها از سوی دولت هستند؛ به رغم اختصاص مرحله نخست کمک‌های بلاعوض به استان برخی کشاورزان این مبالغ را به علت اختلاف پژوهشگاه فضایی و جهادکشاورزی دریافت نکرده‌اند. ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، سیل ابتدای امسال در استان گلستان بیشترین حجم خسارت‌ها را به بخش‌های کشاورزی و مسکونی وارد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برآوردهای اولیه نشان می‌داد محصول بیش از یکصد هزار هکتار از این اراضی به طور کامل از بین رفته است. طبق گفته‌های مسئولان خسارت‌های بخش کشاورزی استان در روزهای نخست بعد از فروکش کردن سیلاب بیش از یکهزار میلیارد تومان برآورد شده بود. دولت اما جبران بخشی از این خسارت‌ها را به تصویب رساند و قرار شد 270 میلیارد تومان در قالب کمک بلاعوض به سیل‌زدگان این استان اختصاص دهد. اکنون که بیش از 9 ماه از آن حادثه تلخ می‌گذرد هنوز این مبالغ به طور کامل در اختیار کشاورزان قرار نگرفته است. ضمن اینکه بنا به گفته رئیس سازمان جهادکشاورزی استان حدود یکهزار و 800 بهره‌بردار نیز تا کنون موفق به دریافت مرحله نخست کمک‌های بلاعوض نشده‌اند.

15میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان سیل‌زده کوهدشت پرداخت می‌شود344 میلیاردتومان از خسارت‌های کشاورزان سیل‌زده گلستانی جبران شدگلستان| 920 میلیارد تومان کمک بلاعوض به کشاورزان سیل‌زده کشور پرداخت شد

مختار مهاجر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان اظهارداشت: باتوجه به خسارت‌های گسترده سیل به کشاورزان گلستانی دولت 270 میلیارد تومان در قالب کمک‌های بلاعوض برای استان پیش بینی  کرد که 135 میلیارد تومان آن به استان اختصاص داده شد.

وی گفت: مجموع اراضی که در سیل اخیر به طور کامل دچار خسارت شده بود 108 هزار هکتار برآورد شد و در سامانه سجاد به ثبت رسید اما پس از راستی‌آزمایی خسارت 71 هزار هکتار مورد تأیید قرار گرفت.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به اختلافاتی که بین این سازمان و پژوهشگاه فضایی وجود دارد، ادامه داد: وزارت کشور برای افزایش دقت کار و شفافیت در پرداخت خسارت‌ها با پژوهشگاه فضایی قراردادی بست. متأسفانه بخشی از اراضی که پیش از آن راستی‌آزمایی شده بود محل اختلاف قرار گرفت.

وی افزود: با اینکه قسط نخست کمک‌های بلاعوض به حساب برخی از کشاورزان خسارت‌دیده واریز شده اما حساب آنان بلوکه شده و برای تعدادی دیگری هنوز تصمیم‌گیری نشده است.

مهاجر تعداد این کشاورزان را یکهزار و 800 بهره‌بردار و میزان اراضی کشاورزی آنان را حدود 6 هزار هکتار اعلام کرد.

وی درباره اینکه این اختلاف نظرها قرار است چه زمانی برطرف شود، گفت: پژوهشگاه فضایی در هر مرحله یک ضلع از اراضی را بررسی می‌کند و ما نیز سردرگم هستیم. همکاران ما بارها این اراضی را جی‌پی اس زدند و نقشه‌های هوایی آن طراحی شده و در گوگل پیاده‌سازی شده است اما هنوز این مشکلات برطرف نشده است.

رئیس جهادکشاورزی استان در ادامه با اشاره به اختصاص تسهیلات ارزان قیمت برای کشاورزان سیل‌زده اظهارداشت: در این بخش هم 250 میلیارد تومان تسهیلات به بانک‌های استان ابلاغ شد که تا کنون بانک‌ها 140 میلیارد تومان آن را به کشاورزان سیل‌زده پرداخت کرده‌اند.

وی به اختصاص اعتبار برای مرمت زیرساخت‌های بخش کشاورزی استان نیز اشاره کرد و گفت: دولت در این بخش 111 میلیارد و 800 میلیون اعتبار برای بازسازی زیرساخت‌ها از جمله مرمت جاده‌های بین مزارع، لایروبی کانال‌ها و قنات‌ها، ترمیم زهکش‌ها و غیره اختصاص داده که با پیمانکاران نیز قرارداد بسته شده و پروژه‌ها در حال اجراست.

انتهای پیام/582 / ت

R41471/P/S6,70/CT15

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۹۸۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان بارگذاری: پرسپوليس در انتظار خبر مهم

به گزارش “ورزش سه”، باشگاه پرسپوليس که به دنبال دریافت مجوز حرفه‌ای حضور در لیگ قهرمانان آسیاست، مراحل پایانی بارگذاری مدارک را صورت داد.

با اتفاق روز گذشته در خصوص واگذاری سهام پرسپوليس، آخرین مرحله که مربوط به بحث مالکیت بود نیز به انجام رسید تا اکنون این باشگاه در انتظار تصمیم نهایی و تایید آن از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا باشد.

امیرعلی حسینی با انتشار تصویری از پایان مرحله بارگذاری مدارک مربوط به دریافت مجوز حرفه‌ای خبر داده است و باید دید اکنون این مدارک مورد تایید قرار خواهد گرفت و این باشگاه موفق به دریافت مجوز حضور در فصل آتی لیگ قهرمانان خواهد شد یا خیر.

دیگر خبرها

  • وعده صادق قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشت
  • هزینه‌های درمانی دهک‌های پایین در مراکز دولتی کرمانشاه رایگان است
  • خبر مهم درباره واریز سود سهام عدالت | جیب دارندگان سهام عدالت پرپول می‌شود
  • 60 فعال فرهنگی گلستانی گواهینامه دوره آموزشی «متنا» را دریافت کردند
  • همه اختیار‌ها را به رئیس کل بانک مرکزی دادیم؛ اما هنوز در سیاست‌ ارزی دچار مشکل هستیم/ جلسه سومی وجود ندارد؛ تا یکشنبه برای دریافت برنامه ارزی منتظر می‌مانیم
  • پایان بارگذاری: پرسپوليس در انتظار خبر مهم
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای مهلت تسهیلات مراجعه کنند
  • پیش بینی کشت ۲۰ هزار هکتار پنبه در گلستان
  • امدادرسانی به ۲۸ خانواده سیل‌زده گلستانی
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای امهال تسهیلات مراجعه کنند