Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالعلی بصیری روز دوشنبه در همایش نقش توانمندی‌های علمی پژوهشی دانشگاه دامغان در توسعه استان سمنان که به میزبانی سالن کنفرانس مرکز همایش‌های این دانشگاه برگزار شد، بیان کرد: توانمندی‌های علمی پژوهشی این دانشگاه می‌تواند برای توسعه استان، خدمت به مردم و حل مشکلات روز جامعه تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: در طول سال‌های ۸۸ تاکنون که در جمع دانشگاه‌های جامع قرار گرفتیم، همواره سعی کردیم تا رشته‌های جدید را در این دانشگاه دایر کنیم که رشته تلویزیون و ادبیات نمایشی از این جمله است که در شرق کشور تنها در دانشگاه دامغان تدریس می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس دانشگاه دامغان گفت: این دانشگاه در طرح تدوین سند آمایش سرزمین نیز به صورت جدی در زمینه ارائه مشاوره های تخصصی اقدام کرده است.

محمد حسنی مقدم، یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه دامغان نیز گفت: این دانشگاه پژوهش‌های خود را در زمینه آسیب شناسی تعاونی‌ها، موانع سرمایه‌گذاری، ارزیابی عملکرد و شکست بنگاه‌های اقتصادی استان هدفمند کرده است.

هسته پژوهش لرزه شناسی در دانشگاه دامغان ایجاد شد

رییس دانشکده زمین شناسی دانشگاه دامغان نیز در این همایش افزود: هم‌اکنون، هسته پژوهش لرزه شناسی در این دانشگاه ایجاد شده است که می‌تواند آغازگر برنامه‌های مختلف در حوزه مخاطرات طبیعی باشد.

علی اکبر حسن‌نژاد اظهار داشت: با ایجاد این مرکز، می‌توانیم با تقویت خود در حوزه مخاطرات طبیعی برنامه‌های خوبی را ارائه کنیم تا بتوانیم ارائه دهنده داده‌های آماری باشیم.

این همایش با حضور حشمت‌الله عسگری معاون اقتصادی استاندار سمنان، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و دیگر مسوولان استانی و شهرستانی برگزار شد. 

در حال حاضر بیش از چهار هزار و ۵۰۰ دانشجو در ۷۲ رشته و گرایش در هشت دانشکده دانشگاه دولتی دامغان تحصیل می کنند.

این شهرستان در فاصله ۱۱۵ کیلومتری شرق مرکز استان سمنان، حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری توسعه اقتصادی فرمانداری دامغان استانداری سمنان دامغان دانشگاه ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری توسعه اقتصادی استانداری سمنان دامغان دانشگاه ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری توسعه اقتصادی استانداری سمنان دامغان دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۰۲۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز بکار دفتر استاندارد و استانداردسازی در چهارمحال و بختیاری

مهدی پژوهش مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری گفت: برای تعامل و همکاری هر چه بیشتر بین اداره کل استاندارد و دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی استان، چهارمین دفتر استاندارد و استانداردسازی در محل دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان افتتاح شد.

بیشتر بخوانید

افتتاح سومین دفتر استاندارد و استانداردسازی چهارمحال و بختیاری

وی، ارتباط بین نهاد‌های دولتی و مراکز دانشگاهی و علمی را برای سرعت بخشیدن به سیر پیشرفت و تعالی کشور لازم دانست و افزود: بر اساس مصوبات شورای عالی استاندارد استان و شورای سیاست‌گذاری تدوین و ترویج استاندارد، در این مراکز، دفاتر ارتباط با استاندارد راه‌اندازی و تفاهم نامه‌های همکاری منعقد می‌شود.

پژوهش افزود: آگاه‌سازی و آموزش همگانی در خصوص استاندارد، مشارکت در فعالیت‌های پژوهشی و مطالعاتی استاندارد‌های پژوهش محور ملی و بین المللی، عضویت در کمیته‌های فنی متناظر به عنوان یک عضو فعال در بررسی پیش نویس استاندارد‌ها و ارائه نظرات اصلاحی، ترویج استاندارد‌ها و ارتباط مستقیم کارشناسان استاندارد، دانشجویان و پژوهشگران با این دفتر از اهداف مهم این دفاتر است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است/ ملاک‌های پذیرش طرح‌ها در دستگاه‌ها مشخص شود
  • همایش بزرگ حجاج شرق استان سمنان
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است
  • جشن سپاس کارگر در سمنان
  • ایجاد نخستین ایستگاه مدرن لرزه‌نگاری در قشم
  • پیگیری اعطای زمین و تسهیلات مسکن در روستاهای دامغان
  • تأملاتی در بومی‌نبودن نظریه‌های جامعه‌شناسی کشور
  • آغاز بکار دفتر استاندارد و استانداردسازی در چهارمحال و بختیاری
  • تأملاتی درباب بومی نبودن نظریه‌ها در میدان جامعه‌شناسی کشور
  • ایجاد چهار هزار شغل جدید در غرب استان سمنان