Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@21:33:41 GMT

تهدیدات زیستی استان سمنان از نوع پنهان است

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۰۹۴۵۰

تهدیدات زیستی استان سمنان از نوع پنهان است

ایرج کارخایی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شناخت ابعاد تهدیدات زیستی نوظهور و به روزرسانی توانمندی‌ها برای مقابله با این تهدیدها ضرورت دارد.

وی با اشاره به گستردگی جغرافیایی و تنوع اقلیمی استان سمنان، تصریح کرد: با توجه به گلوگاه‌های متعدد و همجواری با هشت استان، حوزه‌های زیستی سمنان در بخش های دامی، گیاهی، آب، محیط زیست و غذا و دارو، همواره در معرض تهدید پدافند غیرعامل قرار دارد که به صورت پنهان استان را می‌تواند تهدید کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: مهم‌ترین عامل تهدیدکننده در استان سمنان، با توجه به فراوانی محصولات دامی و کشاورزی، تهدیدهای زیستی است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان ادامه داد: رصد و مقابله با تهدیدات زیستی و بیوزیستی در تامین آب آشامیدنی سالم برای شهروندان و حفظ منابع موجود این استان  در دستور کار است.

کارخایی با بیان اینکه دامنه تهدیدات زیستی به خاطر گستردگی ابعاد آن جدی است، ابرازداشت: نباید نسبت به این تهدیدها غفلت کرد و برای مقابله با آن علاوه بر شناسایی دقیق ظرفیت‌ها باید برنامه‌ریزی اصولی و پایدار انجام شود.

وی، تهدید زیستی را تهدیدی عمومی برشمرد و افزود: این تهدید همه‌گیر و حربه دشمنان برای اقدام علیه سلامت شهروندان است.

کارخایی خاطرنشان کرد: تهدیدهای زیستی با توجه به رشد علم و فناوری تهدیدی نوین است و گستردگی و پیچیدگی آن بر پایه علوم و دانش های تخصصی است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان یادآور شد: تشخیص درست و به هنگام و واکنش سریع سبب حفظ منابع زیرساختی و انسانی می‌شود.‌

تهدیدهای حوزه پدافند غیرعامل در زمان حاضر در سه گروه تهدیدهای فنی، زیستی و سایبری تقسیم‌بندی می‌شود که متناسب با هر سه حوزه، مبانی و اصولی پیشگیرانه برای در امان بودن بخش های حیاتی کشور مانند دستگاه های اجرایی خدمات رسان در بخش های آب و برق، ایمن سازی ساخت و سازها و مراکز درمانی مانند بیمارستانها، تعریف شده که در طول سال های اخیر در دل قوانین و مقررات گنجانده شده و در زمان حاضر به رعایت آن از سوی نهادهای نظارتی و اجرایی وابسته است.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 شهادت سردار سلیمانی استان سمنان دارو دستگاه های اجرایی قوانین و مقررات مراکز درمانی قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 شهادت سردار سلیمانی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۰۹۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  دکتر سعید شهند   ، در جریان تور رسانه ای  روایت خدمت و در بازدید از تالاب سولدوز شهرستان نقده در جمع خبرنگاران افزود: طی سال آبی جاری و تا کنون ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه ۱۱ تالاب اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه تامین و رهاسازی شده است که این میزان ۱۳ میلیون مترمکعب بیشتر از حقابه مصوب این تالابها بوده است.

وی با بیان اینکه پس از ۲۰ سال تالابهای طالقان ، قوپی بابا علی و گرده قیط و ممیند آبگیری شده و شاهد جریان یافتن حیات و بازگشت پرندگان به این تالاب ها هستیم،گفت: امسال نیز همانند سال گذشته وضعیت محیط زیستی تالابهای اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه مطلوب است و با شرایط موجود این تالابها در زمره زنده ترین اکوسیستم های طبیعی کشور شاهد تنوع زیستی و گونه‌ای در این تالابها هستیم. 

شهند اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده و بر اساس مصوبه کارگروه مدیریت زیست بومی تالاب‌های استان ، تابستان امسال نیز حقابه محیط زیستی ۳ تالاب شورگل حسنلو ، سولدوز و کانی برازان تامین و رهاسازی خواهد شد.
گفتنی است تور رسانه ای روایت خدمت به منظور انعکاس خبری وضعیت تالاب‌های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه و بیان اقدامات انجام یافته در جهت احیای این تالابها در شهرستان نقده برگزار گردید.

 

 

دیگر خبرها

  • انگیزه پنهان آمریکا در مخالفت با تجمع‌های دانشجویی
  • هوش مصنوعی آرتروز زانو را ۸ سال زودتر تشخیص می‌دهد
  • وصول عوارض و معوقات آلایندگی محیط زیستی در استان سمنان پیگیری شود
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • پارک های جنگلی، اکوسیستمی ارزشمند اما بحرانی
  • تهدیدهای فرهنگی دشمن به فرصت تبدیل شود
  • «حفاظت» به بقای گونه‌ها کمک می‌کند
  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه
  • تهدیدات مصرف خودسرانه دارو‌های بدون نسخه
  • تهدیدات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه