Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران به دنبال نشست سفرای ناتو در بروکسل در روز دوشنبه، "جنس استولتنبرگ" دبیرکل ناتو از ایران درخواست خویشتنداری بیشتر کرد.

به گزارش دویچه وله، سه روز بعد از ترور و شهادت سردار قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس ایران در بغداد توسط نیروهای آمریکایی و تشدید تنش در منطقه، سفرای ناتو برای بررسی وضعیت کنونی منطقه خاورمیانه تشکیل جلسه دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بعد از پایان این نشست، استولتنبرگ دبیر کل ناتو با حضور در جمع خبرنگاران گفت: ایران باید از خشونت بیشتر خودداری کند.

استولتنبرگ افزود: در جلسه امروز متحدین خواستار مهار و دفع تنش شدند. درگیری جدید به نفع هیچ کس نخواهد بود، بنابراین ایران باید از خشونت و تحریک‌های بیشتر خودداری کند.

سازمان آتلانتیک شمالی ناتو در حالی درخواست خویشتنداری از ایران می کند که نیروهای آمریکایی بامداد روز جمعه هفته گذشته در اقدامی تروریستی سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران را در فرودگاه بین المللی بغداد ترور کرد و اروپا تاکنون در مقابل این جنایت هولناک سکوت مرگباری اختیار کرده است.

سران برخی کشورهای اروپایی عادت کرده اند که در مقابل جنایت آمریکا در مقابل ملت ایران از تحریم های ظالمانه گرفته تا ترور یک مقام عالی رتبه نظامی این کشور سکوت اختیار کرده و سیاست آنها دعوت از تهران برای خویشتنداری همیشگی مبدل شده است،‌ این سیاست هیچ اعتبار و ظرفیتی برای اروپا باقی نگذاشته و به یک اتحادیه "بی خاصیت " مبدل کرده که کسی دیگر روی آن حساب باز نمی کند.

دبیرکل ناتو تصریح کرد: در حالی که کشورهای متحد همچنان از مأموریت آموزش ناتو در عراق حمایت می‌کنند، اما با این وجود فعالیت‌های نظامی آنان به طور موقت به حالت تعلیق در می‌آیند.

وی با تأکید بر اینکه ائتلاف همچنان به شدت در مبارزه با تروریسم بین المللی متعهد است، افزود: ناتو آمادگی خود را برای ادامه آموزش و ظرفیت‌سازی در مواقع این وضعیت فراهم می‌کند.   استولتنبرگ همچنین تاکید کرد که امنیت پرسنل ناتو در عراق بسیار مهم است و ائتلاف فعالیت‌های آموزشی در زمین را به طور موقت متوقف کرده است.  

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: صدای ایران ناتو سردار سلیمانی شهادت سپاه قدس خبرنگاران تنش بغداد اروپا عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۱۱۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار

به گزارش «تابناک»، سید حمید حسینی، دبیرکل اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق در گفت وگو با مهر گفت: زمانی که شوک یا تنش سیاسی در کشور رخ می‌دهد مردم نه از روی نیاز بلکه به علت نگرانی از افزایش قیمت دلار در آینده اقدام به خرید ارز می‌کنند، درگیری‌های سیاسی ایران و منطقه خاورمیانه باعث افزایش موقتی نرخ دلار شد؛ البته این موضوع به ایران محدود نمی‌شود بلکه درگیری سیاسی در هر کشوری باعث ایجاد التهاب در بازارهای مالی آن کشور می‌شود.

وی افزود: رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی به عملکرد بانک مرکزی ارتباط چندانی ندارد؛ چون این بانک بیشتر بر رفع نیازهای قانونی از طریق مرکز مبادله ارز و طلای ایران تمرکز دارد.

دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با اشاره به این موضوع که افزایش نرخ دلار صرفاً سیاسی است و به عملکرد اقتصادی دولت و بانک مرکزی مرتبط نیست، اظهار داشت: از گذشته تاکنون بازارسازی و فضاسازی وجود داشته به طوری که عده‌ای با سواستفاده از شرایط ایجاد شده اقدام به نرخ سازی می‌کنند و با دامن زدن به التهابات منافع بسیاری به دست می‌آورند.

حسینی در پاسخ به این پرسش که برای آینده دلار چه چشم‌اندازی را تصور می‌کنید، بیان کرد: در کنار مسائل سیاسی ایجاد شده، درآمدهای ارزی نیز نقش مهمی در کنترل نرخ ارز دارند؛ چون در سال گذشته نیز وضعیت درآمدهای ارزی دولت خوب بود؛ درواقع بازار ارز سال ۱۴۰۲ را نسبتاً با ثبات طی کرده و اگر دولت امسال نیز بتواند درآمدهای ارزی پایدار نسبتاً خوبی داشته باشد احتمال دارد نوسانات نرخ ارز به حداقل برسد.

دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق در پایان تاکید کرد: بانک مرکزی نیاز واردکنندگان را با نرخ نیما پاسخ می‌دهد؛ بنابراین به طور طبیعی نباید افزایش نرخ در بازار غیررسمی اثری بر قیمت‌ها داشته باشد و از بُعد دیگر دولت کالابرگ الکترونیک را راه اندازی کرده تا یارانه به مصرف کننده نهایی برسد و نوسانات نرخ دلار روی قیمت کالاهای اساسی اثری نگذارد.

دیگر خبرها

  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • دیدار مخفیانه دبیرکل ناتو و وزیر خارجه آلمان در رستوران تا پاسی از شب لو رفت+ تصاویر
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • آموزش فنی و حرفه ای رایگان برای ترک کنندگان
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار
  • وعده‌های ناتو به اوکراین عملی نشد
  • استولتنبرگ: وعده‌های ناتو به اوکراین عملی نشد
  • اسموتریچ خواستار ترور رهبران حماس، نابودی کامل غزه و تحریم دولت رام‌الله شد
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟