Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-اگر آمریکا به اقدام متقابل ایران پاسخ دهد و وارد سیاست پینگ پنگ شود کل منطقه وارد جنگی می شود که مسئول آن آمریکا خواهد بود.
حسین کنعانی مقدم تحلیلگر مسائل بین الملل در گفتگو با خبرگزاری آریا در تحلیل خود از اهداف آمریکا در ترور سردار قاسمی گفت:شکست متعدد آمریکا در منطقه موجب شد دولت ترامپ سپاه پاسداران و در راس آن سهپد شهید قاسم سلیمانی فرمانده جبهه مقاومت را مسئول شکست های خود در منطقه و مانع اصلی خود تلقی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا بارها آن را رسما اعلام کرد و رژیم صهیونیستی هم به آن اقرار نموده است. پیش بینی می شد ترامپ وارد یک عملیات انتحاری علیه سردار قاسم سلیمانی شود. لذا سردار شهید هم اگاه بود در معرض ترور امریکا قرار دارد اما مسئولیتی که داشت و حضورش در جبهه مقاومت ایجاب می کرد ریسک این اقدامات را هم بپذیرد. بعید به نظر می رسد آمریکا مستقیم وارد عمل شود و رسما اعلام کند که این اقدام را با دستور ترامپ انجام می دهند.اقدام آمریکا در ترور سردار سلیمانی یک تروریسم دولتی محسوب می شود و اقدام آمریکا موجب شکستن حریم معاهدات بین المللی ، به خطر انداختن امنیت جهان و مداخله در امور داخلی کشورهای ایران و عراق شده است. آمریکا باید عواقب سخت انتقام ملت ایران را بپذیرد. اقدام آمریکا در ترور سردار سلیمانی اکنون تاثیر خود را در مناسبات بین المللی ایجاد کرده است به طوری که نخستین اقدام آن بود که پارلمان عراق خروج نیروهای آمریکایی از خاک عراق را تصویب کرد.  از این پس شعار مردم عراق خروج آمریکا از خاک کشورشان است که آغازی بر خروج آمریکا از کل منطقه خواهد بود. اقدام آمریکا موجب شد که بسیاری از کشورها از ترس آنکه مورد خشم ملت ایران قرار نگیرنداعلام کنند که با آمریکا همراه نیستند. مسئله بعدی مصوبه سه فوریتی مجلس شورای اسلامی است که به قانون قبلی الحاق شد  که هم نیروی قدس تقویت شود و  نیروهای مسلح اقدامات متقابل را علیه شخص ترامپ و پنتاگون و عامران این جنایت انجام دهند و دایره انتقام را بسیار وسیع تر کردند.
وی در ادامه در خصوص وقوع جنگ تمام عیار میان ایران و آمریکا گفت:باید صبر کنیم تا ببینیم نیروهای مسلح کشور چه زمانی و چه اهداف آمریکایی را مورد حمله قرار می دهند. سردار سلیمانی فقط متعلق به ایران نبود بلکه متعلق به جبهه مقاومت از مدیترانه تا شرق آسیا می باشد.لذا اکنون تمام پایگاه های نظامی آمریکا در منطقه مورد هدف ایران قرار دارند. بخشی از اهداف مورد حمله را مسئولان ایران تصمیم گیری می کنند و بخشی دیگر را همانگونه که سید حسن نصرالله اعلام کرد جبهه مقاومت در نقاط مختلف جهان اقداماتی را انجام خواهد داد.  بسیاری از آنها آتش به اختیار هستند و اینگونه نیست که منتظر دستور ایران باشند بلکه به روش خود دست به حمله می زنند.  اگر آمریکا به اقدام متقابل ایران پاسخ دهد و وارد سیاست پینگ پنگ شود کل منطقه وارد جنگی می شود که مسئول آن آمریکا خواهد بود.
کنعانی مقدم در خصوص واکنش عراق به اقدام جنایتکارانه ترامپ نیز گفت:امریکا می داند که حشدالشعبی در عراق که فرمانده آن ابومهدی المنهدس به شهادت رسیده است قطعا دست به انتقام خواهند زد و اقدامت عملیاتی بر علیه آمریکا انجام خواهند داد.لذا آمریکا چاره ای جز ترک خاک عراق ندارد در غیر این صورت در دسترس حملات جبهه مقاومت و ایران قرار خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سردار سلیمانی ترور آمریکا ایران ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۱۶۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین از حق مشروع ایران در پاسخ به اقدام صهیونیست‌ها حمایت می‌کند

وزیر دفاع چین در دیدار با وزیر دفاع کشورمان حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را محکوم کرد و گفت:ما از حق مشروع ایران در پاسخ به این اقدام حمایت می‌کنیم.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، امیر آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگ‌های در آستانه قزاقستان با وزیر دفاع چین دیدار و گفتگو کرد.

امیر آشتیانی در این دیدار ضمن تشکر از مواضع و دیدگاه‌های دولت چین در قبال تحولات منطقه به ویژه محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران گفت: تنش‌های اخیر در منطقه و شرایط اسفناک غزه نتیجه اقدامات بی ثبات ساز امریکا در منطقه و حمایت از رژیم کودک کش صهیونیستی است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سفر آیت الله رئیسی به کشور چین و امضای برنامه جامع مشارکت همکاری‌های دو طرف افزود: برای حل مسائل امنیتی منطقه‌ای و بین المللی، همکاری و همگرایی بیشتر طرفین ضرورت دارد.

وزیر دفاع چین در این دیدار با اشاره به تحولات منطقه غرب اسیا، حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را محکوم کرد و افزود: این عمل ناقض حقوق بین الملل است و ما از حق مشروع ایران در پاسخ به این اقدام حمایت می‌کنیم.

وزیر دفاع چین ضمن دعوت از وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران جهت شرکت در کنفرانس امنیتی پکن بر تداوم همکاری‌ها تاکید کرد.

وزیر دفاع چین در این دیدار خواستار آتش بس در نوار غزه و ارسال کمک‌های بشر دوستانه به آن منطقه شد.

وزیر دفاع چین همچنین بر گسترش روابط دفاعی و نظامی با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • الدفاعی: وعده صادق، پایان‌بخش توهم ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟
  • واکنش تند ایران به اقدام ۳کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم های جدید | انتقاد شدید از پارلمان اروپا | باید زمانی پاسخگو باشید!
  • حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در شمال عراق
  • همراهان منطقه‌ای آمریکا و اسرائیل صحنه را در «وعده صادق» باختند
  • چین از حق مشروع ایران در پاسخ به اقدام صهیونیست‌ها حمایت می‌کند
  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا