Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: مسئولیت عواقب ترور سپهبد سلیمانی و پیامد‌های آن بر عهده دولت آمریکا است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور شامگاه امروز در تماس تلفنی «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه با وی، با بیان اینکه امروز ملت ایران به خاطر جنایت آمریکا در غمی بزرگ قرار دارد، گفت: آمریکایی‌ها با ترور سپهبد سلیمانی یک اشتباه راهبردی بزرگ مرتکب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور اظهار امیدواری کرد تا همه کشور‌هایی که خواهان صلح و امنیت پایدار در جهان هستند در برابر این جنایت و اقدام تروریستی مواضع قاطعی اتخاذ کنند.

روحانی با بیان اینکه اهداف آمریکا از این اقدام تروریستی بی تردید محقق نشده و نتیجه‌ای معکوس برای آن‌ها خواهد داشت، افزود: بعد از این جنایت شاهد اتحاد و همبستگی ملت ایران بیش از هر زمان دیگر بودیم و همچنین ملت ایران و عراق بیش از پیش به هم نزدیک شده اند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه که شهید سپهبد سلیمانی به دعوت دولت عراق و برای ملاقات با نخست وزیر این کشور به بغداد سفر کرده بود، گفت: این اقدام آمریکا نقض حاکمیت عراق، اهانت به دولت و ملت این کشور و جنایتی بزرگ و نابخشودنی علیه ملت ایران بوده است.

روحانی با اشاره به مطالبه مردم ایران برای پاسخ به آمریکا، خاطرنشان کرد: مسئولیت عواقب این ترور و پیامد‌های آن بر عهده دولت آمریکا است.

رئیس جمهور با اشاره به تأسف و تأثر آزادی خواهان و مسلمانان جهان در شهادت سپهبد سلیمانی و تظاهرات عظیم آنان در بسیاری از کشور‌ها و حتی برخی شهر‌های اروپایی، افزود: آمریکایی‌ها باید بدانند که امروز امنیت و منافع آن‌ها در سرتاسر منطقه با شرایط خطرناکی مواجه است و نمی‌توانند از عواقب این جنایت بزرگ مصون بمانند.

روحانی با تاکید بر اینکه امنیت منطقه راهبرد اصلی ایران است، گفت: هدف سردار سلیمانی برقراری امنیت و ثبات پایدار در منطقه بود و او قهرمان مبارزه با تروریسم به شمار می‌رود.

رئیس جمهور با اشاره به تصمیم مهم پارلمان عراق در واکنش به اقدام تروریستی آمریکا، گفت: معتقدیم امنیت منطقه تنها توسط کشور‌های منطقه تامین می‌شود؛ هیچ کس از تنش در منطقه سودی نمی‌برد و بی ثباتی در این منطقه می‌تواند برای کل جهان خطرناک باشد.

روحانی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران هرگز به دنبال جنگ و ناامنی در منطقه نیست، اما نسبت به دفاع از حقوق و حاکمیت خود تردید نمی‌کند.

رئیس جمهور با تاکید بر مقاومت ملت ایران در ۲۰ ماه گذشته، تصریح کرد: در این مدت ایران به تعهدات خود پای بند بوده و آنچه در ۵ گام اخیر برداشته شده در چارچوب برجام بوده است؛ این در حالی است که طرف مقابل به تعهداتش عمل نکرده و این باعث عدم توازن در برجام شده است.

روحانی افزود: هر زمانی که طرف‌های مقابل به تعهدات خود عمل کنند، گام‌های برداشته شده از سوی ایران قابل بازگشت خواهد بود.

امانوئل مکرون نیز در این تماس تلفنی با بیان اینکه درک میکنم در چه شرایط تلخ و غم انگیزی با شما گفتگو می‌کنم، گفت: همه ما بسیار نگران صلح و ثبات در منطقه هستیم و اتفاقاتی که صورت گرفته می‌تواند باعث افزایش تنش و تشنج غیر قابل جبران شود.

رئیس جمهور فرانسه با اشاره به تعهد همیشگی آن کشور برای برقراری صلح و ثبات، از حوادث اخیر ابراز تاسف نموده و آمادگی خود را برای کمک به کاهش تنش‌ها اعلام کرد.

مکرون با اشاره به اهمیت برجام، گفت: فرانسه به تلاش‌های خود برای حفظ این توافق مهم بین المللی ادامه خواهد داد و از ایران نیز انتظار دارد که در همین جهت حرکت کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حسن روحانی امانوئل ماکرون انتقام سخت دشمنی آمریکا ترور قاسم سلیمانی جبهه مقاومت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۲۱۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از ایرانیان خارج از کشور از دغدغه‌های مهم دولت است

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست شورای هماهنگی رؤسای کارگروه‌های تخصصی شورای عالی ایرانیان خارج از کشور به ریاست حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه و جانشین رئیس جمهور در شورای عالی ایرانیان و با حضور دبیران کارگروه‌ها و نمایندگان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های ذیربط و همچنین رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه رفع مشکلات و پیگیری حمایت از ایرانیان خارج از کشور از دغدغه‌های مهم دولت و تأکیدات مستمر رئیس جمهور است، بر اهمیت برقراری ارتباط دوسویه با ایرانیان خارج از کشور از جمله از طریق رسانه دیجیتال تاکید کرد.

جانشین رئیس جمهور در شورای عالی ایرانیان در بخش دیگری از این نشست با تاکید بر درایت و تصمیم اقتدار آمیز مقام معظم رهبری در تأمین حداکثری امنیت ملی گفت: عملیات غرور آفرین وعده صادق که در چارچوب دفاع مشروع انجام شد موجب احساس غرور، همبستگی هموطنان ایرانی و ایرانیان خارج از کشور شد و فرصت مطلوبی برای همدلی آحاد ایرانیان در اقصی نقاط جهان فراهم آورده است.

کد خبر 6095373 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • اعتراف عجیب سیدمحمد خاتمی /مولوی سُنی فراری از مشهد در افغانستان کشته شد /بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی
  • اعلام حمایت کارمندان دولت بایدن از خیزش دانشجویان حامی فلسطین
  • حسینی: دولت سیزدهم به تقابل میدان و دیپلماسی اعتقادی ندارد
  • اعلام پذیرش دانشجویان و اساتید تعلیقی و اخراجی آمریکا، حرکتی هوشمندانه و انقلابی است
  • حمایت از ایرانیان خارج از کشور از دغدغه‌های مهم دولت است
  • اژه‌ای: حکومت وظایف و مسئولیت‌هایی را در قبال کارگران بر عهده دارد
  • دولت با کسی تعارف ندارد
  • ایران قوی مدیون خون شهدا
  • نگهداری تَک پلاک جرم است | مسئولیت ارتکاب جرم با پلاک مفقودی بر عهده کیست؟ | مالک خودرو ۲۴ ساعت مهلت اعلام مفقودی دارد
  • افزایش فشار دموکرات‌های آمریکا به بایدن؛ «نگذارید اسرائیل به رفح حمله کند»