Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرارو- سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد: بامداد امروز رزمندگان شجاع نیروی هوافضای سپاه در عملیاتی موفق به نام عملیات شهید سلیمانی با رمز «یا زهرا (س)» با شلیک ده‌ها فروند موشک زمین به زمین، پایگاه هوایی اشغالی ارتش تروریستی و متجاوز آمریکا موسوم به «عین الاسد» را در هم کوبیدند.

از سوی دیگر پنتاگون اعلام کرد: ایران بیش از ۱۲ موشک به سمت نیروهای آمریکایی و ائتلاف در عراق شلیک کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روشن است که این موشک‌ها از ایران شلیک شده و دستکم دو پایگاه میزبان نیروهای آمریکایی در الأسد و اربیل را هدف قرار داده است. در حال کار بر روی ارزیابی اولیه خسارت هستیم.

متن بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پی حمله موشکی به پایگاه آمریکا در عراق به این شرح است:

«امت اسلامی داغدار، ملت بزرگ و شهیدپرور ایران اسلامی

زمان تحقق وعده صادق فرارسید و به اذن خداوند متعال بامداد امروز در پاسخ به عملیات جنایتکارانه و تروریستی نیرو‌های متجاوز آمریکایی و انتقام ترور ناجوانمردانه و شهادت مظلومانه فرمانده قهرمان و فداکار نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سردار پرافتخار سپهبد پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش، رزمندگان شجاع نیروی هوافضای سپاه طی عملیاتی موفق به نام عملیات شهید سلیمانی، با رمز مقدس یا زهرا (س) با شلیک ده‌ها موشک فروند زمین به زمین، پایگاه هوایی اشغالی ارتش تروریستی و متجاوز آمریکا موسوم به عین‌الاسد را در هم کوبیدند؛ که جزئیات آن متعاقباً به استحضار ملت شریف ایران و آزادگان جهان اسلام خواهد رسید.

سپاه پاسداران انقلاب اسلام با تبریک این پیروزی بزرگ به امت اسلامی و مردم فداکار و عظیم الشان ایران اسلامی اعلام می‌دارد:

۱- به شیطان بزرگ، رژیم صفاک و مستکبر آمریکا هشدار می‌دهیم هر شرارت مجدد و یا تحرک و تجاوز دیگر با پاسخ‌های دردناک‌تر و کوبنده‌تری مواجه خواهد شد.
۲- به دولت‌های متحد آمریکا که پایگاه‌های خود را در اختیار ارتش تروریستی این کشور قرار داده‌اند اخطار داده می‌شود هر سرزمینی، به هر ترتیب مبدأ اقدامات خصمانه و تجاوزگرانه علیه جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد، هدف قرار خواهد گرفت.
۳- به هیچ وجه رژیم صهیونیستی را در این جنایات جدای از رژیم جنایتکار آمریکا نمی‌دانیم.
۴- به مردم آمریکا توصیه می‌کنیم برای پیشگیری از خسارت‌های بیشتر، سربازان آمریکایی را از منطقه فراخوانده و اجازه ندهند با نفرت‌افزایی روزافزون رژیم ضدمردمی حاکم بر ایالات متحده جان نظامیان آن کشور بیش از این به خطر افتد؛ و من نصر الا من عندالله العزیز الحکیم. ۱۸ دی ماه ۱۳۹۸
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی.»

گزارش لحظه به لحظه از آغاز انتقام سخت؛ حمله موشکی سپاه پایگاه آمریکایی عین‌الاسد

آیت‌الله جنتی: عملیات سپاه اول «بسم الله» بود ۱۸ دی ۱۳۹۸ ۱۲:۰۸

دبیر شورای نگهبان گفت: عملیات انتقامی سپاه تازه اول کار و بسم الله اخراج نیرو‌های آمریکایی از منطقه است.

آیت الله جنتی افزود: در این عملیات رزمندگان شجاع نیروی هوافضای سپاه با شلیک ده‌ها فروند موشک، پایگاه اشغالی ارتش تروریستی و متجاوز آمریکا موسوم به عین‌الاسد را در هم کوبیدند که این پایگاه نابود شده است.

وی گفت: این عملیاتی که بامداد امروز با نام عملیات سردار سلیمانی و با رمز یا زهرا (س) انجام شد تازه اول کار و بسم الله اخراج نیرو‌های آمریکایی از منطقه است و سایر مجاهدان محور مقاومت در عراق و حزب‌الله لبنان نیز بی‌کار نمی‌نشینند و انتقام خون پاک شهدا را می‌گیرند.

واکنش آلمان به حمله موشکی ایران ۱۸ دی ۱۳۹۸ ۱۱:۵۹

وزیر دفاع آلمان حملات موشکی ایران به دو پایگاه‌ آمریکایی‌ها در خاک عراق را به شدت محکوم کرد. پیشتر بریتانیا اقدام تلافی‌جویانه ایران علیه آمریکا را محکوم کرده بود.

توئیت سفیر ایران درلندن درباره انتقام سپاه ۱۸ دی ۱۳۹۸ ۱۱:۴۸

سفیر ایران در لندن: ایران در اقدامی در راستای دفاع از خود مندرج در منشور سازمان ملل متحد، به دو پایگاه نظامی آمریکا حمله کرد. ایران به دنبال تنش یا جنگ نیست.نیروهای مسلح ما کاملا آماده پاسخ قاطع به هرگونه ماجراجویی هستند. مردم و دولت ایران کاملا پشت سر نیروهای مسلح خود هستند.

 

واکنش عطاءالله مهاجرانی به انتقام سخت ایران از آمریکا ۱۸ دی ۱۳۹۸ ۱۱:۳۵

سید عطاءالله مهاجرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سید محمد خاتمی که اکنون در لندن به سر می‌برد پس از حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه عین‌الاسد آمریکا در عراق در توئیتی نوشت: «و کنتم مثل ما قلتم رجال الله فی المیدان... مطابق وعده، ایران انتقام گرفت. پیش از آن که پیکر پاک شهید سلیمانی در مزارش آرام بگیرد، به پایگاه عین‌الاسد، در همان ساعت و دقیقه شلیک پهپادها، حمله شد.»

مهاجرانی همچنین در توئیتی دیگر نوشت: «آمریکایی‌ها، به ویژه دلال جهانی دونالد ترامپ، تا می‌توانست کشور‌های عربی منطقه را سرکیسه کرد و دوشید تا دفاع موشکی بدهد. عربستان کارآمدی دفاع موشکی را در آرامکو دید و ارتش آمریکا در عین‌الأسد، به تعبیر مرحوم فخرالدین حجازی که سرود: موز را طاقتی اگر می‌بود/ کمر خویش راست می‌فرمود.»

روحانی به آمریکا: دست سلیمانی را از بدن قطع کردید پایتان از منطقه قطع خواهد شد ۱۸ دی ۱۳۹۸ ۱۱:۳۲

رئیس جمهوری اسلامی ایران در جلسه هیئت دولت، ساعاتی پس از حمله موشکی ایران به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد سخن گفت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی در جلسه هیات دولت خطاب به آمریکا تصریح کرد:دست سلیمانی را از بدن قطع کردید پایتان از منطقه قطع خواهد شد.

 

رهبر انقلاب: وحدت باید محفوظ بماند ۱۸ دی ۱۳۹۸ ۱۱:۲۸

رهبر معظم انقلاب:

وحدتی که در زیر تابوت شهید سلیمانی و شهدای همراهش حاصل شد، باید محفوظ بماند. جهت گیری مردم باید تکریم از شهدا و مردان انقلاب و ارزش های انقلاب باشد. همه بدانیم دشمنی فصلی نیست بلکه ذاتی و همیشگی است. ما به لحاظ سیاسی، اقتصادی، نظامی و امنیتی خود را قوی کنیم تا دشمن نتواند ضربه بزند. اینکه عده‌ای خیال کنند اگر ما کوتاه بیایم، آمریکا از اقداماتش دست برمی‌دارد، اشتباه فاحشی است. عده‌ای می‌گویند کاری نکنید آمریکا عصبانی شود. اما دشمن از جوانان عرصه علم، جهاد، خدمت و عرصه نظامی عصبانی است. مصوبه دیروز مجلس مصوبه خیلی خوبی بود، مصوبه پارلمان عراق هم بسیار خوب بود امیدوارم خدا به همه این ها توفیق بدهد تا این راه را ادامه دهند. رهبر انقلاب: بايد حضور آمريكايی‌ها در منطقه تمام شود ۱۸ دی ۱۳۹۸ ۱۱:۰۸

رهبر معظم انقلاب در جمع مردم قم تاکید کردند:

حالا وظیفه ما چیست؟ بحث انتقام و اینها بحث دیگری است. حالا یک سیلی دیشب به اینها زده شد. این مسئله دیگری است. آنچه در مقام مقابله مهم است؛ کارهای نظامی به این شکل کفایت آن را نمی‌کند. آنچه مهم است بایستی حضور فسادبرانگیز آمریکا در این منطقه تمام شود. آنها در این منطقه جنگ آوردند اختلاف و فتنه و ویرانی آوردند. خراب شدن زیربناها را آوردند؛ البته هرجا قدم گذاشتند در دنیا همینطور عمل کردند.ما فعلا منطقه خودمان جلوی چشم ماست. اصرار هم دارند که همین فساد و ویرانگری را نسبت به ایران عزیز و جمهوری اسلامی هم داشته باشند. هی اصرار می‌کنند این مسئله مذاکره و نشستن پشت میز و اینها مقدمه‌ی دخالت‌ها و حضورهاست. این باید به پایان برسد. این منطقه قبول نمی‌کند حضور آمریکا را در کشورهای منطقه. ملت‌های منطقه قبول نمی‌کنند. دولتهای برخاسته از ملتها بدون تردید قبول نمی کنند. آنچه وظیفه ما به عنوان مردم و جمهوری اسلامی است: اولاً دشمن شناسی است و در مقابل دشمن اشتباه نکنیم. نگوییم که همه می‌دانیم؛ بلکه همه میدانید که دشمن آمریکا و استکبار و صهیونیسم است اما تلاش وسیعی دارد انجام می شود که این قضیه را برعکس و نظر مردم را برعکس کنند. تجلیل رهبر انقلاب از شهید سلیمانی ۱۸ دی ۱۳۹۸ ۱۰:۵۷

رهبر معظم انقلاب امروز در جمع مردم قم درباره شهید سلیمانی اظهار کردند:

این روزها خیلی درباره شهید سلیمانی این رفیق خوب و عزیز و خوشبخت ما صحبت درستی شده است. شهید هم شجاع بود هم با تدبیر بود. برخی جماعت دارند اما تدبیر لازم را ندارند برخی اهل تدبیر اند اما اهل عمل نیستند. شهید دل وجگر داشت و به دهان خطر می رفت. او با تدبیر بود، فکر می کرد، منطق داشت برای کارهایش. تدبیر و شجاعت در میدان سیاست هم داشت. سخنش اثرگذار و قانع کننده بود. از همه بالاتر، بااخلاص بود. ابزار شجاعت و تدبیر را برای خدا خرج می کرد. یک فرمانده جنگاور مسلط بر عرصه نظامی بود و به شدت مراقب حدود شرعی بود. در میدان جنگ، برخی حدود شرعی را فراموش می کنند اما او مراقب بود. جایی که نباید سلاح به کار می‌رفت، سلاح به کار نمی برد، احتیاط هایی می‌کرد که خیلی ها آن را لازم نمی دانستند. به دهان خطر می رفت اما مراقب جان سربازانش بود. در مسائل داخل کشور، اهل حزب و جناح نبود ،اما به شدت انقلابی بود. انقلابی گری خط قرمز قطعی او بود. بعضی سعی نکنند این را کمرنگ کنند. ذوب در انقلاب بود، پایبند به خط امام و انقلاب بود. شاید برخی دوستان ندانند ولی دشمنان خوب می دانند که او با کمک به ملت های منطقه توانست همه نقشه های نامشروع آمریکا در غرب آسیا را خنثی کند. نقشه آمریکا در مورد فلسطین این بود که آنقدر آنها را در ضعف نگه دارند که نتوانند دم از مقاومت بزنند اما او دست فلسطینی ها را پر کرد. کاری کرد که بتوانند مقاومت کنند. برادران فلسطینی مکرر پیش بنده این را شهادت داده اند. در جلسه ای که با مسولان داشتیم، حاج قاسم گوشه ای می نشست که دیده نمی شد. باید می‌گشت تا او را پیدا کرد. نقشه آمریکا در سوریه، عراق، لبنان با کمک این شهید خنثی شد. شبکه‌های خبری بین‌المللی در حال پخش زنده سخنرانی رهبر انقلاب هستند ۱۸ دی ۱۳۹۸ ۱۰:۵۶

قیمت جهانی طلا و نفت افزایش یافت ۱۸ دی ۱۳۹۸ ۱۰:۵۱

بهای هر انس طلا در بازارهای جهانی در پی حملات موشکی ایران به پایگاه‌های آمریکا در عراق با ۳۷ دلار افزایش به ۱۶۰۵ دلار و ۶۵ سنت درهرانس افزایش یافت.

حمله موشکی به پایگاه‌های آمریکا در عراق واکنش سریع بازارهای اقتصادی را نیز در پی داشت.

هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا لحظاتی بعد از حمله موشکی ایران، ۴.۵۳ درصد ترقی کرد و به ۶۵ دلار و ۵۳ سنت رسید.

بازار سهام ژاپن، نیکی، ۲.۴ درصد یا ۵۷۶ واحد سقوط کرد و به زیر ۲۳ هزار واحد رسید.

نظارت رهبر انقلاب بر عملیات انتقام ۱۸ دی ۱۳۹۸ ۱۰:۴۸

خبرگزای ایسنا نوشت: بنا بر اخبار حضرت آیت الله خامنه‌ای بر عملیات موشکی ایران علیه پایگاه‌های آمریکا نظارت داشته‌اند.

نخستین واکنش بازارهای آسیایی به انتقام سخت سپاه ۱۸ دی ۱۳۹۸ ۱۰:۴۴

بازارهای آسیایی در آستانه گشایش با خبر پاسخ انتقامی موشکی سپاه پاسداران به مواضع نیروهای آمریکایی در پایگاه عین الاسد آمریکا مواجه شدند و فضای معاملات کاملا تحت تاثیر وقایع این حمله قرار گرفت.

در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد کاملا منفی داشتند تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با ریزش ۱.۶۸ درصدی تا سطح ۲۳ هزار و ۱۸۰.۸۰ واحدی پایین رفت و شاخص " هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ با ریزش ۱.۱۹ درصدی به ۲۷ هزار و ۹۸۵.۴۲ واحد رسید.

در چین شاخص " شانگ‌های کامپوزیت " با کاهش ۱.۳۱ درصدی در سطح ۴۱۰۵.۷۵ واحد بسته شد. در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۰.۱۳ درصد کاهش و ایستادن در سطح ۶۸۱۷.۶۰ واحدی به کار خود خاتمه داد. در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن صعودی بود.

یوشیریو اوگاوا، استراتژیست ارشد بورس توکیو گفت: معامله گران با خبر امروز کاملا شوکه شدند چرا که ایران خیلی سریع تر از چیزی که خیلی‌ها فکر می‌کردند پاسخ داد. وی افزود: اکنون همگی دست به عصا شده اند و تقاضا برای خرید دارایی‌های امن خیلی بالا رفته است.

جینگ یی پن، تحلیلی‌گر بانک " آی جی" نوشت: سرمایه گذاران در حال ارزیابی احتمال تشدید تنش ها هستند.

آغاز سخنرانی فرمانده کل قوا بعد از عملیات انتقام سخت سپاه ۱۸ دی ۱۳۹۸ ۱۰:۳۸

سخنان فرمانده معظم کل قوا در جمع هزاران نفر از مردم قم در حسینیه امام خمینی(ره) آغاز شد.

پس از شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همچنین عملیات گسترده نظامی ایران و محور مقاومت علیه تروریست‌های ارتش آمریکا، این اولین سخنرانی رهبر انقلاب در یک جمع عمومی است .

ریچارد هاس: ترامپ اعلام کند برای رفع تحریم‌های ایران آمادگی دارد ۱۸ دی ۱۳۹۸ ۱۰:۳۵

رئیس اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا: وزیر خارجه ایران گفت کشورش نه به دنبال تشدید تنش است و نه جنگ. بیانیه ترامپ نیز فرصتی برای تکرار این موضع (ظریف) است.

ریچارد هاس افزود: او باید بگوید ایالات متحده به دنبال تغییر رژیم نیست و همزمان با اینکه خویشتنداری واقعی در برنامه هسته‌ای، موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران ایجاد شود، برای برداشتن تحریم‌ها آمادگی دارد./فارس

 

پخش زنده بیانات مهم رهبر معظم انقلاب تا دقایقی دیگر ۱۸ دی ۱۳۹۸ ۱۰:۲۴

بیانات مهم رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از مردم قم تا دقایقی دیگر به صورت زنده پخش می‌شود.

 این بیانات به صورت زنده از شبکه یک و خبر سیمای جمهوری اسلامی پخش می شود.

گفت و گوی تلویزیونی روحانی تا دقایقی دیگر ۱۸ دی ۱۳۹۸ ۱۰:۰۸

ارتش عراق: ۲۲ موشک به عراق شلیک شد ۱۸ دی ۱۳۹۸ ۱۰:۰۶

ارتش عراق ضمن بیان اینکه در عملیات موشکی ایران علیه نیروهای آمریکایی، ۲۲ موشک به عراق شلیک شد، اعلام کرد هیچ عراقی آسیب ندیده است.

ارتش عراق همچنین اعلام کرد ۱۷ فروند موشک بر سر پایگاه عین الاسد فرود آمده و ۵ فروند نیز به اربیل اصابت کرده است.


هشدار دولت هند درباره سفر به عراق ۱۸ دی ۱۳۹۸ ۰۹:۵۲

دولت هند روز چهارشنبه ساعاتی بعد از حمل موشکی ایران به دو پایگاه آمریکایی‌ها در عراق از شهروندان خود خواست از سفرهای غیرضروری به عراق خودداری کنند. وزارت خارجه هند در بیانیه‌ای از اتباع این کشور که ساکن عراق هستند خواست هشیار باشند و از سفر داخل خاک عراق خودداری کنند.

سرلشکر باقری: هر گونه شرارت جدید آمریکا پاسخی کوبنده‌تر و قاطع‌تر خواهد داشت ۱۸ دی ۱۳۹۸ ۰۹:۲۹

سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با صدور بیانیه‌ای در پی عملیات مقتدرانه شب گذشته دلاورمردان نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به سردمداران کج فهم رژیم تروریستی ایالات متحده آمریکا اعلام کرد: عملیات غرورآفرین شب گذشته تنها بیانگر گوشه‌ای از توانمندی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و در پاسخ به اقدام تروریستی رژیم امریکا در به شهادت رساندن شهید بزرگوار سردار سپهبد پاسدار قاسم سلیمانی می‌باشد و هرگونه شرارت جدید امریکا با پاسخی قوی‌تر، کوبنده‌تر و با وسعت بیشتر مواجه خواهد شد.

وی تاکید کرد: اینک وقت آن رسیده است تا سردمداران شرور ایالات متحده با درک توانمندی جمهوری اسلامی ایران در گستره‌ی وسیعی از جغرافیای جهان، روشی اصولی را اتخاذ کرده و هر چه سریع‌تر نیروهای ارتش تروریستی خود را از منطقه خارج نمایند.

سفر نخست وزیر ژاپن به خاورمیانه لغو شد ۱۸ دی ۱۳۹۸ ۰۹:۲۱

قرار بود نخست وزیر ژاپن طی روزهای آتی به کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله عربستان، امارات و عمان سفر کند که در پی حملات موشکی سپاه به پایگاه نیروهای آمریکایی در عراق این سفر را لغو کرد.

کانادا تعدادی از نیروهایش در عراق را به کویت منتقل می‌کند ۱۸ دی ۱۳۹۸ ۰۹:۲۱

جاناتان فانس، رئیس ستاد ارتش کانادا گفت: برخی نظامیان کانادایی در عراق که تعدادشان ۵۰۰ تن است به صورت موقت به دلایل امنیتی به کویت منتقل خواهند شد.

وی در نامه‌ای به خانواده‌های نظامیان گفت: طی روزهای آینده در راستای برنامه‌ریزی ائتلاف آمریکا و پیمان ناتو برخی از نیروهایمان به صورت موقتی به کویت منتقل خواهد شد. ما برای تضمین سلامتی و امنیتشان تلاش خواهیم کرد.

پیش از این ناتو از خارج کردن نیروهایش از عراق به صورت موقتی خبر داده بود.

از سوی دیگر فرانسه اعلام کرد هیچ برنامه‌ای برای کاهش نیروهایش در عراق ندارد.

محسن رضایی: دست ایران روی ماشه است ۱۸ دی ۱۳۹۸ ۰۹:۱۲

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تا چند ساعت آینده همه تلفات، حمله موشکلی ایران به عین الاسد را اعلام خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه اقتدار و حیثیت آمریکا موشک باران شد، گفت: بزودی آماری از تلفات تجهیزاتی و انسانی وارده شده به آمریکایی‌ها اعلام خواهد شد. ما ثبت کردیم که آمریکا با این همه تجهیزات پیشرفته و آماده‌باش نتوانستند از سامانه‌های خود استفاده کنند.

رضایی با تاکید بر اینکه دستمان روی ماشه است گفت: اگر آمریکایی‌ها خطایی کنند فوران خشم و نیروهای انقلاب را خواهند دید.

پرواز گسترده پهپادها و بالگردها بر فراز بغداد ۱۸ دی ۱۳۹۸ ۰۹:۰۹

سایت شبکه اسکای نیوز گزارش داد در پی حملات موشکی به پایگاه عین الاسد واقع در استان الانبار در غرب عراق هلی‌کوپترهای آپاچی و پهپادها به پرواز درآمدند.

شبکه المیادین نیز گزارش داده است، در پی پاسخ موشکی ایران به حمله اخیر آمریکا به کاروان حشد شعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد گروه‌های مقاومت عراق نیز به حالت آماده باش امنیتی درآمدند.

 

پلوسی خطاب به ترامپ: تحریکات غیرضرور را پایان دهید ۱۸ دی ۱۳۹۸ ۰۹:۰۵

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به حملات موشکی ایران علیه مواضع کشورش در عراق گفت از ایران خواست تا به خشونت پایان دهد و به دولت ترامپ نیز تاکید کرد تا تحریکات غیرضرور را متوقف کند.

 نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در توئیتی نوشت: از نزدیک اوضاع را رصد می کند. ما باید از امنیت اعضای ارتش مطمئن شویم که شامل پایان تحریکات غیرضرور از جانب دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و درخواست برای پایان خشونت‌ها از سوی ایران است. آمریکا و جهان نمی‌تواند جنگ را تاب بیاورد.

 

اولین برآورد از تلفات آمریکا در پایگاه عین الاسد ۱۸ دی ۱۳۹۸ ۰۸:۴۴

یک مقام آگاه در اطلاعات سپاه از حجم تلفات گسترده آمریکایی ها در حمله موشکی ایران خبر داد.

وی گفت: مطابق گزارشات دقیق منابع ما در منطقه تا این لحظه دست کم ۸۰ نظامی آمریکایی کشته و حدود ۲۰۰ نفر زخمی شده‌اند که زخمی‌ها بلافاصله با بالگرد از این پایگاه بیرون برده شده‌اند.

وی افزود: پایگاه عین الاسد یک مجموعه راهبردی برای آمریکا بوده که پشتیبانی از هواپیماهای بدون سرنشین دراین پایگاه انجام می شده است.

این مقام آگاه افزود: ۲۰ نقطه حساس این پایگاه توسط ۱۵ موشکی که شلیک شد مورد اصابت قرار گرفت و تعداد قابل توجهی پهپاد و بالگرد منهدم شد.

وی گفت: به رغم آماده باش کامل آمریکایی ها پدافند آنها نتوانست هیچ عکس العملی نشان دهد.

این منبع آگاه افزود: ۱۰۴ نقطه حساس از مواضع آمریکا در منطقه شناسایی شده که به محض اولین خطای آمریکایی‌ها منهدم خواهد شد

واکنش سفارت آمریکا در امارات به حملات موشکی سپاه پاسداران ۱۸ دی ۱۳۹۸ ۰۸:۳۱

سخنگوی سفارت آمریکا در امارات به حملات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران علیه پایگاه های آمریکایی در عراق بعد از شهادت سردار سلیمانی واکنش نشان داد.

وی مدعی شد که اوضاع امنیتی نیروهای آمریکایی در امارات بعد از این حملات تغییری نکرده است.

در همین خصوص وزیر انرژی امارات نیز ابراز امیدواری کرد که منطقه شاهد تنش دیگری نباشد.

واکنش وزارت خارجه بریتانیا ۱۸ دی ۱۳۹۸ ۰۸:۲۷

یک مقام وزارت خارجه بریتانیا درباره حملات موشکی ایران به پایگاه‌های آمریکایی در عراق گفت: "ما به صورت اضطراری در حال روشن کردن جزییات واقعه هستیم. اولین اولویت ما امنیت نیروهای بریتانیایی است."

شادی مردم پس از حمله به پایگاه‌های آمریکایی ۱۸ دی ۱۳۹۸ ۰۸:۲۳

ویدئویی که از لحظه برخورد شماری از موشک‌ها با پایگاه عین الأسد ۱۸ دی ۱۳۹۸ ۰۸:۲۱ کد ویدیو دانلود فیلم اصلی توییت سخنگوی دولت: به دنبال جنگ نیستیم ۱۸ دی ۱۳۹۸ ۰۸:۰۴

علی ربیعی در توئیتی نوشت: "از عملیات موفق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای تحقق وعده صادق تشکر و حمایت می‌کنیم. به همان جایی که حمله از آن صورت گرفته بود پاسخ مشروع داده شد.ما به دنبال جنگ نبوده‌ایم اما هر تجاوز دیگری پاسخ سخت‌تر و کوبنده‌ترخواهد گرفت."

پیام مشاور روحانی برای آمریکا و سعودی‌ها ۱۸ دی ۱۳۹۸ ۰۸:۰۱

حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس جمهوری در حساب کاربری خود در توئیتر با اشاره به انتقام سخت و پاسخ جمهوری اسلامی ایران به اقدام آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد پاسدار قاسم سلیمانی و تعدادی از هم‌رزمان او و موشک باران یکی از پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق (پایگاه عین الاسد) نوشت:«هر اقدام نامطلوب نظامی از سوی آمریکا در سطح منطقه با یک جنگ تمام عیار منطقه روبرو می‌شود. سعودی‌ها اما می‌توانند مسیری متفاوت را طی کنند؛ آنها می‌توانند صلح کامل داشته باشند.»

اسپر: آمریکا آماده پایان هر جنگی با ایران است ۱۸ دی ۱۳۹۸ ۰۸:۰۰

وزیر دفاع آمریکا در توییتی نوشت: آمریکا آماده خاتمه دادن به هر جنگی با ایران است.

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا پس از پاسخ موشکی ایران به پایگاه‌های نیروهای اشغالگر آمریکایی در عراق، در توییتر نوشت: آمریکا آماده پایان هر گونه جنگی با ایران است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد که بامداد امروز(چهارشنبه) رزمندگان شجاع نیروی هوافضای سپاه در عملیاتی موفق به نام عملیات شهید سلیمانی با رمز «یا زهرا (س)» با شلیک ده‌ها فروند موشک زمین به زمین، پایگاه هوایی اشغالی ارتش تروریستی و متجاوز آمریکا موسوم به «عین الاسد» را در هم کوبیدند.

بارزانی: راه‌هایی برای کاهش تنش را به پامپئو پیشنهاد کردم ۱۸ دی ۱۳۹۸ ۰۷:۳۵

رئیس دولت محلی کردستان عراق گفت در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر خارجه عراق، راه‌هایی برای کاهش تنش با ایران را به پامپئو پیشنهاد کرده است.

«مسرور بارزانی» نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق روز چهارشنبه گفت در تماس تلفنی با «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا، با وی در مورد تحولات اخیر منطقه گفت‌وگو کرده است.

وی ساعاتی بعد از پاسخ موشکی جمهوری اسلامی ایران به آمریکا، در توییتر نوشت: «در تماس تلفنی امروز صبح با وزیر خارجه پامپئو، در مورد تحولات کنونی عراق رایزنی کردیم.»

بارزانی افزود: «من همچنین راه‌هایی را برای کاستن از تنش و مهار اوضاع، پیشنهاد کردم.»

همزمان، پامپئو نیز گفته است که در گفت‌وگویش با بارزانی، او در جریان حمله موشکی ایران به مواضع آمریکا از جمله در اربیل، قرار داده است.

چین پروازهایش بر فراز منطقه خاورمیانه را تعلیق کرد ۱۸ دی ۱۳۹۸ ۰۷:۲۲

شرکت هواپیمایی چاینا ایرلاینز تایوان اعلام کرد، هواپیماهای این شرکت به دلیل تنش منطقه‌ای بر فراز ایران و عراق پرواز نخواهند داشت.

به گزارش ایسنا، سایت النشره به نقل از رسانه‌های بین‌المللی گزارش داد، چین اعلام کرده پروازهایش بر فراز آسمان عراق و ایران را به حالت تعلیق در آورده است.

پیشتر خطوط هوایی سنگاپور نیز تمام پروازهایش در در حریم هوایی ایران را به حریم هوایی دور از منطقه تغییر داده بود.

اداره پروازهای فدرال آمریکا گفت، شرکت‌های هواپیمایی آمریکا نیز پرواز در حریم هوایی عراق و ایران را ممنوع کرده‌اند.

واکنش محسن رضایی به انتقام سخت سپاه از آمریکا ۱۸ دی ۱۳۹۸ ۰۷:۱۹

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در حساب شخصی خود در توییتر به حملات موشکی سپاه پاسداران به پایگاه عین الاسد واکنش نشان داد.

محسن رضایی در حساب شخصی خود در توییتر نوشت: بسم رب الشهدا. اول انتقام را با دهها موشک آغاز کردیم و بعد برادرم را به خاک سپردیم.

گفت‌وگوی پمپئو با نخست‌وزیر کردستان عراق ۱۸ دی ۱۳۹۸ ۰۷:۱۸

درپی عملیات تلافی جویانه ایران، وزیر خارجه آمریکا با نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق تلفنی گفت‌وگو کرد.

به گزارش الجزیره، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در تماسی تلفنی با نخست وزیر اقلیم کردستان گفت وگو کرد تا از آخرین تحولات حملات ایران به پایگاه‌های آمریکایی که یکی از آن‌ها در اربیل است مطلع شود.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد که بامداد امروز(چهارشنبه) رزمندگان شجاع نیروی هوافضای سپاه در عملیاتی موفق به نام عملیات شهید سلیمانی با رمز «یا زهرا (س)» با شلیک ده‌ها فروند موشک زمین به زمین، پایگاه هوایی اشغالی ارتش تروریستی و متجاوز آمریکا موسوم به «عین الاسد» را در هم کوبیدند.

العربیه از زخمی شدن شماری آمریکایی در پایگاه عین الاسد خبر داد ۱۸ دی ۱۳۹۸ ۰۷:۱۰

شبکه العربیه الحدث بامداد امروز چهارشنبه به نقل از منابع رسانه‌ای از زخمی شدن شماری از نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد در نتیجه اصابت موشک[های ایران] خبر داد.

شبکه العربیه در خبر کوتاه دیگری نیز اعلام کرد که در پایگاه نظامی در اربیل که هدف قرار گرفته است، هیچ خسارت انسانی گزارش نشده است.

پایگاه هوایی عین الاسد یک فرودگاه نیروی نظامی در استان الانبار در غرب عراق است و در ۱۰۸ کیلومتری غرب «الرمادی» مرکز استان الانبار قرار دارد. در سال ۲۰۰۳، تفنگداران آمریکایی این پایگاه را اشغال کردند و تا سال ۲۰۱۱ در آن باقی ماندند. عین الاسد دومین پایگاه هوایی بزرگ عراق است. در پایان سال ٢٠١٤، به بهانه مبارزه با داعش، بار دیگر این پایگاه تحت اختیار نظامیان آمریکایی حاضر در ائتلاف بین‌المللی ضد داعش قرار گرفت.

در همین ارتباط، یک سخنگوی پنتاگون به روزنامه «واشنگتن‌پست» گفته است که هنوز اطلاعات دقیقی در مورد اینکه آیا نظامیان آمریکایی در حمله ایران کشته شده‌اند، وجود ندارد.

یک مقام آمریکایی هم که نامش فاش نشده در گفت‌وگو با خبرگزاری «آسوشیتدپرس» مدعی شده است که اگر در این حملات کسی هم کشته شده باشد، تعداد کشته‌ها اندک است.

جو بایدن: برای سربازان آمریکایی دعا می‌کنیم ۱۸ دی ۱۳۹۸ ۰۷:۰۹

معاون اوباما رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت: فعلا درباره حملات ایران به پایگاه‌های نظامی این کشور در عراق اظهارنظر نمی‌کنم.

به گزارش ایسنا، جو بایدن معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا و یکی از نامزدهای پیشتاز در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور در سال ۲۰۲۰ در توییتر گفت: فعلا درباره حملات چهارشنبه علیه پایگاه‌های این کشور اظهارنظر نمی‌کنم.

وی گفت: تا زمانی که اطلاعات بیشتری منتشر نشود قصد ندارم درخصوص این اخبار اظهارنظر کنم. اما یک چیز را خواهم گفت: ما برای سربازان و اتباع آمریکایی در خارج از کشور دعا می‌کنیم.

بامداد امروز رزمندگان شجاع نیروی هوافضای سپاه در عملیاتی موفق به نام عملیات شهید سلیمانی با رمز «یا زهرا (س)» با شلیک ده‌ها فروند موشک زمین به زمین، پایگاه هوایی اشغالی ارتش تروریستی و متجاوز آمریکا موسوم به «عین الاسد» را در هم کوبیدند.

شرمن به خطاب به ترامپ: وقت تکبر نیست ۱۸ دی ۱۳۹۸ ۰۶:۵۷

نماینده ارشد آمریکا در مذاکرات هسته‌ای به توییت منفعلانه ترامپ پس از عملیات انتقام جویانه سپاه واکنش نشان داد.

وندی شرمن در توییتی نوشت: همه چیز خوب است؟؟ اوضاع جدی است، وقت تکبر نیست.

رییس جمهور آمریکا در توییتی منفعلانه در پی انتقام سخت ایران از تروریست‌های آمریکایی در پایگاه عین الاسد در عراق نوشت: همه چیز خوب است! از ایران موشک‌هایی به دو پایگاه نظامی واقع در عراق شلیک شده است. ارزیابی تلفات و خسارات الان در جریان است. تا الان همه چیز خوب بوده! ما قدرتمندترین و مجهزترین ارتش کل جهان را داریم! فردا صبح بیانیه‌ای صادر می‌کنم.

روانچی: ایران اقدامات لازم و متناسب علیه هرگونه تهدید یا استفاده از زور اتخاذ خواهد کرد ۱۸ دی ۱۳۹۸ ۰۶:۵۶

نماینده ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به دبیر کل سازمان ملل اعلام کرد: ایران اقدامات لازم و متناسب علیه هرگونه تهدید یا استفاده از زور اتخاذ خواهد کرد.

در نامه مجید تخت روانچی به آنتونیو گوترش و رییس شورای امنیت سازمان ملل آمده است: ایران اقدامات لازم و متناسب علیه هرگونه تهدید یا استفاده از زور اتخاذ خواهد کرد. این اقدامات در سازگاری کامل با حق ذاتی ایران ذیل ماده ٥١ منشور ملل متحد بوده و این حق را در صورت لزوم اعمال خواهد کرد.

انهدام هواپیمای آمریکایی در پایگاه عین الاسد ۱۸ دی ۱۳۹۸ ۰۶:۵۴

برخی رسانه از انهدام هواپیمای آمریکایی درپی حمله ایران خبردادند.

خبرگزاری الغد اعلام کرد که درپی حملات تلافی جویانه ایران در پاسخ به ترور سردار سلیمانی یک هواپیمای آمریکایی در پایگاه عین الاسد در آتش سوخته است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد که بامداد امروز(چهارشنبه) رزمندگان شجاع نیروی هوافضای سپاه در عملیاتی موفق به نام عملیات شهید سلیمانی با رمز «یا زهرا (س)» با شلیک ده‌ها فروند موشک زمین به زمین، پایگاه هوایی اشغالی ارتش تروریستی و متجاوز آمریکا موسوم به «عین الاسد» را در هم کوبیدند.

سنتکام: 15 موشک به پایگاه‌های ما شلیک شد ۱۸ دی ۱۳۹۸ ۰۶:۳۷

فرمانده مرکزی آمریکا (سنتکام) اعلام کرد که ایران 15 موشک به پایگاه‌های میزبان نیروهای آمریکایی در عراق شلیک کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه المنار، فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا سنتکام در توییتر خود با اعلام این خبر اشاره‌ای به تلفات یا خسارات این حمله موشکی موفق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نکرده است.

سپاه پاسداران صبح امروز در اقدامی انتقام‌جویانه پایگاه عین الأسد در عراق را هدف حمله موشکی قرار داد.

ترامپ: ارزیابی تلفات و خسارات در جریان است ۱۸ دی ۱۳۹۸ ۰۶:۳۶

دونالد ترامپ در توئیتی منفعلانه در پی انتقام سخت ایران گفت: ارزیابی تلفات و خسارات در جریان است.

رییس جمهور آمریکا در توییتی منفعلانه در پی انتقام سخت ایران از تروریست‌های آمریکایی در پایگاه عین الاسد در عراق نوشت: همه چیز خوب است! از ایران موشک‌هایی به دو پایگاه نظامی واقع در عراق شلیک شده است. ارزیابی تلفات و خسارات الان در جریان است. تا الان همه چیز خوب بوده! ما قدرتمندترین و مجهزترین ارتش کل جهان را داریم! فردا صبح بیانیه‌ای صادر می‌کنم.

اولین سخنرانی عمومی رهبر انقلاب پس از شهادت حاج قاسم و آغاز انتقام سخت ۱۸ دی ۱۳۹۸ ۰۶:۳۲

فرمانده معظم کل قوا صبح امروز چهارشنبه ۱۸ دیماه به مناسبت سالروز قیام تاریخ‌ساز مردم قم در ۱۹ دی ۱۳۵۶ در جمع هزاران نفر از مردم قم در حسینیه امام خمینی(ره) سخنرانی خواهند کرد.

پس از شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همچنین عملیات گسترده نظامی ایران و محور مقاومت علیه تروریست‌های ارتش آمریکا، این اولین سخنرانی رهبر انقلاب در یک جمع عمومی است که بسیار مهم ارزیابی می‌شود.

مشاور روحانی: هر اقدام نامطلوب نظامی از سوی آمریکا منطقه را با جنگ تمام عیار روبرو می‌کند ۱۸ دی ۱۳۹۸ ۰۶:۲۱

مشاور رئیس جمهوری با اشاره به موشک باران یکی از پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق توسط جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به اقدام اخیر ایالات متحده در به شهادت رساندن سردار سپهبد پاسدار قاسم سلیمانی و تعدادی از هم‌رزمان او یادآور شد: هر اقدام نامطلوب نظامی از سوی آمریکا در سطح منطقه با یک جنگ تمام عیار منطقه روبرو می‌شود.

حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس جمهوری در حساب کاربری خود در توئیتر با اشاره به انتقام سخت و پاسخ جمهوری اسلامی ایران به اقدام آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد پاسدار قاسم سلیمانی و تعدادی از هم‌رزمان او و موشک باران یکی از پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق (پایگاه عین الاسد) نوشت:

«هر اقدام نامطلوب نظامی از سوی آمریکا در سطح منطقه با یک جنگ تمام عیار منطقه روبرو می‌شود.

سعودی‌ها اما می‌توانند مسیری متفاوت را طی کنند؛ آنها می‌توانند صلح کامل داشته باشند.»

ظریف: از خودمان در برابر هر تهاجمی دفاع می‌کنیم ۱۸ دی ۱۳۹۸ ۰۶:۲۰

محمد جواد ظریف تصریح کرد: ما به دنبال تشدید تنش یا جنگ نیستیم، اما از خودمان در برابر هر تهاجمی دفاع می‌کنیم.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در توئیتی با اشاره به انتقام سخت ایران از تروریست‌های آمریکایی در پایگاه عین الاسد در عراق نوشت: ایران منطبق با بند ۵۱ منشور ملل متحد، اقدامات متناسبی در دفاع از خود انجام داد و پایگاهی را که از آن حمله بزدلانه علیه شهروندان و مقام‌های ارشد ما انجام شده بود هدف قرار داد.

وی تصریح کرد: ما به دنبال تشدید تنش یا جنگ نیستیم، اما از خودمان در برابر هر تهاجمی دفاع می‌کنیم.

هیچ شهروند عراقی در حملات موشکی ایران به پایگاه‌های آمریکایی آسیب ندیده است ۱۸ دی ۱۳۹۸ ۰۶:۰۹

المیادین به نقل از یک منبع مسئول عراقی اعلام کرد: هیچ شهروند عراقی در حملات موشکی به پایگاه‌های آمریکایی آسیب ندیده‌ است.

این منبع تاکید کرده است که هیچ شهروند عراقی در حملات موشکی تلافی‌جویانه به پایگاه‌های نظامی آمریکا آسیب ندیده است و ادعاهای آمریکایی‌ها مبنی بر هدف قرار گرفتن شهروندان عراقی را تکذیب کرد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد: بامداد امروز رزمندگان شجاع نیروی هوافضای سپاه در عملیاتی موفق به نام عملیات شهید سلیمانی با رمز «یا زهرا (س)» با شلیک ده‌ها فروند موشک زمین به زمین، پایگاه هوایی اشغالی ارتش تروریستی و متجاوز آمریکا موسوم به «عین الاسد» را در هم کوبیدند.

توقف پروازهای غیرنظامی آمریکا در منطقه درپی حمله سپاه به عین‌الاسد ۱۸ دی ۱۳۹۸ ۰۶:۰۷

در پی عملیات انتقام جویانه سپاه پاسداران و حمله با مواضع آمریکایی در عراق، واشنگتن تمامی پروازهای مسافربری خود بر فراز منطقه را متوقف کرد.

سازمان هوانوردی فدرال آمریکا در بیانیه‌ای تمام پروازهای مسافربری آمریکایی در حریم هوایی ایران، عراق و آب‌های خلیج فارس و دریای عمان را ممنوع اعلام کرد.

نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد امروز در عملیاتی موفق به نام عملیات شهید سلیمانی با شلیک ده‌ها فروند موشک زمین به زمین، پایگاه هوایی ارتش آمریکا موسوم به «عین الاسد» را هدف قرار داد.

سخنرانی ترامپ لغو شد ۱۸ دی ۱۳۹۸ ۰۶:۰۲

بر خلاف آن چه پیش از این اعلام شده بود سخنرانی ترامپ لغو شد.

شبکه خبری آرتی گزارش داد که بر اساس اعلام کاخ سفید ترامپ سخنرانی نخواهد کرد و نشست شورای امنیت ملی آمریکا نیز به پایان رسید.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد: بامداد امروز(چهارشنبه) رزمندگان شجاع نیروی هوافضای سپاه در عملیاتی موفق به نام عملیات شهید سلیمانی با رمز «یا زهرا (س)» با شلیک ده‌ها فروند موشک زمین به زمین، پایگاه هوایی اشغالی ارتش تروریستی و متجاوز آمریکا موسوم به «عین الاسد» را در هم کوبیدند.

نامه ایران به شورای امنیت سازمان ملل: به دنبال جنگ نیستیم ۱۸ دی ۱۳۹۸ ۰۵:۳۷

ایران در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد: به دنبال جنگ نیستیم.

بر اساس گزارش صدا و سیما، الجزیره عربی گزارش داد: ایران با ارسال نامه‌هایی برای دبیرکل سازمان ملل متحد و شورای امنیت این سازمان اعلام کرد: به دنبال جنگ نیستیم و درباره هرگونه ماجراجویی نظامی علیه خود هشدار می‌دهیم.

سردار کوثری: حمله موشکی سپاه اقدام اولیه است ۱۸ دی ۱۳۹۸ ۰۵:۳۶

جانشین قرارگاه ثارالله گفت: آمریکایی ها را رها نمی کنیم.

به گزارش نورنیوز سردار کوثری اظهار کرد: ترامپ به فکر نیروهایش باشد و آنها را هزاران کیلومتر دورتر از خاک کشورش، زیر آتش نیروهای ما قرار ندهد.

اولین واکنش رسمی عراق به پاسخ تلافی‌جویانه ایران به ترور سردار سلیمانی ۱۸ دی ۱۳۹۸ ۰۵:۲۸

«برهم صالح»، رئیس جمهور عراق به حملات تلافی‌جویانه سپاه پاسداران انلاف اسلامی ایران به ترور سپهبد سردار حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه واکنش نشان داد.

برهم صالح بامداد چهارشنبه در حساب توییتری خود، برای عراق و شهر اربیل در منطقه کردستان عراق دعای سلامتی کرده است.

احتمال وقوع «موج سوم شلیک‌ها» درصورت خطای مجدد آمریکایی‌ها ۱۸ دی ۱۳۹۸ ۰۵:۲۸

پیگیری‌های فارس نشان می‌دهد، این احتمال وجود دارد که درصورت خطای مجدد آمریکایی‌ها، موج سوم شلیک‌ها با دامنه گسترده‌تر به وقوع بپیوندد.

در حملات سنگین موشک‌های بالستیک نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پایگاه آمریکایی عین‌الاسد در عراق که محل استقرار نیروهای آمریکایی است مورد اصابت قرار گرفت.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای از حملات سنگین موشکی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه آمریکایی عین الاسد در انتقام از ترور ناجوانمردانه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش خبر داد.

پیگیری‌های خبرنگار ما نشان می‌دهد، این احتمال وجود دارد درصورت خطای مجدد آمریکایی‌ها، موج سوم شلیک‌ها با دامنه گسترده‌تر به وقوع بپیوندد.

اولین بازتاب‌های آغاز انتقام سخت در رسانه‌های بین‌المللی ۱۸ دی ۱۳۹۸ ۰۵:۲۴

پس از فوج اول حملات سنگین موشکی نیروی هوافضای سپاه به سوی پایگاه هوایی عین‌الاسد محل اجتماع نیروهای ارتش تروریستی آمریکا در عراق طی عملیات شهید سلیمانی، خبرهای رسیده حکایت از آن دارد که کماکان شلیک موشک‌های بالستیک به سوی این پایگاه ادامه دارد.

شبکه المیادین به نقل از خبرنگار خود گزارش داده است که یک پایگاه نظامی آمریکا در نزدیکی فرودگاه اربیل هم هدف قرار گرفته است.

المیادین همچنین گزارش داد: حملات موشکی سپاه پاسداران به پایگاه آمریکایی عین الاسد در استان الانبار در غرب عراق در ساعت 01:20 دقیقه بامداد یعنی زمان به شهادت رسیدن سردار قاسم سلیمانی انجام گرفته است.

خبرنگار CNN حملات ایران به پایگاه‌های نظامی آمریکا را «باران موشک» توصیف کرد.

سی بی اس نیوز هم گزارش داد: دو موشک به شمال کنسولگری آمریکا در اربیل خورده ولی کسی آسیب ندیده.

آماده باش شهرک‌های موشکی در سراسر کشور ۱۸ دی ۱۳۹۸ ۰۵:۲۳

یک مقام مطلع گفت: کلیه شهرک‌های زیرزمینی موشکی در سراسر ایران برای هدف قرار دادن اهدافی که از پیش تعیین گردیده در حالت آماده باش صددرصد هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از نورنیوز، این مقام مطلع افزود: هرگونه اقدام نابخردانه در پاسخ به عملیات مقابله جویانه بامداد امروز ایران با عملیات بسیار سخت بر علیه کلیه اهداف تعیین شده مواجه خواهد شد.

وی تصریح کرد: انجام عملیات بر علیه ایران از مبداء کشورهایی که پایگاه‌های خود را در اختیار ارتش تروریستی آمریکا قرار داده‌اند با پاسخ شدید مواجه خواهد شد.

پرواز گسترده جنگنده‌های آمریکایی بر فراز مرز سوریه و عراق ۱۸ دی ۱۳۹۸ ۰۵:۲۲

در پی عملیات انتقام جویانه سپاه پاسداران از جنایت اخیر آمریکا و هدف قرار دادن پایگاه آمریکایی‌ها در عراق، جنگنده‌های آمریکایی در مرز سوریه و عراق به پرواز درآمدند.

خبرگزاری دولتی سوریه اعلام کرد که جنگنده‌های آمریکایی به شکل بی‌سابقه‌ای در مرز سوریه و عراق به پرواز درآمده‌اند و ظاهرا در حال گشت زنی هستند.

همچنین منابعی در حزب‌الله تاکید کرده‌اند که نیروهای حزب‌الله به هر گونه اقدام ماجرا جویانه آمریکا علیه ایران در تلافی حمله موشکی سپاه پاسداران، اهدافی را در داخل سرزمین‌های اشغالی هدف قرار خواهد داد.

سی‌ان‌ان: دست‌کم ۱۰ راکت به پایگاه عین‌الاسد اصابت کرد ۱۸ دی ۱۳۹۸ ۰۵:۲۱

تسنیم نوشت: جمهوری اسلامی ایران عملیات انتقام ترور شهید سلیمانی را با شلیک‌ موشک‌های بالستیک به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد آغاز کرده است.

* فاکس نیوز در خبری گفت که پنتاگون این حمله را تایید کرده است.

* روزنامه واشنگتن‌پست از اصابت دست‌کم ۶ راکت به این فرودگاه خبر داده است.

* همزمان، الجزیره به نقل از یک منبع امنیتی عراق اعلام کرده صدای انفجار در اربیل شنیده شده است.

* گزارش‌هایی از پرواز بالگردهای آمریکایی بر فراز این شهر دریافت شده است.

* یک مقام ارشد نظامی به فاکس‌نیوز گفت: ما از طرف ایران هدف حمله موشکی قرار گرفته‌ایم.

* سی‌ان‌ان: دست‌کم ۱۰ راکت به پایگاه عین‌الاسد اصابت کرده است.

* سخنگوی کاخ سفید: ترامپ در جریان گزارش‌ها قرار گرفته و اوضاع را به دقت تحت نظر دارد.

* برخی گزارش‌های تأیید نشده مدعی شده‌اند جنگنده‌های آمریکا از امارات پرواز کرده‌اند.

جهش 32 دلاری قیمت طلا در بازار جهانی پس حمله ایران به پایگاه‌های آمریکا ۱۸ دی ۱۳۹۸ ۰۵:۲۰

حمله ساعت پیش ایران به پایگاه هوایی آمریکا در عراق باعث شد تا قیمت طلا در بازار جهانی 32 دلار افزایش قیمت را تجربه کند.

قیمت طلا هم اکنون با عبور از 1600 دلار به 1605.7 دلار رسیده است.

موشک‌های شلیک شده به عین‌الاسد از نوع «فاتح» بودند ۱۸ دی ۱۳۹۸ ۰۵:۱۱

حملات سنگین موشکی نیروی هوافضای سپاه به پایگاه عین الاسد در عراق محل اجتماع نیروهای ارتش تروریستی آمریکایی در پاسخ به ترور جنایتکارانه سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی و همرزمانش از ساعاتی پیش آغاز شده است.

با توجه به فاصله میان کرمانشاه (محل احتمالی شلیک موشک) و پایگاه عین الاسد (۴۳۰ کیلومتر) به نظر می‌رسد که این حمله با استفاده از موشک‌های خانواده فاتح و نوع فاتح-۳۱۳ با برد ۵۰۰ کیلومتر صورت گرفته باشد.

واکنش پنتاگون به انتقام سخت ایران ۱۸ دی ۱۳۹۸ ۰۵:۱۰

وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای رسماً هدف قرار گرفتن دست‌کم دو پایگاه در عراق که میزبان نیروهای آمریکا و ائتلاف است (عین‌الاسد و اربیل) را تأیید کرد.

پنتاگون همچنین اعلام کرد:همه اقدامات لازم را برای حمایت از سربازان آمریکایی و شرکا و هم پیمانان آمریکا در منطقه بکار می‌گیریم.

از سوی دیگر پنتاگون اعلام کرد: ایران بیش از ۱۲ موشک به سمت نیروهای آمریکایی و ائتلاف در عراق شلیک کرد.روشن است که این موشک‌ها از ایران شلیک شده و دستکم دو پایگاه میزبان نیروهای آمریکایی در الأسد و اربیل را هدف قرار داده است. در حال کار بر روی ارزیابی اولیه خسارت هستیم.

شبکه الجزیره نیز گزارش داد: پس از حمله سپاه پاسداران ایران به پایگاه‌های آمریکا در عراق، دونالد ترامپ به منظور بررسی تحولات با شورای امنیت ملی تشکیل جلسه داد.

از سوی دیگر، وزارت دفاع آمریکا در پی حملات موشکی ایران به پایگاه‌های آمریکا در عراق بیانیه‌ای صادر کرد.

معاون روابط عمومی وزیر دفاع آمریکا در پی حملات موشکی ایران به پایگاه‌های نظامی ایران در عراق طی بیانیه‌ای گفت که پنتاگون در حال برآورد اولیه خسارات این حملات است.

جاناتان هافمن اظهار کرد: تقریباً حوالی ساعت ۵:۳۰ عصر به وقت آمریکا (۲ بامداد چهارشنبه به وقت تهران)، ایران بیش از ۱۲ موشک بالستیک به پایگاه‌های نیروهای آمریکایی در عراق شلیک کرد. مشخص است که این موشک‌ها از ایران پرتاب شده‌اند و دستکم دو پایگاه نظامی نیروهای آمریکایی و ائتلاف در الأسد و اربیل را هدف قرار داده‌اند. در روزهای اخیر و در واکنش به تهدیدها و اقدامات ایران، وزارت دفاع آمریکا تمام اقدامات مقتضی برای حفاظت از نیروهای خود و شرکایش را اتخاذ کرده است. این پایگاه‌ها به دلیل شواهدی مبنی بر برنامه ایران برای حمله به نیروها و منافع ما در منطقه وجود داشت، در آماده‌باش کامل بوده‌اند.

هافمن ادامه داد: ما در حال ارزیابی اوضاع و پاسخ‌مان هستیم و تمام اقدامات لازم برای حفاظت و دفاع از پرسنل آمریکا، شرکا و متحدانمان در منطقه را اتخاذ خواهیم کرد. به دلیل ماهیت متغیر اوضاع به محض اطلاعات بیشتر این اطلاعات منتشر خواهد شد.

به گفته منابع آمریکایی، نانسی پلوسی، رئیس دموکرات کنگره آمریکا پس از دریافت خبر حمله به پایگاه‌های آمریکایی از حاضرین در جلسه خواسته تا برای سربازان آمریکایی دعا کنند.

لحظه حمله موشک‌های ایران به پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق ۱۸ دی ۱۳۹۸ ۰۴:۴۰

در ساعت ۰۱:۲۰ دقیقه بامداد روز چهارشنبه ۱۸ دیماه و در همان ساعت به شهادت رسیدن سردار قاسم سلیمانی، سپاه پاسداران با شلیک چندین موشک پایگاه آمریکایی عین الاسد در استان الانبار در غرب عراق را هدف قرار داد. پس از این حمله، سپاه بیانیه صادر و اعلام کرد این حملات در پاسخ به جنایت آمریکا در ترور سردار شهید قاسم سلیمانی انجام شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی پایگاه آمریکا در نزدیکی فرودگاه اربیل هم هدف قرار گرفت ۱۸ دی ۱۳۹۸ ۰۴:۳۳

شبکه «المیادین» بامداد چهارشنبه به نقل از خبرنگار خود گزارش داده است که یک پایگاه نظامی آمریکا در نزدیکی فرودگاه «اربیل» هم هدف قرار گرفته است.

برخی منابع هم گزارش داده‌اند که پروازهای فرودگاه اربیل به حالت تعلیق درآمده است.

ساعتی پیش همزمان با آغاز عملیات تلافی‌جویانه جمهوری اسلامی ایران علیه نیروهای آمریکایی، گزارش‌هایی از شنیده شدن صدای انفجار در نزدیکی اربیل منتشر شده بود.

شلیک موشک‌های سپاه به سوی پایگاه هوایی عین‌الاسد کماکان ادامه دارد

شلیک موشک‌های بالستیک نیروی هوافضای سپاه به سوی پایگاه هوایی عین‌الاسد محل اجتماع نیروهای ارتش تروریستی آمریکا در عراق کماکان ادامه دارد.

پس از فوج اول حملات سنگین موشکی نیروی هوافضای سپاه به سوی پایگاه هوایی عین‌الاسد محل اجتماع نیروهای ارتش تروریستی آمریکا در عراق طی عملیات شهید سلیمانی، خبرهای رسیده حکایت از آن دارد که کماکان شلیک موشک‌های بالستیک به سوی این پایگاه ادامه دارد.

موج دوم حملات موشکی ایران به مقر پایگاه‌ آمریکایی آغاز شد ۱۸ دی ۱۳۹۸ ۰۴:۳۲

تسنیم نوشت: دقایقی قبل موج دوم حملات موشکی ایران به مقر پایگاه‌ آمریکایی آغاز شد. در حملات اول بیش از ده‌ها موشک به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد شلیک شد.

پس از شلیک بیش از ۶۰ موشک، تاکنون ۲۰ نیروی آمریکایی کشته شده‌اند ۱۸ دی ۱۳۹۸ ۰۴:۲۶

در عین حال خبرنگار پایگاه خبری فوربس گزارش داد: گزارش‌ها حاکی از آن است که ایران در حال شلیک ده‌ها موشک به سمت عراق است و نیروهای آمریکایی در پایگاه الاسد عراق را هدف قرار داده است.

گزارش‌های اولیه می‌گویند پس از شلیک بیش از ۶۰ موشک، تاکنون ۲۰ نیروی آمریکایی کشته شده‌اند.

تا این لحظه قیمت نفت حدود ۴ درصد جهش کرده است ۱۸ دی ۱۳۹۸ ۰۴:۲۶

جنیفر گریفین، خبرنگار فاکس نیوز نیز گفت: از یکی از مقامات آمریکایی شنیده‌ام موشک‌های شلیک‌ شده از نوع بالستیک کوتاه‌برد یا کروز بوده اند و از خاک ایران به سوی چندین پایگاه آمریکایی در عراق شلیک شده‌اند.

استفان گریشام خبرنگار کاخ سفید در توییتر خود گفت: ما از گزارشات حملات به پایگاه‌های آمریکا در عراق مطلع هستیم. رئیس‌جمهور ترامپ در جریان موضوع قرار گرفته و در حال بررسی دقیق اوضاع و مشورت با تیم امنیت ملی خود است.

در عین حال شبکه خبری المیادین گزارش داد: پایگاه نظامی عین الاسد کاملا ویران شده است.

بر اساس گزارش‌ها، موشک‌های موج دوم در عملیات انتقام به اهداف تعیین شده در مقر آمریکا اصابت کرده است.

پس از پاسخ موشکی سپاه به ترور سپهبد قاسم سلیمانی تا این لحظه قیمت نفت حدود ۴ درصد جهش کرده است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: شهادت سردار قاسم سلیمانی حمله سپاه به عین الاسد انتقام سخت آمریکا سپاه پاسداران سردار شهید قاسم سلیمانی پایگاه الاسد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۲۹۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه حمله موشکی مقاومت عراق به بئر السبع و تل آویو برای نخستین بار |‌ ویدئو

دریافت 14 MB

به گزارش همشهری آنلاین،‌ مقاومت اسلامی عراق در عملیاتی با موشک‌های پیشرفته ارقب، یک هدف حیاتی در منطقه «بئر السبع» در سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داد. این نخستین بار است که تل‌آویو از خاک عراق هدف حمله قرار می‌گیرد.

کد خبر 848980 منبع: مهر برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه عراق

دیگر خبرها

  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • حمله موشکی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • حمله به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • فیلم| لحظه حمله موشکی مقاومت عراق به بئر السبع و تل آویو برای نخستین بار
  • ۴ پیامد حمله موشکی سپاه به اسرائیل به روایت امام جمعه تهران
  • دست رد امارات بر سینه پنتاگون/ چراغ سبز دوحه به استقرار جنگنده‌ها
  • لحظه حمله موشکی مقاومت عراق به بئر السبع و تل آویو برای نخستین بار |‌ ویدئو
  • پایه‌های «پاتریوت آمریکایی» فرو ریخت