Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد محمدی روز چهارشنبه به ایرنا افزود: در این دوره از مسابقات ۸۰ طلاب و روحانی خواهر و برادر از مدارس علوم دینی شهرستان های پاوه، جوانرود، روانسر، ثلاث باباجانی، کرمانشاه، سرپل ذهاب و دالاهو با هم رقابت کردند.

وی با بیان اینکه شرکت کنندگان در چهار رشته حفظ، قرائت، ترتیل  و ترجمه و مفاهیم قرآنی با هم به رقابت پرداختند، اظهارداشت: نفرات منتخب و برگزیده این مسابقات به رقابت‌های قرآنی مدارس اهل سنت کشور اعزام         می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانشین دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه تصریح کرد: ترویج و تبیین معارف قرآنی همراه با صیانت از مشترکات دینی، ایجاد همگرایی و وحدت عملی، شناسایی و پرورش استعدادهای قرآنی، تقویت روحیه اعتقادی و معنوی، ایجاد بستر مناسب برای ارتقا رتبه های قرآنی و تجلیل از حافظان، قاریان و چهره های برتر قرآنی از جمله اهداف برگزاری هفتمین دوره مسابقات قرآنی است.

محمدی با بیان اینکه ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه از اولویت های دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور است، افزود: با صدور بیانیه گام دوم انقلاب و تبیین دستاوردهای بزرگ ۴۰ ساله انقلاب از سوی رهبر معظم انقلاب در بهمن ماه سال گذشته، شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی تصمیم گرفتند در این دوره از مسابقات نگاه ویژه ای به این بیانیه داشته باشند و آیاتی موضوعی مرتبط با این بیانیه استخراج و به عنوان منبع آزمون رشته ترجمه و مفاهیم معرفی شد.

وی ادامه داد: قرآن کریم تنها زبان زنده دنیا است که بعد از ۱۴۰۰ سال هنوز تازگی و طراوت خود را از دست نداده است.

جانشین دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه محمدی اضافه کرد: قرآن کریم قانون اساسی اسلام است و تمسک به ذات نورانی آن ما را در مقابل موج فتنه ها و جبهه کفر و نفاق و تکفیر و ناهنجاری های احتماعی بیمه و صیانت می کند. 

برچسب‌ها اهل سنت مسابقات قرآن کریم پاوه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اهل سنت مسابقات قرآن کریم پاوه اهل سنت مسابقات قرآن کریم پاوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۳۰۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

 حبیب غزنوی رییس دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: گسترش فرهنگ قرآن و اهل‌بیت (ع) باید سرلوحه تمامی امور قرار گیرد و با نور ایمان و نور قرآن حرکت کرده و جامعه‌ای سعادتمند بسازیم.
 
 وی ادامه داد: تمسک به قرآن راه نجات و رستگاری انسان است، خداوند راه‌های نجات و رستگاری فراوانی برای انسان قرار داده است، یکی از راه‌های رسیدن به سعادت، تزکیه نفس است.
 
حبیب غزنوی گفت: انسان هر وقت آیه‌های قرآن را تلاوت می‌کند برای آن تازگی دارد چرا که هر آیه قرآن یک معجزه الهی است.
 
  محمد هادی عباسی، معاون دانشجویی و امور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز گفت: مراسم تقدیر از برگزیدگان بخش آوایی، بخش معارفی و سایر بخش‌های بیست و هشتمین جشنواره قرآن و عترت (ع) دانشگاه در بخش کارکنان، دانشجویان و اساتید در مسجد فاطمه الزهرا (س) برگزار شد.
 
وی ادامه داد: فعالیت‌های مرتبط با قرآن و عترت در صدر اولویت‌های معاونت دانشجویی و امور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است.
 
 عباسی ادامه داد: همه ساله جشنواره قرآن و عترت ویژه کارکنان، اساتید و دانشجویان رشته‌های پزشکی و تابع وزارت بهداشت در بخش‌های مختلف و به همت کانون قرآن و عترت شهید فیروزی برگزار می‌گردد و امسال هم شاهد افرایش درصد مشارکت ثبت نام کنندگان در رقابت‌های اولیه این جشنواره بودیم.
 
وی افزود: به لطف خدا و به همت همکارانمان در مرکز قرآن و عترت شهید فیروزی جزو نخستین دانشگاه‌هایی هستیم که مراسم تقدیر از برگزیدگان مرحله نخست بیست و هشتمین دوره مسابقات را برگزار کرده ایم.
 
 عباسی گفت: نتایج دیگر بخش‌های این جشنواره در مرحله داوری کشوری است که پس از اعلام، به اطلاع دانشجویان عزیز، کارکنان گرامی و اعضا محترم هیئت علمی خواهد رسید.
 
وی عنوان کرد: در این دوره از مسابقات شاهد ثبت نام اولیه ۶۵۰ نفر از اعضاء خانواده دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بودیم.
 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزشی جامع مدیریت امور قرآنی در یاسوج برگزار شد
  • عدم تامین معیشت؛ مانع استقبال روحانیون از مسئولیت امامت جماعت
  • معرفی و تجلیل از برترین‌های مسابقات قرآنی کارکنان و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان سمنان
  • حجاب برای حفظ مقام و جایگاه زن است
  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • برگزاری مسابقات قرآن بین کودکان و دانش آموزان در روستای الیف + تصاویر
  • فضیلت‌های شهید مطهری باید در بین طلاب و روحانیون نهادینه شود
  • مرحله نهایی جشنواره قرآنی حیات در مشهد برگزار خواهد شد
  • جلوگیری از ناهنجاری‌های جامعه با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن
  • غوغای «فرشته‌های کابلی» در «قصر دارالامان»