Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه نباید حتی یک نفر بازمانده از تحصیل در استان داشته باشیم، گفت: مردم و مسئولان برای جلوگیری از عوامل بی‌سوادی و شناسایی افراد بازمانده از تحصیل در استان اهتمام جدی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدرضا پورمحمدی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان، با قدردانی از عملکرد اداره کل آموزش و پرورش استان در اصلاح شاخص‌های سوادآموزی، اظهار داشت: در سایه تلاش‌های صورت گرفته، شاخص بی‌سوادی در استان تا 5 درصد کاهش یافته است و برای ریشه‌کردن کردن آن یک اهتمام جدی نیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بازماندگی از تحصیل را یکی از معضلات اجتماعی نام برد و افزود: باید مشکلات موجود در این بخش را شناسایی کرده و برای آن چاره‌اندیشی کنیم وگرنه با مدیریت و اقدامات کلیشه‌ای نمی توانیم بر مشکلات غلبه کنیم.
 
پورمحمدی، افزایش نرخ باسوادی در کشور را از برکات انقلاب اسلامی دانست و گفت: نرخ باسوادی قبل از انقلاب اسلامی، 50 درصد بود که با تلاش و جدیت به 95 درصد رسیده است و اگر کمی همت کنیم 5 درصد باقی‌مانده نیز قابل حل است.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به آغاز طرح رتبه‌بندی معلمان در استان، گفت: معلمان و فرهنگیان عزیز به‌رغم تاثیر بسیار بالایی که در جامعه دارند از حقوق و امکانات رفاهی اندکی در مقایسه با سایر کارمندان دولت برخورد هستند که امیدواریم تصمیمات عملیاتی مناسبی در این زمینه اتخاذ شود.
 
وی همچنین خواستار اجرای دقیق و اصولی طرح رتبه‌بندی معلمان در استان شد و گفت: این طرح نباید همچون طرح‌های همسان‌سازی اجرا شود، بلکه باید متناسب با سابقه، تحصیلات و سایر شاخص‌ها از سوی اداره کل آموزش و پرورش اجرا شود.
 
پورمحمدی از برگزاری جلسه ویژه حل مشکل مسکن فرهنگیان استان در هفته آینده خبر داد و گفت: این موضوع در جلسه کمیسیون ماده پنج مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

استاندار آذربایجان شرقی با گرامی‌داشت یاد و خاطره سردار شهید سلیمانی، گفت: کشور ما این روزها حال و هوای دیگری دارد و میلیون‌ها انسان برای تشییع و احترام به یک انسان فداکار به خیابان‌ها آمده و از او به عنوان سردار دل‌ها یاد می‌کنند.
 
وی ادامه داد: این شهید بزرگوار در طول عمر خود در قلب خیل عظیمی از مردم ایران و جهان جای گرفته و باید راهش ادامه یابد.
 
جعفر پاشایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه به ارائه گزارش عملکرد این اداره کل پرداخت و گفت: اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان در استان از امروز آغاز شده و احکام صادر شده از فردا در اختیار معلمان قرار می‌گیرد.

رقیه صادق‌زاده، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت تعدادی از دفاتر تسهیل‌گری استان در مناطق حاشیه‌نشین و محروم، از آمادگی برای شناسایی علل بی‌سوادی در استان بویژه در حوزه زنان سرپرست خانوار خبر داد.
 
در این جلسه موضوع حمایت یک و نیم میلیارد تومانی از دانش‌آموزان استثنایی و بازمانده از تحصیل نیز تصویب شد.

منبع: فارس

کلیدواژه: آذربایجان شرقی آموزش شناسایی مسکن استاندار آذربایجان شرقی محمدرضا پورمحمدی خبرگزاری فارس فارس تبریز فارس آذربایجان شرقی سوادآموزی آموزش و پرورش رتبه بندی معلم فرهنگیان سردار شهید سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۳۰۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نواخته شدن زنگ سپاس معلم در تبریز

 استاندار آذربایجان شرقی در مراسم نواخته شدن زنگ سپاس معلم که در دبیرستان فردوسی تبریز برگزار شد با تاکید بر ضرورت تکریم و تجلیل مقام معلم گفت: اقتدار و افتخارات کشور در عرصه‌های مختلف علمی ، پزشکی، فرهنگی، اقتصادی و امنیتی محصول تلاش‌های تربیتی معلمان است باید دست چنین معلمانی را بوسید و در برابر آنان سر تعظیم فرود آورد.

رحمتی با بیان اینکه کشور ما به نقطه بسیار خوب و محل تحولی رسیده است از معلمان خواست با دلسوزی و دغدغه‌ای که دارند فکر و‌اندیشه دانش‌آموزان را برای ساختن ایران بزرگ و پیشرفت و آبادانی همراه با عدالت آماده کنند.

وی خطاب به دانش‌آموزان هم گفت: آینده بهتر کشور را شما خواهید ساخت بنابراین فرصت علم‌آموزی و پرورش را مغتنم بشمارید و در این ایام به مقوله خودسازی و تفکر در کنار علم حساسیت داشته باشید.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: کتاب‌های استاد مطهری هم راهگشا و آینده ساز است و در کنار سایر کتب درسی و غیردرسی مطالعه آثار این استاد را در اولویت قرار دهید که در ساختن نظام فکری شما موثر است.

وی همچنین با اشاره به وجود مدارس کانکسی در استان ابراز‌ امیدواری کرد با مشارکت خیران و ساخت فضا‌های مناسب آموزشی در استان تا پایان دولت سیزدهم دیگر شاهد مدارس کانکسی نباشیم.

سعادتی مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی نیز تکریم معلمان را تضمین آینده کشور دانست و استخدام حدود ۷ هزار معلم جدید در استان، اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان بعد از وقفه‌ای ۱۰ ساله، افزایش یک و نیم برابری فضا‌های ورزشی مدارس استان، استانداردسازی مکان‌های آموزشی و نگاه ویژه به مقوله تربیت را از توفیقات نظام تعلیم و تربیت استان در دو سال اخیر برشمرد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • نواخته شدن زنگ سپاس معلم در تبریز
  • واریز «هدیه روز معلم» به حساب فرهنگیان؛ امشب/ پرداخت معوقات حق‌التدریس‌ها تا ۲ هفته دیگر
  • واریز پاداش «روز معلم»به حساب فرهنگیان؛ امشب/ پرداخت معوقات حق‌التدریس‌ها تا ۲ هفته دیگر
  • مخبر: باید برای تقویت انگیزه مادی و معنوی معلمان تلاش کنیم
  • تکذیب پیوست نامه صحرایی درباره ابطال کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان/ دانشگاه رای را اجرا کند
  • تمامی بازماندگان از تحصیل آذربایجان‌غربی شناسایی شده‌اند
  • مخبر: باید برای تقویت انگیزه معلمان تلاش کنیم
  • باید برای تقویت انگیزه مادی و معنوی معلمان تلاش کنیم
  • تلاش دولت برای تقویت انگیزه مادی و معنوی معلمان
  • معلمان معمار آینده نظام هستند