Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم قاسمی ظهر چهارشنبه در جلسه هم‌اندیشی با اصحاب رسانه استان زنجان، عملکرد رسانه‌های استان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: خوشبختانه رسانه‌های استان در زمینه انعکاس اخبار و وظیفه مهم اطلاع‌رسانی عملکرد مطلوب از خود به جا گذاشته و در انتشار و انعکاس اخبار، نقدها و … به گونه‌ای عمل شده که بر پایه مستندات بوده و دچار تنش در جامعهو ایجاد مشکل برای خود رسانه‌ها نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها در شرایط امروز باید به دنبال ایجاد وفاق و همدلی در جامعه بوده و افکار عمومی را در جهتی هدایت کنند که این همدلی بیش از گذشته نمود داشته باشد، تصریح کرد: اگر قرار باشد مطبوعات استان در انجام رسالت خود، همه مقتضیات و مستندات را در نظر نگرفته و بدون همه این موارد، فعالیت کنند، بی‌تردید جامعه در مسیر وفاق قرار نخواهد گرفت.

قاسمی با یادآوری اینکه شورای اطلاع‌رسانی استان یکی از جلساتی است که به صورت منظم با دبیری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز عضویت خانه مطبوعات در یکی از کمیته‌های آن برگزار می‌شود، ادامه داد: رسانه‌ها در خصوص بازنشر مطالبی که در فضای مجازی انعکاس می‌یابد، ابتدا به ساکن باید از معتبر بودن آن مطلب اطمینان حاصل کرده و آنگاه آن مطلب را بازنشر کنند.

معاون فرهنگی و رسانه‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه وظایف متعددی بر عهده شورای اطلاع‌رسانی استان گذاشته شده است، اظهار کرد: تعریف راهبردها و خط‌مشی دولت و نیز رصا فضای اطلاع‌رسانی، از جمله برنامه‌های شورای اطلاع‌رسانی استان به‌شمار می‌رود که باید تلاش شود این راهبردها در فضای کاری مطبوعات نیز دیده شود.

قاسمی یکی از دغدغه‌های امروز استان را مشکلات مربوط به توزیع کاغذ مطبوعات عنوان و با بیان اینکه این دغدغه به واسطه نبود یک موسسه در این زمینه به وجود آمده است، خاطرنشان کرد: علاوه بر این، مباحثی چون آبونمان نشریات و نیز اختصاص زینک به چاپخانه‌ها، از دیگر مواردی است که باید مرتفع شود تا نشریات استان بتوانند با دغدغه کمتری در این عرصه فعالیت کنند.

رسانه‌ها به موضوعات از یک زاویه خاص نگاه نکنند

مشاور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در ادامه تاکید کرد: نگاه رسانه‌ها به موضوعات مختلف، محدود به زاویه خاص نباشد.

جعفر محمدی، با بیان اینکه اطلاع‌رسانی یک‌سویه می‌تواند برای رسانه‌ها در حکم یک سم باشد، گفت: اخلاق حرفه‌ای در حوزه رسانه ایجاب می‌کند که فعالان این عرصه در پرداختن به موضوعات مختلف، هموازه زوایای مختلف را در نظر داشته و از یک زاویه به موضوعات نگاه نکنند؛ چرا که اطلاع‌رسانی یک‌سویه، آفت مطبوعات است.

وی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های امروز رسانه‌ها به‌ویژه در حوزه فضای مجازی، توجه نکردن به اهمین محتوای تولید شده است، افزود: یکی از مواردی که رسانه‌ها در تولید محتوای فضای مجازی باید به آن توجه داشته باشند، ارزشمند بودن و مفید بودن مطلب است اما متاسفانه مشاهده می‌کنیم که در شرایط مختلف، نشردهنده هرگونه مطلبی هستیم.

محمدی با تاکید بر اینکه امروز در شرایطی قرار داریم که در انتشار مطالب، به‌ویژه در فضای مجازی باید سواد رسانه‌ای را لحاظ کنیم، تصریح کرد: نباید تصور ما از فضای مجازی این‌گونه اطلاق شود که فضای مجازی، فضایی است که مطالب بدون کنترل در آن نشر پیدا می‌کند؛ چرا که این دیدگاه باعث می‌شود تا گاهی برخی از روی عناد نسبت به انتشار مطالب اقدام کنند.

مشاور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه وجود افراد نخبه فکری در بدنه مطبوعات و رسانه‌ها ایجاب می‌کند که این بخش همواره در کنار سایر اقشار جامعه بوده و در شرایط کنونی جامعه این موضوع بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: یکی از موضوعاتی که امروز نباید از آن غافل باشیم، حضور و ارتباط موثر رسانه‌ها با نهادهای دولتی است.

محمدی با تاکید بر اینکه اگر رسانه‌ها در خصوص موضوعی قصد انتقاد دارند، این انتقاد حق طبیعی و رسالت واقعی آن‌ها است اما باید با اصول و مستندات همراه باشد، اظهار کرد: نقدی که همراه با اصول و مستندات باشد، بی‌تردید بعد از انعکاس، خروجی مطلوب که همان مرتفع شدن مشکلی که از آن انتقاد شده است را به دنبال خواهد شد، در غیر این صورت، خود به یک مشکل تبدیل خواهد شد.

کد خبر 4820777

منبع: مهر

کلیدواژه: ارشاد زنجان رسانه های گروهی ابراهیم قاسمی قاسم سلیمانی سردار سلیمانی 9 دی بوشهر ایلام شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی خطبه های نماز جمعه قزوین شیراز شهرکرد گرگان بارش برف سپاه پاسداران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۳۴۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۱۱ هزار بسته غذایی در میان سیل‌زدگان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، یعقوب سلیمانی گفت: امدادگران هلال احمر از ۲۷ فروردین ماه و همزمان با موج جدید بارش‌های شدید در جنوب شرق کشور، تا ۴ اردیبهشت ماه به ۶۵ هزار و ۵۲۳ نفر در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان امدادرسانی کردند.

این مقام مسئول افزود: در مجموع یک هزار و ۴۰۰ نیروی هلال احمر در ماموریت امدادرسانی به سیل‌زدگان جنوب شرق کشور مشارکت داشتند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: از زمان وقوع سیل تا به امروز، ۴۶ سورتی پرواز برای کمک رسانی و ۳۴ تُن اقلام امدادی و زیستی بین سیل زدگان توزیع شده است. 

سلیمانی با اشاره به وضعیت مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان افزود: سیل اخیر بیشترین آسیب را به سیستان و بلوچستان و مناطق جنوبی آن وارد کرده و به همین علت جمعیت هلال احمر تا حل مشکلات مناطق سیل زده در کنار مردم حاضر خواهد بود و کمک رسانی‌ها ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • ژنرال انگلیسی: اوکراین با جنگ دشواری مواجه است
  • سیلاب به زیرساخت‌های آب شهرستان زیرکوه خسارت وارد کرد
  • شارلاتان‌بازی نشریات توقیف‌شده به روایت اصلاح‌طلبان
  • رشد ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی هلال احمر استان زنجان
  • آقای استاندار؛حل مشکل آزادراه زنجان_تبریز کار یک مدیرکل نیست
  • چهار محور در استان مسدود است
  • زون‌بندی شبکه آبرسانی شهرکرد در راستای توزیع عادلانه آب
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان
  • توزیع بیش از ۱۱ هزار بسته غذایی در میان سیل‌زدگان
  • عقب‌گرد قیمت کاغذ در بازار آزاد