Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@15:30:06 GMT

۴۲ واحد بوم‌گردی در گیلان افتتاح می شود

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۴۱۴۶۴

۴۲ واحد بوم‌گردی در گیلان افتتاح می شود

امیرانتخابی از افتتاح ۴۲ واحد اقامتگاه بوم‌گردی در ایام دهه فجر در گیلان خبر داد و گفت: طی هشت ماه نخست سال جاری اقامت در واحدهای بوم‌گردی استان ۴۴۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به‌ نقل از روابط‌عمومی اداره‎کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان‌ گیلان، «شهرود امیرانتخابی» یا اعلام این خبر گفت: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان در یک سال گذشته با ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی در روستاها، گامی بزرگ در راستای توسعه اکوتوریسم و گردشگری روستایی در ایران برداشته است و در حال حاضر ۷۴ اقامتگاه بوم‌گردی در گیلان فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان این استان را جزو استان‌های پیشتاز و خلاق در حوزه بوم‌گردی دانست و افزود: «در ایام دهه فجر ۴۲ واحد اقامتگاه بوم‌گردی با حجم سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد ریال و ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۱۳۵ نفر به بهره برداری خواهد رسید.


او ادامه داد: از این میان، چهار واحد اقامتگاه بوم‌گردی در شهرستان رشت، ۶ واحد در سیاهکل، چهار واحد در رضوانشهر، ۶ واحد در رودبار، سه واحد در روسر، پنج واحد در شفت، چهار واحد در صومعه سرا، سه واحد در لاهیجان، سه واحد در فومن و در هریک از شهرستان‌های ماسال، تالش، آستانه اشرفیه و لنگرود یک واحد مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

 

امیرانتخابی اظهار داشت: ۹۵ هزار و ۲۴۵ گردشگر در بوم‌گردی‌های این استان طی هشت ماه نخست سال جاری اقامت داشتند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۴۴۰ درصدی را نشان می‌دهد.

 

وی در پایان تصریح کرد: توسعه پایدار گردشگری، احیای ارزش‌های سنتی و بومی، کمک به اقتصاد جامعه محلی و حفظ محیط زیست از اهداف راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی است.

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهادت سردار سلیمانی سردار سلیمانی شهادت سردار سلیمانی شهادت سردار قاسم سلیمانی سردار حاج قاسم سلیمانی حاج قاسم سلیمانی سردار سلیمانی مسجد انتقام شهادت سردار سلیمانی سردار شهید قاسم سلیمانی گردشگری گیلان اقامتگاه بوم گردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۴۱۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از ۳۰ نفر از جامعه کار و کارگری گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ استاندار گیلان در این مراسم، با گرامیداشت هفته‌ی کار و کارگر، بر لزوم توجه جدی به انتظارات و دغدغه‌های جامعه‌ی کارگری تاکید کرد و افزود: مردمی کردن اقتصاد، افزایش بهره وری، رونق تولید و تکمیل زنجیره‌ی ارزش، فقط با درنظر گرفتن اهمیت کار و شرایط کارگر، قابل حصول خواهد بود.

دکتر اسدالله عباسی همچنین دمیدن روح امید و تقویت اراده‌ی جامعه‌ی کارگری را رسالت مهم مجموع دستگاه‌های دست اندرکار اجرایی و دولتی عنوان کرد و افزود: این مهم در بستر تسهیل گری و تسریع در روند امور مرتبط با کارگران و کارفرمایان میسر می‌شود.

وی ضمن تاکید به بانک‌ها برای ارایه‌ی تسهیلات بیشتر به واحد‌های تولیدی و اشتغالزای استان، اضافه کرد: در حال حاضر بستر‌های لازم برای صدور کالا‌های باکیفیت تولید شده در گیلان به بازار‌های حاشیه‌ی دریای خزر فراهم است و تولیدکنندگان باید از این ظرفیت استفاده کنند.

سیاووش آقاجانی ، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان هم در این مراسم گزارشی از کاهش ۱۱ درصدی حوادث حین کار در واحد‌های تولیدی گیلان ارایه کرد و افزود: این کاهش اثرگذار در بستر انجام ۱۲ هزار مورد بازرسی در محیط کار ، پیگیری ۱۵۰ مورد اجحاف حقوق کارگری و ۴۴ نفر ساعت آموزش ایمنی به کارفرمایان، کارگران و مسئولان ایمنی واحد‌های تولیدی استان تحقق یافته است.

سرهنگ احمد منشوری، معاون هماهنگ کننده‌ی سپاه قدس گیلان هم در سخنانی بر لزوم رسیدگی به حقوق و امور معیشتی جامعه‌ی کارگری تاکید کرد و افزود: تلاش برای رونق تولید و تسریع در روند اشتغالزایی در بستر افزایش قدرت خرید و اقتصاد کارگران به عنوان گردانندگان چرخ اقتصاد کشور میسر خواهد بود.

دیگر خبرها

  • افتتاح نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید
  • تجلیل از ۳۰ نفر از جامعه کار و کارگری گیلان
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان ایجاد می‌شود
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی
  • افتتاح ۱۶ پروژه شاخص در مجموعه صفه، اقدامی موثر در ارتقای صنعت گردشگری
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان آماده راه‌اندازی است
  • تخریب فنس‌های اطراف اقامتگاه نتانیاهو
  • ۱۶ روستای هدف گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد
  • افتتاح کتابخانه مرکزی رشت در رشد و بالندگی فرهنگی گیلان موثر است
  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان