Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-28@22:26:44 GMT

چند قبرستان جدید در تهران احداث می شوند

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۴۱۶۹۷

چند قبرستان جدید در تهران احداث می شوند

خبرگزاری میزان- عضو شورای شهر تهران گفت: قبرستان‌ها باید دسترسی ترافیکی داشته باشند و مطالعات قبلی درباره آن‌ها انجام خواهد شد و بنا بر این است که در شرق و غرب تهران قبرستان‌های جدیدی ایجاد کنیم. تاریخ انتشار: 10:54 - 19 دی 1398 - کد خبر: ۵۸۴۸۱۶

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، سعید خال مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (ع) در نشست خبری در تابستان سال گذشته، به مسئولین هشدار داد که «بهشت زهرا(س) به عنوان بزرگترین آرامستان ایران تنها تا پنج سال دیگر ظرفیت دفن اموات را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

یکسال از مطرح شدن این موضوع می گذرد و سوال اینجاست که آیا مسئولین در این زمینه تصمیمی اتخاذ کرده اند یا خیر؟

حسن خلیل آبادی، عضو شورای شهر تهران در گفت وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، در این باره و لزوم احداث قربستان‌های جدید توسط شهرداری گفت: در کمیته محیط زیست و خدمات شهری درباره احداث قبرستان‌های جدید بحث شده و در حال جانمایی مناطقی دیگری برای احداث قبرستان‌های جدید در شهرداری هستیم.

بیشتر بخوانید: ماجرای سفر دسته جمعی دانشجویان شریف به اوکراین چه بود؟

خلیل آبادی افزود: این قبرستان‌ها باید دسترسی ترافیکی داشته باشند و مطالعات قبلی درباره آن‌ها انجام خواهد شد و بنا بر این است که در شرق و غرب تهران قبرستان‌های جدیدی ایجاد کنیم که جز برنامه‌های شورای شهر است و در جنوب هم بهشت زهرا هست و شمال هم از دسترسی‌های شرق و غرب استفاده خواهند کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: این قبرستان‌ها باید به محور‌های مواصلاتی بزرگ در ارتباط باشد.

قبرستان‌های جدید التاسیس حتما باید دسترسی به مترو داشته باشند

عضو شورای شهر تهران در ادامه گفت: قبرستان‌های جدید التاسیس حتما باید دسترسی به مترو داشته باشند و همه مطالعات درباره دسترسی به این امکانات درباره آن‌ها انجام می‌شود و این قبرستان‌ها باید این امکانات را همانند بهشت زهرا داشته باشند.

به گزارش میزان، بهشت زهرا نام بزرگ‌ترین قبرستان کشور است که در جنوب تهران قرار دارد. فعالیت این آرامگاه رسماً در سال ۱۳۴۹ آغاز شد. بهشت زهرا ابتدا ۳۱۴ هکتار وسعت داشت که در سال ۱۳۷۶ بخش شمالی به مساحت ۱۱۰ هکتار و در سال ۱۳۸۷ بخش شرقی به مساحت ۱۶۰ هکتار خریداری و به آن اضافه شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: قبرستان ها شورای شهر قبرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۴۱۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان تملک پروژه باغ مزار مشاهیر قم تا یک ماه آینده

سیدمرتضی سقائیان نژاد،شهردار قم  امروز یکشنبه نهم اردیبهشت در جلسه هیئت مدیره سازمان بهسازی، زیباسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر، در خصوص پروژه بهسازی قبرستان نو و احداث باغ مزار مشاهیر اظهار کرد: از ۱۳۲ مغازه اطراف قبرستان نو، بیش از ۹۰ درصد تملک شده و تا یک ماه آینده پروژه تکمیل و مغازه‌ها پاکسازی می‌شود.

وی افزود: دفن در قبرستان‌های داخل شهر ممنوع است و شهرداری منطقه باید این مسئله را کنترل کند.

شهردار قم با اشاره به طرح ایجاد باغ مزار مشاهیر و بازآفرینی محله آبشار قم نو تصریح کرد: پس از تصویب طرح توسط شورای اسلامی شهر قم در حوزه فنی، برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرای طرح انجام می‌شود.

سقائیان‌نژاد اضافه کرد: اگر پختگی در طرح اجرای این طرح و نگاه بلندمدت وجود نداشته باشد، مجموعه مدیریت شهری زیر سوال می‌رود.

وی با اشاره به اینکه از مجموعه مدیریت شهری خواسته شده است تا با دقت و تلاش طرح‌های شهری را تکمیل کند، تاکید کرد: برنامه‌ریزی و مطالعات روی طرح‌ها مطابق چشم‌انداز و راهبرد‌ها انجام می‌شود.

شهردار قم در خصوص قبرستان وادی السلام گفت: اراضی‌های بین سازمانی در شهر قم همچون وادی سلام، قبرستان نو، پروژه شهید کاظمی و میدان تره‌بار میدان مطهری باید بررسی و برای آن تصمیم‌گیری شود.

سقائیان‌نژاد با تاکید بر اینکه چندین پروژه در شهر بازآفرینی شده است، گفت: ۱۱ پلاک در حریم ریل راه‌آهن وجود دارد که باید تملک شود و به میدان سپاه برسد و در ادامه به بزرگراه امیر کبیر متصل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • پایان تملک پروژه باغ مزار مشاهیر قم تا یک ماه آینده
  • کشف قبرستان باستانی در محل ساخت نیروگاه
  • احمد خاتمی: به زور کسی را به بهشت نمی‌بریم، جلوی ناهنجاری خواهیم ایستاد | انگ زدن بی‌حجابی را حل نمی‌کند
  • خاتمی: به زور کسی را به بهشت نمی‌بریم/ انگ زدن به یکدیگر مشکل بی‌حجابی را حل نمی‌کند/ عملیات تنبیهی وعدۀ صادق یک کار الهی بود
  • خطیب نماز جمعه تهران: به زور کسی را به بهشت نخواهیم برد
  • احمد خاتمی : به زور کسی را به بهشت نمی‌بریم، اما جلوی ناهنجاری خواهیم ایستاد
  • به زور کسی را به بهشت نخواهیم برد اما در برابر این ناهنجاری ایستاده‌ایم
  • احمد خاتمی: به زور کسی را به بهشت نمی‌بریم، اما جلوی ناهنجاری خواهیم ایستاد/ حجاب از ضروریات دین است، بی حجابی خلاف شرع و قانون است/ در مسئله عفاف و حجاب دو قطبی نکنید
  • بازی با ایران بازی با دم‌ شیر است/به‌زور کسی را بهشت نخواهیم برد اما مقابل ناهنجاری ایستاده‌ایم
  • خاتمی: به زور کسی را به بهشت نمی‌بریم، اما جلوی ناهنجاری خواهیم ایستاد