Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@13:24:57 GMT

دو کوهنورد در ارتفاعات تفتان خاش جان دادند

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۴۳۹۰۴

دو کوهنورد در ارتفاعات تفتان خاش جان دادند

ایسنا/سیستان و بلوچستان رئیس جمعیت هلال احمر خاش گفت: دو کوهنورد زن و مرد از دو تیم کوهنوردی و صعود به قله تفتان در ارتفاعات این قله و کوهستان آتشفشانی جان سپردند.

جلال هاشمزهی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: سیاوش دوست مرادی کوهنورد 55 ساله کرمانشاهی و خانم آزاده رفیعی کونورد تهرانی متاسفانه گرفتار طبیعت خشن کوهستان تفتان شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: این دو هم وطن عزیز ما متاسفانه جوانب صعود به تفتان را رعایت نکرده اند و بدون هماهنگی با امدادگران و بدون داشتن راهنمای بومی و عدم آشنائی با شرایط محیطی کوهستان تفتان قربانی طبیعت شده اند.
هاشمزهی ادامه داد: سه تیم امدادی از حوالی ساعت 18 روز گذشته تا حوالی ساعت 12 امروز عملیات جستجو و امداد و نجات در تفتان داشته اند که با تلاش مستمر توانستند جنازه این دو هم وطن را پیدا کنند.
وی اظهار داشت: کوهنورد کرمانشاهی مسیر خود را اشتباه رفته و کوهنورد تهرانی نیز با سقوط به دره ای عمیق و در شرایط بسیار دردناکی جان داده اند.
وی گفت: در این فصل از سال شرایط برای صعود به قله تفتان مناسب نیست و برف و سرما و یخبندان شدید اجازه کوهنوردی و صعود به قله را نمی دهد.
هاشمزهی با اشاره به اینکه از امشب تا روزهای آینده نیز بارش برف در تفتان پیش بینی شده است افزود: از مردم عزیز و کوهنوردان و گردشگران خواهش می کنیم از شرایط جوی و وضعیت صعود به تفتان اطلاعات لازم را کسب کنند و سپس با هماهنگی و همراه داشتن امکانات و تجهیزات و راهنمای محلی برنامه صعود را داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خاش تفتان سقوط از ارتفاع امداد کوهستانی كوهنورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۴۳۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه فرد گرفتار در ارتفاعات کوه سیاه لنده نجات یافتند

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم فلاحی‌دوست ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: یکی از این افراد که دارای بیماری زمینه‌ای قلبی بود و دچار حمله قلبی شده بود پس از انجام اقدامات پیش بیمارستانی به درمانگاه انتقال یافت.

وی بیان داشت: نجات گران هلال‌احمر با وجود وضعیت مه آلود هوا و بارش باران و حجم زیاد برف به این افراد دسترسی یافته و آنها را به محل امن انتقال دادند.

کد خبر 6095115

دیگر خبرها

  • گام پایانی کوهنورد بروجنی برای فتح قله لوتسه
  • رقص و پایکوبی بازیکنان پارما در رختکن پس از صعود به سری آ / فیلم
  • سه فرد گرفتار در ارتفاعات کوه سیاه لنده نجات یافتند
  • تلاش ۳ساعته نجاتگران هلال احمر برای دسترسی به مصدوم ارتفاعات حاج ابراهیم پیرانشهر
  • آماده باش هلال احمر/ پرهیز از طبیعت گردی در کوهستان های البرز
  • کاهش دما در مازندران
  • آزادسازی یک عقاب در ارتفاعات کوهستانی شاهو + فیلم
  • (ویدئو) آزادسازی یک عقاب در ارتفاعات کوهستانی شاهو
  • ببینید | گفتگوی بامزه محیط‌بان مازندرانی با خرس قهوه‌ای در ارتفاعات چالوس
  • فیلم/ گفت‌وگوی محیط‌بان مازندرانی با خرس قهوه‌ای در ارتفاعات چالوس